Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 6106
Hei alle sammen,

Etter en lang periode med depresjon og generelt dårlig livskvalitet dro jeg til legen etter en hard sommerferie med mye alkohol og rus i fjor sommer. Var ekstremt lei å ha det sånn og var bittelitt suicidal.

Så jeg la alle kort på bordet, hundre prosent ærlig.
Drukket 4-6 øl hver dag i noen år, men siste 6 mnd da gått over til hasj. Hver dag. Jobb og privaten hang i en tynn tråd. Fortalte legen dette, samt at jeg hadde brukt litt kokain, madma osv på fest.

Legen mente jeg kunne ha adhd og jeg tok noen enkle tester, scoret veldig høyt på ADD. Jeg lo først å sa nei for jeg visste bare om ADHD, ikke ADD. Jeg leste masse om det og så hele livet mitt i et nytt lys.

Jeg fikk tilgang på attentin fra en venn og jeg er som et nytt menneske. Jeg har ikke røyket hasj på 6 mnd og drikker kun i helger, og selv da ønsker jeg egentlig ikke å drikke, det er bare et sosialt krav på en måte.

Så jeg skulle begynne med urinprøver for å bevise dette, men jeg har sky blære og klarte ikke å få ut noe. Dette var veldig ubehagelig..

Det jeg egentlig lurer på er om det er noen her som har blitt utredet og fått medisiner selv om de har vært åpne om å hatt et rusproblem? Jeg orker ikke tvinge meg igjennom disse urinprøvene mange ganger over lang tid for å ende opp med å få avslag uansett. Det er også pinlig når du ofte møter kjentfolk der..

Takk til de som gidder å lese dette
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, men ville bare si gratulerer for at du ble kvitt rusproblemene dine jævlig bra jobba
Dette skjedde med meg. Jeg fikk medisinene, så fikk de vite etterpå at jeg hadde brukt litt forskjellig. Da sa legen at jeg aldri hadde fått medisinene om han hadde visst det. Tror ikke de har lov til det. Jeg overbeviste om at jeg var ferdig med stoff, så det gikk greit.
Takk Mekkelek, å klassifisere meg helt rusfri er vel litt å ta i, men jeg er utvilsomt ute av skogen og godt på vei!

Takk for deling av erfaring, ali88. Jeg er midt i eksamensperioden nå så da blir det litt attentin i kroppen gjevnlig, dermed holder jeg meg vekk fra pisseprøver. Men hasj har jeg ikke rørt på evigheter å det er jo det som tar tid å få ut av kroppen. Må ta opp en eksamen i august så tenker jeg starter pissing etter det.

Noen som har erfaring med pissing? Er det noen måter å få fortgang i det, ved å feks møte opp oftere?
Sitat av Attentionspan Vis innlegg
Noen som har erfaring med pissing? Er det noen måter å få fortgang i det, ved å feks møte opp oftere?
Vis hele sitatet...
Nei, greia er jo at du skal bevise at du klarer å holde deg rusfri over tid. Hadde vært kjekt om det var mulig å stikke ned og tisse 4 ganger om dagen og blitt ferdig på en arbeidsuke men

Har aldri hørt om at man kan få fortgang i det, men etterhvert blir det ofte at man tisser sjeldnere, så hvis du ikke er noen særlig bruker av cannabis blir ikke prøvene noe stress, da de fleste stoffer ikke slår ut på urinen etter 3-5 dager.
Er du sky, kan du bare gjøre slik som meg. Sett deg ned å klem til med 2'ern, da får du til å pisse med en gang uten problemer.

Ja dette er "dritflaut" , men disse som jobber på laben får bare tåle det. Heller litt dritkleint i 2 minutter enn kleint i 2 timer, og muligens du bare må komme tilbake neste dag pga. det tar sånn tid. Kjenner flere som gjør dette, blir vant til det etterhvert.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei folkens!
Er newbie på forumet her!
Men jeg poster innlegget mitt her så ser vi hvordan det går.

Jeg har akkurat fått ADD diagnose(alder 26)
har tidligere hatt et rusproblem, 3,5 år rein nå og har gått til ruskonsulent i 2 år.
Jeg lurer på om det med min tidligere rusproblematikk vil sette en brems på min medisinering(har ikke fått medisin ennda)
jeg går til psykoedukasjon hver uke men jeg greier ikke følge med mere enn ca en time av gangen( "timene" varer i 3 timer)
Jeg har avgitt en urinprøve og vennter på svar på en(men den er ok)

noen erfaringer/tanker rundt dette?
er veldig interessert i å benytte meg av medisinering siden tilbudet er der for meg.

setter pris på svar =)