Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 663
Noen som har et forslag til et webkamera som kan stå inni et hunde/kattehus? Må klare å ta gode bilder på nært hold (0-100 cm) i ikke så mye lys og om det hadde trådløst ville det også være bra.

Forslag?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Raspberry Pi med Picam. Dei har ei NoIR-utgave av kameraet og, så då kan du smelle opp litt IR-leds og få bilder i mørket og. Bildekvaliteten er grei nok, og du står fritt til å programmere ting slik du vil.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Fordelen med RPi er at jeg stort sett har delene (samt at det er mindre sjanse for å bli del av et botnet), bakdelen er at jeg kommer til å trenge oppskrifter på nybegynner-windowsfrelst-baby-nivå, for sist gang jeg seriøst tok i innmaten på linux het klokken noe med 1997 ellerno. Så om det finnes noen ferdige løsninger som gir det resultatet jeg trenger bare ved å dra visa-kortet er det nok enklere.