Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 717
Som en direkte følge av forvridd døgnrytme satt jeg meg ned å skrev en tungt Kyuss inspirert låt.

Trommene er digitale, og er laget med EZdrummer. Bassen er også digital. Gitarene er spilt inn med en Blue Snowball USB kondensator mikrofon og en Peavey RAGE 158 forsterker. Alle gitarsporene ligger dobbelt, opp til totalt 6 gitarspor samtidig på noen punkter. Feedback er ønsket.

Her er låta.
Dette var en låt eg likte veldig godt! Gøy å høre at du faktisk får en decent lyd ut av usb mikken din.
Vil dog anbefale deg å investere noen kroner i en skikkelig mikrofon.. B1 høres mye bedre ut enn Snowball greiene og ligger i akuratt samme pris sjiktet (Vil heller ikke anbefale den, men lyden er mye bedre enn usb om ikke annet)

Bruker ez drummer selv så skal ikke si så mye om den sounden, men det du kan gjøre for å gi den litt mer humanize feel er å gå inn og lage mer swing i selve midi fila utenom pluggen via daw Kan og anbefale NI´s Studio Drums og Abbey Road, de er digg de!

Ellers var det litt, rotete i slutten? Kanskje det ville hørt litt bedre ut om du bare avsluttet rundt 3:34?
Trådstarter
Når det kommer til mikrofoner er det jo ikke akkrat koblinga som utgjør kvaliteten. Det er en kondensatormikrofon. Den er laget for å ta opp gitarer og stæsj. Takk for anbefalingen om trommene, skal sjekke det ut.
Så gode preamper og en rimelig kondensator/dynamisk mic i samme prisklassen vil ikke høres bedre ut en den usb drevne snøballen din?
Trådstarter
Gode preamper utgjør en forskjell. Når det kommer til kondensatormikker i denne prisklassen så ligger mikrofonen min meget godt ann. Preamper kan ordnes digitalt igjen. Blir ikke det samme, men man kommer langt med lite.
Joda.. Det var bare en anbefaling