Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2422
hvordan kan jeg få andre til å joine på min server ved hjelp av 192.168.0.1?
Spørsmålet du stiller gir ingen mening. Prøv på nytt.
Hvis de som skal spille på serveren din er på samme nett som deg, så kan de skrive "localhost" eller "127.0.0.1".

Hvis de som skal spille på serveren din er på et annen nett enn deg, så må du åpne porter, slik at de kan komme inn. Når du har gått inn på ruterens konfigurerings-side (192.168.0.1), så går du på "Advanced" og "Virtual Server". (I hvertfall på min ruter). Her skal det være noen felter du må fylle ut.

Name: Valgfritt, bare skriv noe, f. eks MC
Private IP: Nå må du trykke på Windows + R og så skrive "cmd" og trykke Enter. I det sorte feltet skriver du "ipconfig".
Fyll IPv4-adressen din inn i feltet på konfigureringssiden.
Protocol Type: Her pleier jeg å sette "Both".
Private og Public port: Minecraft default er 25565, fyll inn porten som mc-serveren din kjører på.
Schedule: Always

Husk å huke av "Enabled" før alle feltene du må fylle ut.

Er ikke helt sikker på om oppsettet er likt på alle dlink-rutere, men det burde være noe i samme gate.
Sist endret av krJo; 20. august 2011 kl. 22:45.
Dvs, at ip adressen du oppgir, er din lokale ipadresse, dvs localhost, eller din ruter.


prøv whatsmyip.com (eller hvis det er feil, google it, da får du opp riktig, men det er noe slikt )
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av krJo Vis innlegg
Hvis de som skal spille på serveren din er på samme nett som deg, så kan de skrive "localhost" eller "127.0.0.1".
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke, da kobler de til seg selv og kommer seg ingen vei.
Du må fremdeles redirecte gjennom NAT, sjekk routeren din for konfigurasjoner som "Virtual Server" eller "Port Forwarding" eller noe

Det hjelper om du sier hva routeren din heter
My dad and I have found a
My dad and I have found a way. The only time you need internet is to download the Minecraft Alpha server software (Warning: This software is very, very buggy and may include: 1. not seeing the floor on first login 2. Not losing health 3. Never seeing an attacking mob 4. Regenerating bricks). Here are step by step instructions:

1. Go to Minecraft.net
2. Next to the Alpha options click on Download
3.Scroll down and click on Minecraft Server.exe
4. Save the file in a new folder. (It won't save as .exe, but type it in after the file)
5.Open the .exe file.
6. Running it will create many folders. Go to server.properties. (Open with notepad)
7. Change online mode to false.
8. Then open up command prompt and type in ipconfig and find your ipV4 address. This is the servers ip.
9.Start up minecraft and click on multiplayer.
10. Type in the your ip (This applies to any computer on the network) and you will enter your server.\

Note: If your server shuts automatically the first time then restart it and it should work.

Also, there are many cool features you can do with the server software and also the server properties.
Vis hele sitatet...
kilde
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av TobNor Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dersom du som 99% av forumet ikke vet forskjell på private og offentlige IP'er kan du godt spare deg for kommentarer.
I god tro om at dette skal være til hjelp slenger jeg med en tegning med morsom farget tekst for å forklare dette litt nærmere.

http://i.imgur.com/eYwWZ.png

Edit: Dette tok meg en liten time å skible sammen i mspaint, så ikke drep meg for forsøket!
Sist endret av waf; 21. august 2011 kl. 01:20.
Takk for hjelpen