Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1641
Som en stor kaffeelsker. Hva er deres favoritt blant butikkhyllene? For meg er Evergood en klar nummer en.

Finnes det noe enda bedre?
Sist endret av klattus; 1 uke siden kl. 14:44.
Evergood hele bønner. Kverner ny porsjon for hver gang Moccamastern skal i sving.
Ali mørkbrent i Moccamaster.
Friele presskanne-kaffe.
Lavazza Qualita Oro har blitt min favoritt etter at eg kjøpte meg ny kaffemaskin
Xtra sin pulverkaffe. Utrolig god
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Xtra sin pulverkaffe. Utrolig god
Vis hele sitatet...
Billig smak! Heldig du!
Jacobs Blå Java hele bønner er min favoritt.
Friele Frokostkaffe filtermalt i Moccamasteren. Ingen over, ingen ved siden!
COOP har importert og brent kaffe i over hundre år. Total miljøidiot jeg dessverre er innimellum, så bruker jeg tassimokapsler, og de blå fra nevnte produsent gir deilige resultater, rett etter at blæra er tømt for rusk.
Får alltid lyst på en tår til, så det brygges ei skikkelig presskanne , hvor den blå også er greia.
Löfbergs. Litt mer brent i smaken enn de norske butikkvariantene. Finnes på Europris som "murstein", ellers, som navnet antyder, i Sverige.
First Price og Xtra pulverkaffe. De er ikke så bitre som mange andre.
Sitat av robhol Vis innlegg
Löfbergs. Litt mer brent i smaken enn de norske butikkvariantene. Finnes på Europris som "murstein", ellers, som navnet antyder, i Sverige.
Vis hele sitatet...
Enig. Sveriges Stolthet.
Sitat av robhol Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kjøper Kharisma dark roast utgaven i hele bønner. Det der er kaffe etter min smak Kjøpte 12 poser nå nylig når det var 3 for 2. Pleier å kjøpe inn når det er slike tilbud.

Har testet noen andre bønner (innenfor ca samme prisnivå) også men de har ikke kommet i nærheten. Finnes sikkert bedre der ute men regner en da må litt opp i pris. Det er jo såpass god kaffe at jeg sier meg meget fornøyd med den.
Löfbergs her også, gjerne den vanlige, men skeier ut med Kharisma og Crescendo en gang i blant. Zoega har mange gode også, Skånerost eller Blue Java. Ble kaffesugen nå
Sitat av FreeMax Vis innlegg
Lavazza Qualita Oro har blitt min favoritt etter at eg kjøpte meg ny kaffemaskin
Vis hele sitatet...
Denne er digg.
Startet dagen med en trippel espresso av Löfbergs laget i Phillips kaffemaskin, kjøper alltid Löfbergs hele bønner, ingen som matcher på hverken smak eller pris.
Foretrekker lysbrente bønner, mest mulig koffein per kopp, så går mest i overprisa kaffe fra Kolonihagen fra Rema
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Nå kjøper jeg ikke så mye bønner i butikkene lengre men friele slow roast mellombrenthttps://www.friele.no/var-kaffe/hele...t-mellombrent/ var mitt faste kjøp i mange år. Jeg tror det var disse som fikk meg over på mer lysere kaffe fremover.

Videre syns jeg Coop jevnt over er best på kvalitet på kaffe blant de store dagligvarebrenneriene på frokostkaffe og opp til «smak»-serien med feks blå java.

Oppfordrer folk med kvern til å prøve kaffe lys-/mellombrent kaffe da mye av smaksforskjellene forsvinner når kaffen mørkbrennes.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Går stort sett i blå java fra Coffee Of The World. Meny har permanent 3 for 2-tilbud på det merket så da ender man på et sted under 200 kr/kg som er jævlig bra for hele bønner.