Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 434
Hei!
Jeg driver i en bransje med potensial. En smal bransje, der vi er svært få med den kompetansen vi har.
Jeg jobber med dette pr dags dato, men jeg lurer på om jeg skal prøve å leie ut meg selv privat i tillegg. Dette vil da være i form av foredrag / undervisning innen dette aktuelle feltet.

For å få til dette trenger jeg en del ting, blant annet en nettside. Denne må inneholde info om meg og min kompetanse og mulighet for å booke meg. Da trenger jeg som sagt nettside og domene, kanskje også mulighet til e-postadresse på domenet.

Det er også en fordel å kunne legge ut ulike «events» på nettsiden, gjerne der de kan melde seg på og betale direkte ved påmelding.

Hva kan noe slikt koste å sette opp, og hva koster det å drifte pr år?
Stusser på det du skriver om å leie deg ut privat i tillegg, høres ut som du skal konkurrere med der du er ansatt ?
Høres egentlig illojalt ut ovenfor arbeidsgiveren din.
Langt fra illojalt, og det er med full støtte fra arbeidsgiver siden det også sprer kompetansen min ut og gir oss en ytterligere markedsføringsfordel.
Jeg gjør det delvis allerede, men tenker å få det i mer profesjonelle former. Kanskje på sikt jobbe mer for meg selv, f.eks 50-60% hos arbeidsgiver og resten selv. Men det er langt frem i tid og kommer helt an på hvordan tilbudet blir mottatt.
Billig webhotell med støtte for WordPress høres ut som det billigste og enkleste. De fleste populære tilbyderne tilbyr dette. Kan f.eks ha one-page theme og kontakt skjema for påmelding.