Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1117
shutdown -s -t 30
Xtra1337h4x0rr's Avatar
24 6
Husker jeg var en liten scriptkid en gang og hadde det gøy med å hustle andre menn ved å selge falske nakenbilder over internett. Utga meg for å være en søt dame. Med fake kamera og alt.

Hendte jo jeg fikk litt grisete meldinger.

Var vel da 15-16 år.

Dersom det skulle blitt oppdaget på noe vis. Gjorde de som sendte slask noe ulovlig?
Sist endret av Xtra1337h4x0rr; 2 uker siden kl. 08:32.
Hvis du var 15 og de sendte nakenbilder til deg, så er jo det ulovlig siden du er under den seksuelle lavalderen.
shutdown -s -t 30
Xtra1337h4x0rr's Avatar
Trådstarter
24 6
Med kamera så mener jeg da fake webcamera.

Kunne ha en Skype-samtale uten å bli avslørt.

Eller samtale og samtale. Sa vel alltid at jeg mangla lyd.

Hadde jo dog muligheten til å programmere dette webcameraet. Var mye forhåndsinnspilte greier. Kunne få damen på videoen til å f.eks. holde opp en finger.

Sitat av Willyknickers Vis innlegg
Hvis du var 15 og de sendte nakenbilder til deg, så er jo det ulovlig siden du er under den seksuelle lavalderen.
Vis hele sitatet...
Selv om vedkommende med all rasjonell forståelse tror jeg er godt voksen?
Sist endret av Xtra1337h4x0rr; 2 uker siden kl. 09:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Xtra1337h4x0rr Vis innlegg
Med kamera så mener jeg da fake webcamera.

Kunne ha en Skype-samtale uten å bli avslørt.

Eller samtale og samtale. Sa vel alltid at jeg mangla lyd.

Hadde jo dog muligheten til å programmere dette webcameraet. Var mye forhåndsinnspilte greier. Kunne få damen på videoen til å f.eks. holde opp en finger.

Selv om vedkommende med all rasjonell forståelse tror jeg er godt voksen?
Vis hele sitatet...
De sender jo bilder til mindreårige. Om de vet det spiller ingen rolle.
Stopp en halv a Willyknickers. Her mangler det vel ganske mye kontekst.

TS, jeg tror du må forklare litt mer om hva personen i andre enden faktisk så og opplevde samtalene.
Så de en voksen person via det virtuelle webkameraet ditt, eller var det deg de så?
Hvor gammel presenterte du deg via tekst når de spurte?
Hva mener du med at du hustlet de?
Hva legger du i "falske nakenbilder"?
Sist endret av Erlpil; 2 uker siden kl. 10:33.
shutdown -s -t 30
Xtra1337h4x0rr's Avatar
Trådstarter
24 6
De så en voksen person.
Presenterte meg som godt over 18.
Huslet som i gatespråk for svindlet for penger.
Falske nakenbilder som bilder av noen som ikke var meg da.

Voksne personer vel og merke..
Sist endret av Xtra1337h4x0rr; 2 uker siden kl. 10:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nei, her er det vel heller du som gjorde noe ulovlig, ved å selge falske bilder.

Dette er vel bedrageri.

§ 371.Bedrageri
Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som med forsett om å skaffe seg eller andre en uberettiget vinning

a. fremkaller, styrker eller utnytter en villfarelse og derved rettsstridig forleder noen til å gjøre eller unnlate noe som volder tap eller fare for tap for noen, eller...
Straffeloven er tydelig på at faktisk uvitenhet ikke kan være grunnlag for straff.
§ 25.Faktisk uvitenhet
Enhver skal bedømmes etter sin oppfatning av den faktiske situasjonen på handlingstidspunktet.

Er uvitenheten uaktsom, straffes handlingen når uaktsomt lovbrudd er straffbart.

Det ses bort fra uvitenhet som følge av selvforskyldt rus. I slike tilfeller bedømmes lovbryteren som om denne hadde vært edru. Tilsvarende gjelder dersom vedkommende var i en selvforskyldt utilregnelighetstilstand.
Vis hele sitatet...
Dette springer ut fra at det er krav om at subjektiv skyld må foreligge for at en skal kunne dømmes. Må ikke forveksles med rettsuvitenhet, altså "jeg visste ikke at dette var ulovlig" - det er ikke uten videre straffrihetsgrunn.
Sist endret av Snillorg; 2 uker siden kl. 15:00.
Sitat av Willyknickers Vis innlegg
De sender jo bilder til mindreårige. Om de vet det spiller ingen rolle.
Vis hele sitatet...
Selvsagt har det noen si.
Å hevde noe annet blir for dumt.