Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 648
Når har enda et problem oppstått her.

Jeg har altså installert fedcora core 3 i dag. Fiksa mp3 støtte osv og det gikk bare fint og spille av mp3en.

Men nå er lyden forsvunnet, og tydelig vis overalt., jeg får ikke lyd i heile tatt. Går på soundcard detection og trykker på Play test sound, og får ikke lyd der heller. Kortet har den funnet da

Så noen forslag? Hadde jo lyd før og har ikke fiklet med noen lyd instillinger heller.

Kortet er et soundblaster live
Du har ikke dempet lyden en plass i systemet?
Nope, men nå started jeg opp i KDE og da spratt denne meldigen opp:
Hadde eit problem likt det der da eg brukte red hat (arf), problemet var at berre eit program kunne bruke lyden om gangen. Kan hende din msn eller nettleser vil bruke lyden, og reserverer den, og da får du automatisk ikkje tilgang til å spele lyd på anna vis.

Du fikser det ved å drepe dei applikasjonene
hvis du er litt god i linux kan du jo bare laste ned og compilere/konfigurere ny driver selv. Du trenger vell egentlig ikke å være så veldig flink engang, bare kunne lese tutorial. jeg brukte ALSA på mitt Creative Soundblaster LIVE! kort, og det funka fett!
Sitat av Dweep
hvis du er litt god i linux kan du jo bare laste ned og compilere/konfigurere ny driver selv. Du trenger vell egentlig ikke å være så veldig flink engang, bare kunne lese tutorial. jeg brukte ALSA på mitt Creative Soundblaster LIVE! kort, og det funka fett!
Vis hele sitatet...
Han trenger ikke nødvendigvis å fikse nye drivere, men å bare kompilere ny kjerne. Lydkortet er nok støttet i 2.6.x-versjonene.
Prøv å start en mp3 med mplayer, så paster du hva du får som feilmelding.. :-)
Sitat av klumpen
Prøv å start en mp3 med mplayer, så paster du hva du får som feilmelding.. :-)
Vis hele sitatet...
Men mplayer er ikke for core 3? eller går det bra om jeg instalerer den selv om den er bare for core 1(?)

Er helt grønn på linux..

Ok, installerte mplayer likevell, gikk bare fint, men fikk ingeng feilmelding der..
Sist endret av ||viper||; 8. april 2005 kl. 12:16.
Sitat av ||viper||
Men mplayer er ikke for core 3? eller går det bra om jeg instalerer den selv om den er bare for core 1(?)

Er helt grønn på linux..

Ok, installerte mplayer likevell, gikk bare fint, men fikk ingeng feilmelding der..
Vis hele sitatet...
mplayer er for alle distroer ;-)

Funka lyden nå?
I Xmms har du en oversikt over plugins og sjekk litt på settings der. Husker ikke hva jeg gjorde der men prøvde meg fram med ALSA og de andre valgene. Mener å huske at det funka.. Prøvd det?
||viper||'s Avatar
Trådstarter
Vel, jeg fikk ikke lyd noen plasser, så jeg ga opp fedora og instalerte suse og det funker fett..