Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 7332
Jeg savner denne cola'en veldig mye..
http://productnutrition.thecoca-colacompany.com/images/packagings/KOV%2020%20oz.jpg

Jeg synes det var den beste brusen jeg noen sinne hadde drukket, og ble ganske deppa når den forsvant fra det norske markedet.

I noen få matbutikker i norge, kan man finne bokser med vanilla coke, men disse er utrolig dyre.

Hva er grunnen til at denne brusen forsvant fra norge?
Den kan jo ikke ha solgt dårlig! (med tanke på alle andre bruser/drikker som man kan kjøpe)


Og hva kan man gjøre for å prøve å få den tilbake?
Vel, min mor jobbet i Coca Cola på det tidspunktet, og vis jeg ikke husker feil fikk alle ansatte 8 kasser med vanilla coke gratis, så de ble kvitt det, så solgte nok dårlig


Får vel kjøpt det i Sverige også, er vel litt billigere
Sist endret av mr_james; 7. juni 2012 kl. 10:37.
Vanilla Coke er noe av det værste jeg har smakt. Grunnen til at den har forsvunnet er nok dårlig salg ja...
De har den på den lokale ica maxi sjappa der jeg kommer fra, på boks vel og merke.. Tror de har den på store butikker. Meny ,Ultra, Ica Maxi osv..
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Ja mener å ha sett sånne "esker" i sverige med 8 bokser i, men disse er fortsatt ganske dyre!

Jeg skulle ønske jeg bare kunne gått på rema 1000 og kjøpt meg en flaske!

Edit: Ja de har også bokser i noen butikker i norge, som jeg skrev i første posten. Men disse er utrolig dyre! Så dyre at de ikke er verdt det :/
Sist endret av Tr4p; 7. juni 2012 kl. 10:41.
De selger slike bokser på Meny her i området. Har ikke sett det på flaske enda.
Husker når den kom først så syntes jeg den bare smakte crap. Så forsvant den og jeg leter etter den over alt, og betaler gledelig alt for mye hver gang jeg finner den. Man vet ikke virkelig ikke å sette pris på noe før det er for seint! :P
Dem har Vanilla Coke på den vanlige Ica maxi hos meg
Den funker å bare mixe vanlije-iskrem med cola også.
De selger vanilla coke på bokser på Meny-butikker, sammen med dr pepper, grape fanta og en del annet rart.
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Fortsatt ingen som har svart på det ene spørsmålet mitt:
Er det noe vi (jeg) kan gjøre for å få vanlige flasker tilbake i butikken?
Så vi slipper å betale 30 kr for en boks. (mener prisen lå rundt dette)

Burde man starte en facebook gruppe? Sende mail til Cola?
Eurospar selges Vanilla Coke på boks, men prisen er høy.
Sitat av Tr4p Vis innlegg
Fortsatt ingen som har svart på det ene spørsmålet mitt:
Er det noe vi (jeg) kan gjøre for å få vanlige flasker tilbake i butikken?
Så vi slipper å betale 30 kr for en boks. (mener prisen lå rundt dette)

Burde man starte en facebook gruppe? Sende mail til Cola?
Vis hele sitatet...
Hør med butikken om de kan ta inn.
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Hør med butikken om de kan ta inn.
Vis hele sitatet...
Butikken tar vel bare inn det Cola sender dem?
Tror kanskje det å starte en FB-gruppe er det som er størst sjanse for å fungerer.
Jeg husker denne brusen, jeg husker også hva jeg syntes og hva vennene mine syntes.
Viss ikke smaksløkene har forandret seg voldsomt på de 10 årene, så tror jeg virkelig ikke at den kan bli noe suksess.

Den minner meg om smakstilsetningen som ble brukt på flytende penicillin da jeg var liten. Og jeg hadde såpass mange omganger med slike kurer at jeg er rimelig traumatisert.

Men for all del, start en facebookgruppe. Det fungerte jo veldig bra på Urge i halvannen liters flasker. Men ikke bli skuffet viss ikke det tar helt av.
Eposter fra enkeltkunder vil aldri veie like høyt som en fb gruppe, en fb gruppe er jo nesten som en gratis markedsundersøkelse.
Boksene til rundt 30kr so finnes rundt om i landet kommer fra importøren Oluf Lorentzen. Beste sjanse ville nok være å høre om de er villige til å begynne å importere store flasker, for så å få en butikk til å ta inn disse fra O.L.

At Coca kommer til å begynne å produsere det i Norge igjen er det nok liten sannsynlighet for.
Som nevnt over så er nok en FB gruppe veien å gå, tror det finnes en allerede du får kasser med 12 bokser til 99 kr i sverige, kjøper et par hver gang jeg er der, og mountain dew<3 mountain dew må hvertfall tilbake til norge
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Ja! Mountain Dew vil jeg også ha oO

claim ALL the sodas!
Sitat av Tr4p Vis innlegg
Butikken tar vel bare inn det Cola sender dem?
Vis hele sitatet...
De kan bestille inn det meste du vil ha.
Husker mestepartn jeg kjente ikke likte vanilla coke spesielt godt, jeg derimot syntes den var dig. Usikker på om jeg ville kjøpt spesielt mye på flaske om det kom tilbake da jeg skjeldent drikker brus lengre om det ikke er blanda med sprit. Synes det er ok å betale 30 kr for en boks da jeg drikker det så skjeldent. ^^ Har både vanilla og cherry cola på lokale bunnpris der jeg bor.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Ser selv veldig gla i både Vanilla Coke, Mountain Dew og Dr. Pepper.

Div. Rema butikker har brukt til tider å selge bokser med Dr. Pepper og Vanilla Coke for 20kr + pant, ikke den aller verste prisen.
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lovegame Vis innlegg
Ser selv veldig gla i både Vanilla Coke, Mountain Dew og Dr. Pepper.

Div. Rema butikker har brukt til tider å selge bokser med Dr. Pepper og Vanilla Coke for 20kr + pant, ikke den aller verste prisen.
Vis hele sitatet...
Det er jo dyrere enn en vanlig flaske med brus :/
Hvor vanskelig er det å skjønne dette med tilbud, etterspørsel og pris? Du klager på at du ikke får tak i brusen, det stemmer ikke, men siden du er omtrent den eneste i Norge som drikker den må du selvfølgelig betale ganske mye for det.
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvor vanskelig er det å skjønne dette med tilbud, etterspørsel og pris? Du klager på at du ikke får tak i brusen, det stemmer ikke, men siden du er omtrent den eneste i Norge som drikker den må du selvfølgelig betale ganske mye for det.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er ganske mange som hadde satt pris på og kunne kjøpe denne brusen, tipper det hadde solgt langt mer en feks Villa, eller en av de "mindre kjøpte" brusene, som fortsatt er i butikkene.

Sitat av Mith Vis innlegg
du er omtrent den eneste i Norge som drikker den
Vis hele sitatet...
Hvor får du dette fra?
Sist endret av Tr4p; 7. juni 2012 kl. 11:32.
Sitat av Tr4p Vis innlegg
Jeg tror det er ganske mange som hadde satt pris på å kunne kjøpe denne brusen, tipper det hadde solgt langt mer en feks Villa, eller en av de "mindre kjøpte" brusene, som fortsatt er i butikkene.
Vis hele sitatet...
Hvor får du dette fra?

Sitat av Tr4p Vis innlegg
Hvor får du dette fra?
Vis hele sitatet...
Uansett hvor mange som er glad i brusen, så ble den ikke solgt da de fleste butikkene hadde den for noen år siden. Jeg husker vi stakk innom butikken hver dag på vei hjem fra skolen, fordi da kunne vi få en gratis Vanilla Coke hver.

Dette har skjedd med Mountain Dew, Irn Bru og sikkert mange flere.
Sitat av Tr4p Vis innlegg
Jeg tror det er ganske mange som hadde satt pris på og kunne kjøpe denne brusen, tipper det hadde solgt langt mer en feks Villa, eller en av de "mindre kjøpte" brusene, som fortsatt er i butikkene.
Vis hele sitatet...
Nei.

Det er nemlig ikke slik at Ringnes, som selger Villa, har produkter på markedet som ikke selger, lik linje med Coca Cola. Så man kan trygt si at Ringnes tjener mer penger på salget av Villa enn Coca Cola noen gang har gjort på Vanilla Coke i Norge. Dessuten er nordmenn ekstremt lojale mot merkevarer de kjenner fra før, noe som kan forklare hvorfor nye produkter veldig veldig ofte feiler, ca 80% mener jeg å ha lest.
Sitat av Tr4p Vis innlegg
Hvor får du dette fra?
Vis hele sitatet...
Fra det enkle faktum at Coca Cola faktisk kjenner til prinsippet om tilbud og etterspørsel og når etterspørselen er for liten så fjerner man produktet. Hadde det solgt godt hadde de vel ikke fjernet det?
Sist endret av Mith; 7. juni 2012 kl. 11:38.
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bartulf Vis innlegg
Hvor får du dette fra?
Vis hele sitatet...
Jeg skrev "Jeg tror ..."
Er det ikke ganske åpenlyst hvor jeg får det fra da?
Vanilla coke smaker akkurat som flytende penicillin, jeg fikk når jeg var mindre. (helt seriøst)
Sist endret av Spelly; 7. juni 2012 kl. 11:41.
Sitat av Tr4p Vis innlegg
Jeg tror det er ganske mange som hadde satt pris på og kunne kjøpe denne brusen, tipper det hadde solgt langt mer en feks Villa, eller en av de "mindre kjøpte" brusene, som fortsatt er i butikkene.
Vis hele sitatet...
Du "tror" og du "tipper". Jeg er ganske sikker på at Coca-Cola i Norge sitter med håndfaste tall på at nisjeprodukter som dette selger dårlig, og at kostnaden med en relansering gjør at de heller fokuserer på andre produkter som fungerer bedre.

Som mith- også sier, det er sånn tilbud og etterspørsel fungerer. Skap stor nok etterspørsel til at noen klarer å regne seg frem til et positivt businesscase så vil produktet komme tilbake i butikkhyllene, er ikke interessen der må du pent forholde deg til import og høyere pris.

Det finnes jo allerede flere facebook-grupper for samme sak, f.eks denne som har hele 79 likes (oioioioi, veldig sannsynlig at Coca-Cola gidder gjøre noe som helst for det antallet du): https://www.facebook.com/pages/Vanil...33937899981836
Sitat av Mith Vis innlegg
Fra det enkle faktum at Coca Cola faktisk kjenner til prinsippet om tilbud og etterspørsel og når etterspørselen er for liten så fjerner man produktet. Hadde det solgt godt hadde de vel ikke fjernet det?
Vis hele sitatet...
Du har sikkert rett, men jeg har altid trodd at de ga ut disse "limited edition" brusene, som vanilla og cherry coke, for å selge mye på starten da alle vil smake den, og deretter ta den helt eller delvis vekk fra markedet.
Når de tar den vekk så venter de noen år også gjør de det samme igjen, eller hvis en brus er så populær som vanilla coke så kan man finne den i utvalgte butikker til en forhøyet pris..

Og jeg vet at mer en 0,5% av folka fra min kommune liker den ekstremt godt.. tallet på de som syns den er helt grei burde være mye høyere.. Siden det er sånn i en standar type landsbygd fra Norge, velger jeg å gjette at det er lignende på landsbasis.. Hvis bare 1% av Norge kjøper vanilla coke nesten alle dager så vil vel etterspørselen være høy nok?

Til TS, Jeg tror det letteste er å snakke med Coca Cola, jeg bare tror så mange andre har prøvd å ordne seg vanilla coka at Cola har ett slags tilbud til oss.. men det er sikkert dyrt og amn må nok kjøpe ganske mange kasser pr. gang
Sist endret av Novice; 7. juni 2012 kl. 12:02.
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Jeg kan jo ikke annet enn å tro og tippe,
jeg tviler sterkt på at Coca-Cola norge i det hele tatt har vurdert å lansere vanilla coke igjen i det siste.
Tror ikke de har sjekket etterspørselen.

Men jeg har laget en side, så kan jo dere som faktisk også ville ha den tilbake bli med. Og dere som synes at den smaker som flytende penicillin kan jo bare la være

Link til siden
Jeg husker vanilla'en var veldig god. Drakk en boks for ca et år siden, tror jeg, smakte helt fantastisk. Jeg synes også vi burde få inn cherry coke. Jeg drikker ikke brus lenger, men da jeg var i London i vinter, gikk det mye i cherry
Sitat av Sinken Vis innlegg
De kan bestille inn det meste du vil ha.
Vis hele sitatet...
Det kan nok ordnes, men denne er import. Og finnes ikke i Coca Cola Norge sitt sortiment. Kilde: Bestillingskort fra coca cola norge
førstemann på månen
Jeg sendte faktisk mail til Coca Cola for noen dager siden å spurte om det samme. Skal si i fra om jeg får noe svar!
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Såpass! Hold meg oppdatert
prøv kinahurtigmatsjappa rett ved siden av nathionaltheateret retning stortinget/spikersuppa. På høyresiden, du ser den lille boksen fra rådhusplassen.
Kjøpte vanilla der i senvinter en gang. På flaske (med norsk pant tror jeg)
Pluss at jeg vet endel butikker på vestkanten og jacobs og ultra gjerne spesialbestiller for deg dersom du spør. Men da koster det vel også noen ekstra kroner pluss at jeg vil tro det ikke nytter å bestille en boks av gangen.
Mountain dew selges da enda i Norge. Deli Deluca bla. har den.
Dem selger Vannilla Cocke på Smart Club!
Tror Vanilla Coke har blitt relansert igjen, ihvertfall i Bergensområdet. Har vært i flere butikker hvor de har hatt kampanjer for bla. Vanilla Coke til nornalpris. Dette gjelder ihvertfall endel Rema-butikker, muligens også Meny.
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Tror Vanilla Coke har blitt relansert igjen, ihvertfall i Bergensområdet. Har vært i flere butikker hvor de har hatt kampanjer for bla. Vanilla Coke til nornalpris. Dette gjelder ihvertfall endel Rema-butikker, muligens også Meny.
Vis hele sitatet...
Snakker vi om flasker her?
Jeg skulle ønske det fantes her, men det gjør det desverre ikke. Det eneste jeg har sett er bokser til ca 22-23 per boks. Urutt.
førstemann på månen
Jeg er villig til å betale 22,- kr for en boks, en gang, for å minnes smaken. Jeg bor i Kristiansand, noen som vet hvor den selges?
Vanilla Coke er en brus du enten elsker eller hater. Selv elsker jeg den og skulle gjerne ha fått den tilbake i flaskeform i butikkene, men tror dessverre ikke det kommer til å skje. Så nå betaler jeg 30kr for en boks her jeg bor, men det er lett verdt det
Smaker ikke godt, men Ultra selger bokser av vanilla coke ihvertfall
Du kan jo bestille den i fra Ebay? Det koster riktig nok 380 kr inkl. frakt for en eske med 12 bokser. Så du må vell bestille mer en en eske for at det skal bli så mye billigere.

Det er forresten dyrt i Norge for disse siden de importeres fra USA, og staten elsker å ta ekstra moms og toll når det importeres ting, siden dette er en av kjernetingene til sosialistene.
Nå har jeg kjøpt flere brett med vanilla coke på smart club, der dem blant annet hadde 1 boks til 11 kr , nå koster den ca 17 kr. Har både montain dew, vanilla coke og cherry coke
Meny selger boksene, det er sikkert meny i nærheten av der du bor, astronaute c:
Er selvsagt villig selv, MEN 1.5 liter til 22kr hadde vært å foretrekke.
Sitat av Novice Vis innlegg
Og jeg vet at mer en 0,5% av folka fra min kommune liker den ekstremt godt.. tallet på de som syns den er helt grei burde være mye høyere.. Siden det er sånn i en standar type landsbygd fra Norge, velger jeg å gjette at det er lignende på landsbasis.. Hvis bare 1% av Norge kjøper vanilla coke nesten alle dager så vil vel etterspørselen være høy nok?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvilken kommune du bor i, men gjennomsnittet er litt over 11 000 innbyggere per kommune, som betyr at du mener markedet i din kommune er på 55 forbrukere. I tillegg har over halvparten av Norges kommuner under 5000 innbyggere som da betyr 25 personer som vil ha Vanilla Cola i de kommunene etter din mening.

Det sier seg selv hvorfor det ikke blir solgt flere steder, etterspørselen er så liten at de største butikkene må gjøre spesialavtaler for å få tak i brusen. Grape Soda og Vanilla Coke på MENY har klistret på seg norske lapper. Derfor er de så dyre.
Sist endret av PerPerPerPer; 7. juni 2012 kl. 14:42.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
I tillegg har over halvparten av Norges kommuner under 5000 innbyggere som da betyr 25 personer som vil ha Vanilla Cola i de kommunene etter din mening.
Vis hele sitatet...
Det finnes kommuner i Norge med alt fra 100 innbyggere. JA, til kommunereform!
Hvis du drar til tyskland selger de 1,5L med cola vanilla veldig billig.