Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1964
Dette er kanskje et halv år siden, men slik var det jeg opplevde hasj. For de som ikke har røkt hasj før, dette er noe av det dere kan forvente.

En kammerat av meg som har røkt en del hasj og weed før lurte på om jeg ville bli med å prøve, og nysgjerrig som jeg er ble jeg med. Vi satte oss i bilen og kjørte til en parkeringsplass og ventet på dealeren. Han kom etter kort tid og ga oss en liten klump hasj godt pakket inn i matfolie. Vi stakk til huset hans og jeg fulgte ivrig med når han mekka bong. Tok lighteren under ei 0,5 L flaske og smelta til en brønn, så smelta han et lite hull kalt choke der vi plasserer tommelen for å tømme flaska i slutten av trekket.
Folien ble lagt oppnå brønnen og festa med teip så det ikke skulle komme inn luft. Så stakk han mange små hull i folien med ei nål før vi varmet opp hasjen med en lighter og smuldra klumpen opp og la den i en liten boks som vi tok med ut. Ca halvparten ble lagt oppå bønnen og han demonstrerte hvordan man skulle trekke. Etter 2 "puff" var det min tur. Jeg satte tommelen på "choken" og dro inn. Etter 4-5 sec fjernet jeg tommelen fra choken så flaska ble tømt, noe som gjorde at lungene gjorde motstand. Jeg holdt meg så godt jeg kunne og klarte å la være å hoste. Etter andre trekket hosta jeg helt infernalsk, så hardt at jeg nesten spøy. Jeg hadde kanskje røkt 20 vanlige sigaretter før dette så jeg var ikke vandt til å røyke. Vi bytta på bongen og jeg klarte å la være å hoste mer heldigvis.
Når hasjen var utbrent spurte han meg om jeg kjente noe, svaret var nei. Jeg kjente ingenting og var nesten skuffa. Jeg hadde forventninger til å kjenne noe da kameraten hadde sagt at det var helt sjukt. Men nei, jeg kjente ingenting. Kameraten tok så å gikk ut på plenen for å kaste bort soten fra brønnen, jeg reiste meg og gikk bort til gelenderet på verandaen og så på et klesplagg som var hengt opp, og plutselig ble klesplagget 2-dimensjonalt, helt flatt! Jeg sa til kameraten hva jeg opplevde, og fikk igjen spørsmålet om jeg kjente noe. Svaret var igjen nei, jeg kjente ingenting. Plutselig begynte han å flire og jeg kjenner en bølge av latter som runget ut av lungene. Jeg fikk random helt sjukt lættis i ca 20 sec. Det synes jeg var rart, for jeg var ikke høy eller kjente noenting. Vi gikk da inn for å finne noe å spise, da kjente jeg effekten. Jeg ble gradvis mer og mer "høy", og alt jeg gjorde var helt awesome. Vi så på hverandre og nikket som en slags "mission complete". Jeg var høy og det var kameraten og, å det var heftig! Men så gikk jeg ut av kjøkkenet og opp en trapp, da begynte jeg å løpe og skreik som ei lita jente. Hvorfor? Jeg trodde kameraten skulle voldta meg. På toppen av trappa la jeg meg ned og forsto at det bare var noe jeg innbilte meg. Vi gikk så ned på kjøkkenet igjen for å finne mat. Helt tilfeldig henta jeg et syltetøyglass og konsentrerte meg så hardt som jeg aldri har gjort før. Kasta det opp og tok imot elegant som om det skulle vært et egg. Jeg kasta det til kameraten uten å si en drit, aldri har jeg sett noen så fokusert og konsentrert om å ta imot et syltetøyglass, haha.
Etter dette varmet vi en pizza og satte på en film, og det var noe av det rareste. Når jeg trodde filmen var halvferdig hadde vi såvidt kommet forbi rulleteksta, ca 5 min ut i filmen. Tida sto nesten stille. Satte derfor filmen på pause og gikk ut. Vi tok det resterende 0,5 grammet med hasj og røkte det opp uten problemer. Når vi var ferdige satte vi fra oss flaska og reiste oss opp. Helt random begynner kameraten å beine, å jeg satte etter. Det føltes som om jeg og han sprang i 100 km/t, det gikk dritfort! Vi sprang derfor noen runder rundt huset og babla litt før vi gikk inn igjen. For morroskyld hadde kompisen satt på stoppeklokke. 3 minutter hadde vi vært ute. Jeg trodde vi hadde løpt rundt huset i minst 10 min. Vi satte oss da ned for å se på filmen og pesa helt jævlig, men det var ikke slitsomt i det hele tatt, jeg glemte å tenke på det selv om jeg pusta som om jeg skulle vært en overvektig amerikaner med kols etter marathon.
Etter at vi hadde sett litt mer på filmen begynte jeg plutselig å stirre på fingeren og tok den nærmere og nærmere fjeset. Plutselig kjenner jeg en voldsom intens uforklarlig følelse i hele kroppen. Det føltes som om ryggmargen var fylt med alle regnbuens farger som glødet som kull. Jeg kjente hvert ribbein i brystet og lagde en slags "HnnnnGG" lyd. Kameraten fikk helt lættis av lyden og jeg skjønte ingenting. Etter det satt vi bare der å så på film. Det ble litt kjedelig etterhvert og jeg ble trøtt. Klokka var rundt 11 så kompisen stakk. Med en gagn han var dratt kjente jeg at jeg måtte spy og gikk rolig til dassen. Jeg lente meg over og lot det fosse ut. Når jeg var ferdig var jeg like fin som før, men nå som jeg var aleine i huset ble jeg litt engstelig og ropte navnet til kameraten for å forsikre meg om at huset var tomt. Litt ubehagelig følelse, men ikke problematisk. Etter dette gikk jeg for å legge meg. Under dyna kjente jeg at jeg var tørr som en ørken i kjeften, men det var ikke plagsomt. Jeg kunne aldri sovet så tørst om jeg ikke var beruset. Jeg satte på musikk, aldri har det vært så fint å høre på skrillex, bangarang ble den beste sangen jeg hadde hørt i hele mitt liv. Etter å ha hørt på halve spillelista, rundt 50 sanger la jeg meg til å sove. Det første jeg tenkte når jeg våkna var at det ikke var siste gang jeg prøvde hasj, og jeg har røkt hasj og weed annenhver uke siden da. Jeg kjenner ingen bivirkner av det, og så lenge det ikke skader meg kommer jeg til å fortsett med det.


Dette var ikke så bra skrevet, men så er det ikke en norskstil heller.
Off topic, men. Hva liker du best av hasj og weed?
Nå sier vel TS at dette var hans første gang og at det var hasj, så han kan umulig svare deg på det spørsmålet..? :P
First
Trådstarter
Sitat av sofusan Vis innlegg
Off topic, men. Hva liker du best av hasj og weed?
Vis hele sitatet...
Jeg liker best weed egentlig. Men veksler mellom å kjøpe hasj og weed, for jeg blir omtrent like høy av begge 2, selv om følelsen er litt forskjellig.

Sitat av Pewpew Vis innlegg
Nå sier vel TS at dette var hans første gang og at det var hasj, så han kan umulig svare deg på det spørsmålet..? :P
Vis hele sitatet...
Hvis du leser hele teksten så kan du se at dette er ca 1 halv år siden, og at jeg fortsatt driver med det

Hvis noen lurer, jeg foretrekker spliff foran bong.
Sist endret av First; 25. april 2012 kl. 18:33.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av First Vis innlegg
Hvis noen lurer, jeg foretrekker spliff foran bong.
Vis hele sitatet...
Joint er mye koseligere, bong er mer hardkjør for å få i seg så mye som mulig så fort som mulig (sånn jeg opplever det ihvertfall)
First
Trådstarter
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
Joint er mye koseligere, bong er mer hardkjør for å få i seg så mye som mulig så fort som mulig (sånn jeg opplever det ihvertfall)
Vis hele sitatet...
Det har du rett i. Å dele en joint med kamerater er mye koseligere enn en flaskebong, blir litt mer narkopreg med flaske : P
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Husker det alltid var morsomt å lage flaskebong før vi kjøpte en skikkelig en
Kan anbefale eplepipe da, det er rimelig morsomt
First
Trådstarter
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
Husker det alltid var morsomt å lage flaskebong før vi kjøpte en skikkelig en
Kan anbefale eplepipe da, det er rimelig morsomt
Vis hele sitatet...
Har aldri prøvd å røyke fra skikkelig bong før, bare jalamekk.
Må prøve skikkelig pipe en gang
Sist endret av First; 25. april 2012 kl. 18:53.
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Wall of text, brah!

Men uansett, artig skrevet! Kjenner igjen den følelsen av at alt er bare fullstendig latterlig!
Sist endret av Kålroten; 26. april 2012 kl. 15:08.
Kjenner meg MYE igjen :P
Rull deg en join, mye mer koselig, og er ikke like "narkis" som flaskebong. Evt lag deg en ordentlig "vannbong" av en Glasscola flaske og litt andre ting.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
protip: trykk folien ned i brønnen med en gang den har smeltet, da blir den smelta plastikken som en "lim" og gjør bongen luftett da slipepr du å bruke teip, for det er både dummt, styggt, og nærkis
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Sitat av drittsekken Vis innlegg
protip: trykk folien ned i brønnen med en gang den har smeltet, da blir den smelta plastikken som en "lim" og gjør bongen luftett da slipepr du å bruke teip, for det er både dummt, styggt, og nærkis
Vis hele sitatet...
Skulle akuratt til og skrive det samme heh...

Skjønte ikke helt greia med teip... Pleier selv og lage ganske dyp brønn, et par cm ned i flasken og varme folien fast rundt kantene... Luft tett som bare det.
protip: ikke bruk folie
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Nei, det er ingen norskstil, men et avsnitt eller ti er ikke for mye forlangt

Cannabisrusen er forresten veldig individuell så at dette er hva en kan forvente ved førstegangs inntak er jeg ikke så sikker på.