Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2484
Hei

Vurderer å kjøpe meg en el sykkel som er nevnt over. Men så har jeg lest at det ikkje er lov med mer en. 250watt motor og samt ikke gå fortere enn 25 km/t

Er det mulig å ordne dette på noen måte som feks sperre? Som evt kan tas av og på etter behov? Er det rett og slett mulig å lure loven ang dette?

Link til sykkel; http://www.stealthelectricbikesunitedkingdom.com/
Bygg heller en selv med 1000W motor, mye gøyere og helt sikkert billigere Ville jeg gjort ihvertfall.

Du klarer ikke lure loven, har motoren større effekt enn det som er lovlig er den ulovlig, går den raskere enn 25 km/t er den ulovlig. Om politiet merker det ved ansvarlig bruk er en annen sak. En gjemt bryter eller noe slikt kunne kanskje hjulpet deg litt om du blir stoppet, men mest sannsynlig ville politiet tatt med seg sykkelen for å sjekke den ordentlig, og da tviler jeg på at en gjemt bryter vil hjelpe så mye..

Relevant tråd
Sist endret av Marr; 16. desember 2013 kl. 03:03.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Litt rart at de har fartsbegrensning på 25 kmt? Er ikke rare tråkkingen som skal til før man er oppe i det dobbelte med vanlig tråsykkel.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Forumkongen Vis innlegg
Litt rart at de har fartsbegrensning på 25 kmt? Er ikke rare tråkkingen som skal til før man er oppe i det dobbelte med vanlig tråsykkel.
Vis hele sitatet...
Jo. Tour de France ligg på rundt 40km/h, og dei fleste av oss er ikkje veltrente nok til å kunne halde 50km/h med vanleg sykkel utan å ta ganske hardt i...