Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3098
Vet ikke om dette spm er passende for nff, men jeg har ikke klart aa finne svar på det noe sted. Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut hvilket klassetrinn i en Amerikansk high school som tilsvarer VK1 (2. klasse) på videregående i Norge? High School i USA består av fire klasser: 9th, 10th, 11th og 12th. Jeg mener VK1 tilsvarer 12th fordi det er 12. året på skolen i Norge, og fordi det stemmer overens med hvor gammel man er. Men skolen min i USA mener jeg skal gå i 11th grade, noe jeg synes virker rart. Det er veldig viktig å få året godkjent i Norge pga stipend. Noen som har peiling?
Det første skoleåret i Norge er det året som tilsvarer den gamle førskolen, så det høres riktig ut med 11th grade..
Kanskje inntakskontoret i USA mener du ikke får gå VK1 (12th) fordi du må søke vg1 (Grunnkurs - 11th) Kanskje du ikke ikke er så god i engelsk at du får forklart deg.
Trådstarter
27 0
Nei, alt er forklart og forstått. Kanskje skolen i USA mener jeg ikke skal gå 12th fordi det er siste skoleåret på High School, men VK1 ikke er siste skoleåret i Norge. Skolen min i Norge har ingen peiling, en påsto til go med at jeg burde gå 10th grade. Ingen av skolene har peiling, og for meg virker det som at 12th grade er tilsvarende for VK1 i Norge
Da søker du 12th grade : )
Da jeg var 16 år og var utveklingsstudent i USA, ble jeg plassert i 11. klasse.
Hvis du hadde tatt et lite søk på Google, hadde du funnet denne siden om det amerikanske skolesystemet, og litt lenger nede på siden vil du finne en tabell som viser hvor gammel man er da man går i den og den klassen.
Den sier at man som 16-17-åring vil gå i 11th grade..
Angående den artikkelen så lurer jeg på hvorfor de skriver barnehage på tysk i den tabellen..
Er det ett eller annet jeg ikke vet, fordi jeg så en brusautomat som stod på en kino rundt her jeg bor som det stod "Trink coca-cola" på. (På siden, som reklame)
Sist endret av TanteSpiker; 23. august 2006 kl. 14:40.
Sitat av Grantax
Angående den artikkelen så lurer jeg på hvorfor de skriver barnehage på tysk i den tabellen..
Er det ett eller annet jeg ikke vet, fordi jeg så en brusautomat som stod på en kino rundt her jeg bor som det stod "Trink coca-cola" på. (På siden, som reklame)
Vis hele sitatet...
Kindergarten er hva barnehage heter i USA. Derfor... (evt. Kindergarden)
Jeg gikk i 11th når jeg var der, og jeg fikk det godkjent som VK1 og fikk stipend. I visste stater får ikke engang utvekslingselever lov til å gå siste året eller graduate. Så lenge du kan ta hvilke de fagene du selv vil, så ser jeg ikke noe problem. Du har junior homeroom, men senior klasser. Bedre får du det ikke, blir kjent med dobbelt så mange
Sitat av Forconin
Kindergarten er hva barnehage heter i USA. Derfor... (evt. Kindergarden)
Vis hele sitatet...
Ok, jeg søkte litt på google.
Fant ut at mange skreiv det feil som kindergarden.
Girdengarden er det jeg lærte på skolen..
Sitat av Grantax
Ok, jeg søkte litt på google.
Fant ut at mange skreiv det feil som kindergarden.
Girdengarden er det jeg lærte på skolen..
Vis hele sitatet...
Girdengarden? For en vranglære

Kindergarten heter det opprinnelig ja, og stammer fra Tyskland, der det også heter kindergarten (barnehage/barnepark).
Trådstarter
27 0
hafsal, skolen har gjort det klart at jeg ikke kan graduate, og at jeg har junior homeroom, men jeg har fortsatt to junior klasser, nemlig fysikk og matematikk, som jeg mener burde vaere senior klasser. hadde du noen junior klasser, eller var det bare 12th grade klasser du hadde?