Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 893
Hei!

Jeg har siden www.pc-modders.com med ca. 1000 unike brukere i mnd. Jeg er litt ny i annonse faget, og lurte på hvilke priser jeg burde gi evt. aktører? Jeg kommer til å tilby en fast mnd pris eller pris per klikk eller pris per sidevisning. Har ikke peiling for hva jeg skal forlange for en reklame godt synlig midt på forsiden. Vi skal nå begynne med hardware i form av kort, og begynner derfor også med litt sikkelig reklame.

Er 1000 unike brukere veldig smått, for denne siden? Forslag på måter å få folk dit er også velkommen. Hva skal jeg forlange i pris, hvis et par aktører er interesserte? fast mnd beløp eller pris per sidevisning?
Sist endret av sjekkih; 19. august 2006 kl. 17:13.
Det er veldig lite. Jeg har 3000 unike om dagen, og google ads har enda ikke gjort meg noe rikere.
Hva med å bare droppe reklame i begynnelsen? Lag en bra side med mye nyttig innhold, og få flere besøkende. så kan du eventuelt tenke på reklame.
Trådstarter
51 1
Håper på litt mer trafikk når vi begynner med mer allmenninteressant hardware. Første opp er verdens beste AGP kort, fra nVidia 7800GS+ som (7900GT GPU)! fins bare 1500 stk. Men nok reklame tilbake til saken.. Er det mye å forlange 1 øre per sidevisning? si jeg har alt fra 500-2000 sidevisninger om dagen.
Sist endret av sjekkih; 19. august 2006 kl. 17:55.
1 øre er vel en lav pris, men ikke sikkert folk vil betale mer. Sjekk www.tradedoubler.com og se hva de forskjellige firmaene skal ha for å ha en banner på siden din. Men de fleste tar vel pr. klikk, noe som er vanligst ( ? )
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av sjekkih
Håper på litt mer trafikk når vi begynner med mer allmenninteressant hardware. Første opp er verdens beste AGP kort, fra nVidia 7800GS+ som (7900GT GPU)! fins bare 1500 stk. Men nok reklame tilbake til saken.. Er det mye å forlange 1 øre per sidevisning? si jeg har alt fra 500-2000 sidevisninger om dagen.
Vis hele sitatet...
Du priser deg latterlig høyt her. Du har ikke nok trafikk til å kunne justifisere en prissetting av noe slag.

For å bruke en sammenligning så hadde vi på nFF kunne fått inn 20,000 i mnd i reklameinntekter med 1 øre per sidevisning. Det er sånn ca 20 ganger realiteten, så begynn å regn ut prisen.
alt UNDER 20 000 unike hits i mnd får du ikke pr side visning.
husker for noen år siden var det norsk firma som pay 1kr pr klikk. google litt så finner du det nok.
NB: har selv bare 16578 unike ip'er til min web sider.
Sitat av ranvik
alt UNDER 20 000 unike hits i mnd får du ikke pr side visning.
husker for noen år siden var det norsk firma som pay 1kr pr klikk. google litt så finner du det nok.
NB: har selv bare 16578 unike ip'er til min web sider.
Vis hele sitatet...

Det er vel strengt fordi vi @ nFF og andre forumer er flinke "Link-clickers "
Trådstarter
51 1
ja, veit jeg det er lite folk, har hatt mer populære sider før.. akk ja.. men pay per click er ikke aktuelt, helt urettferdig. så mye reklame går ut på at man skal huske merket eller butikken. at man blir minnet på at det fins.. så da går jeg heller for fast månedsbeløp, og legger meg veldig lavt.. har ikke noe å tape