Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 899
Hei!

Tittelen minner kanskje om noe annet, men det er ikke direkte bilde i bilde på TV etc...

Jeg husker for en del år siden så hadde jeg en bok der du satt å stirra på et bildet i 10 sekunder også så du et tegn i selve bildet... Det er skikkelig moro!

Så jeg finner ikke den boka nå og hva i huleste heita skal jeg søke på for å finne noe av dette på nettet. Derfor lurer jeg på om noen av dere vet hva jeg snakker om og kan gi meg en link e.l der det er en del slike bilder.

Og for dere som ikke har prøvd det: Det er virkelig å anbefale! Selv om det kan være litt vanskelig i starten, men når du finner taktikken... da....

Takk, på forhond
ahh, mener jeg hadde en sånn disney bok med samme saken. Var morro det, kom opp sånn gigantisk bilde av mikkemus ut av ingenting. Kanskje søke på "magic pictures" og "synsbedrag"?
Hehe, husker de. Lånte ei bok på biblioteket engang med Asterix bilder.

Vet ikke om noen sånne på nettet, men her er det mange artige ting.
http://community.webshots.com/album/3772388nUyvjSAlEB

Fant en link her...
For dere som ikke har prøvd bør dere prøve.

Det beste er å gjøre det på et ark, men det går på dataskjermen òg.

Slik gjør du: Du setter nesa helt inntill bildet i 8-10sekunder så går du sakte ut fra bildet, uten å miste synet fra det punktet du ser på. Dine øyer vil etterhvert fokusere seg inn på objektet. Du vil se en slags 3D forma ting i hvert bilde... Moro når du først klarer det.

Du blir litt sliten i øya etterhvert, men det sies at synet ditt blir bedre av det...
Sist endret av Same i Skauen!; 18. august 2006 kl. 15:33.
det jeg aldri har fattet er hvordan de lager sånne bilder, noen som vet?



edit: fy faen lenge siden jeg har gjort det, klarte det på 1 bilde men nå fialer jeg igjen haha, tror jeg sitter her i hele kveld jeg:P
Sist endret av kaffe; 18. august 2006 kl. 15:59.
Teorien bak det er ikke så veldig vanskelig. Men siden jeg ikke er særlig flink til å forklare, tror jeg jeg holder kjeft. Hmm...Innenfor samme emne; lagde et 3d bilde her om dagen. Er ikke skjult, men er sånn ca samme teorien bak måten det blir 3d.
http://www.home.no/empty/nwn_stereoscope.jpg
Hvordan du ser den i 3d? Litt annerledes enn det som skjedde der oppe, og ikke alle klarer å se det visstnok:
1. Fokuser på det midtre skille mellom bildene (i ca samme høyde som den hvithåra mannen er i).
2. Følg en imaginær linje med øynene fra skille og opp til nesa di (du vil se i kryss).
3. Et sted på veien mellom skjermen og nesa vil de to bildene lage et tredje bilde mellom dem, som er i 3d.

Og hvordan tar en sånne 3d bilder? Fokuser kameraet på et objekt (fungerer i den virkelige verden også, ikke bare spill), ta et bilde. Så flytter du kameraet litt til høyre, men fokuserer på det samme objektet, og tar enda et bilde. For perfeksjonens skyld, skal du ikke flytte kameraet lenger enn det er fra det ene øyet ditt til det andre.

Bilde skjult i bilde greine er lagd av datamaskiner og gjør noe ala det samme, bare over et mønster.
Klarte ingen av 3d sakene :/
Her er det noen synsbedrag.. Vet ikke om de er noe bra. Fikk faktisk litt vondt i hode og ble litt svimmel av de Gitarhenrik la ut:P