Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 2337
I frykt for at dette blir en for klissete tråd, og at kjæresten min leser dette (hun er faktisk medlem her), så lager jeg en tråd nå.

Jeg er på jakt etter DEN mest romantiske filmen som er. Jeg skal lage middag til meg og min kjære på vår to-årsdag, og tenkte å kanskje se en romantisk film etterpå.. Jeg prøvde å ta henne med på en romantisk film på kino en gang, og mitt valg av film viser hvor elendig jeg er på dette: "Phantom of the Opera".. Kort sagt: vi gikk etter 20 min da begge holdt på å sovne.

Gi gjerne en forklaring på hvorfor den er bra også..
Ikke for å spamme elns, men jeg tror at du må lete lenge etter en slik film. Eventuelt lei/last ned Gone With the wind, tatt av vinden. Er nok den beste.
Se hva jeg fant! Sjekk alle linkene på første side for fellesnevnere kanskje?
Titanic? Selvom du mest sannsynlig har sett den 14.5 ganger før...
"Just Like Heaven" er temmelig romantisk, spør du meg.
Braindead av peter jackson
meget romantisk
Jeg kan desverre ikke gå god for noe av det som står her, men her er IMDb's liste over de beste romantiske filmene: http://www.imdb.com/Sections/Genres/Romance/
The wedding singer er jo søt da!
Titanic er en bra film
Kan anbefale "A Walk to Remember" og "Lost in Translation". Førstenevnte er ganske romantisk, så den faktisk med dama.
Moulin Rouge. Ingen over, ingen ved siden engang... større klissefilm finnes faan ikke...
Love Actually funka fett, jeg klarte meg og damene digger den. Men de fleste jenter har sikkert allerede sett den..
Casablanca er visst en romantisk klassiker.

PS: Dette innebærer at dere tåler å se svart-hvitt.
Som andreas dohl sier så funker moulin rouge bra.

Et annet alternativ kan være kvinnen i mitt liv. Kanskje ikke verdens mest vellagde film, men romantisk i massevis og norsk atpåtill.
Den flotteste og mest romantiske filmen i verden er Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain. Den er fantastisk søt og veldig veldig fin Jeg kan love deg at både du og dama vil bli i godt humør og nyforelska av å se den!
Titanic of course, men det innebærer jo at man må tåle å sitte å se på i over tre timer da..
Hvorfor har ingen nevnt Romeo og Julie? Den er jo klassisk.
A summer story

http://www.imdb.com/title/tt0096189/

Forresten hvis du sovna til phantom of the O. vil dere sikkert sovne her og, forresten vil jeg ikke anbefale filmen, jeg vil advare dere :P

Hold dere unna denne, den er djevelens verk!!!! 666
Cruel Intentions er nå ganske romantisk og morsom, så får dere litt å le av samtidig som dere får en fin og litt tragisk men romantisk slutt. Dama mi liker den ihvertfall, og jeg vet om mange andre jenter som gjerne ser den om og om og om og om igjen... Begynner å bli litt kjedelig for meg nå da
When a man loves a woman?
When a man makes love to an ape?
Natural born killers
Kanskje en romantisk komedie er tingen?
Dessverre mye søppel fra Hollywood i denne kategorien.
Hvis du er enig i de to ovenstående setningene, så foreslår jeg Imagine Me & You. Overgår lett alt annet jeg har vært utsatt for i denne sjangeren.
Vurderte å foreslå den fantastiske filmen Amelie, men er redd du vil sovne..
Wild at Heart (av David Lynch).

Kanskje litt mer en bare romantikk, men uansett, en sinnsykt god film.
en romantisk film...De jeg kommer på i farta (skyt meg hvis jeg tar feil) er Topgun og Dirty Dancing Hvis ikke er jo Løvenes Konge en slager.
Foreslår at dere ser Singin' in the Rain. Den er ikke spesielt overromantisk, men en god film som passer bra å se sammen med kjæresten. Så at noen foreslo Amelie-filmen, jeg har ikke sett den selv, men den skal visst også være en slik film som du er ute etter.
bread: Det er da umulig å sovne av den fabelaktige amelie! fantastisk søt film
a walk to remember! *tjuetegn*
for min del er lord of the rings nok romantisk
cold mountain romantisk drama.

Handler om borgerkrigen osv osv
Cold Mountain syntes jeg var sug Litt spesiell, men likte den ikke.

A Walk to Remember nevnes jo flere ganger her, vil bare nevne den enda en gang, finfin film.

Var også en film, som jeg tror het "Livet er herlig" på norsk, handlet om en jødefamilie under 2. verdenskrig... Spennende, men også trist film.
La Vita é bella er delv filmen MannY tenker på. Den er veldig veldig fin, men ikke så utrolig romantisk. Jeg vil som sagt råde deg til å se La fabuleux destin d' Amélie Poulain, men du kan kanskje også vurdere Eternal sunshine of the spotless mind med Jim Carrey.
Sitat av Kaptein Snus
Braindead av peter jackson
meget romantisk
Vis hele sitatet...
Liker mye bedre "Bad taste" av Peter Jackson
Putt på "dirty dancing"..så kan jeg love deg at det blir noe på deg..
En typisk film alle jenter liker, og som de kan se 100 ganger uten å gå lei!
Og..den er romantisk og

Hadde typen min kommet med den filmen...da hadde d blitt noe på han jah..
Sitat av Incubo
Putt på "dirty dancing"..så kan jeg love deg at det blir noe på deg..
En typisk film alle jenter liker, og som de kan se 100 ganger uten å gå lei!
Og..den er romantisk og

Hadde typen min kommet med den filmen...da hadde d blitt noe på han jah..
Vis hele sitatet...
Tror vi har en vinner, ey?
Sitat av ThaCB
Tror vi har en vinner, ey?
Vis hele sitatet...
Definitivt.
(+tjuetegn=post)
Sitat av Kaptein Snus
Braindead av peter jackson
meget romantisk
Vis hele sitatet...

hahaha, ja serlig nårr han lager tomat-suppe av folk med plen-klupperen den er hverfall morsom
"Flykten Fra Hønsegården" er en romantisk film (selv om det er tegnefilm, da)
Tatt av vinden.

Forøvrig er det egen seksjon på forumet for film og tv.
http://www.freakforum.nu/forum/forumdisplay.php?f=110