Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 757509
Som sagt: Nedi "langtvekkistan" blant fattige bønder og rare folk, er det kanskje ikke lett alltid å gjette hva som kan skje.. Men ingen som driver stort i Norge ville gidde å sette i gang med et prosjekt for å bøffe ut hasjen sin, tenk på arbeidet, tenk på unødvendig risiko, tenk på å utkonkurrere seg selv ved å ødelegge kvaliteten, tenk på hva som helst... Og for små pushere: Hva ville det være å tjene på det? Lommerusk, småpenger, ingen oppegående mennesker gjør sånt. Så det er nok et veldig lite problem i Norge, kanskje noen veldig fattige ungdommer/fjortiser ved Akerselva prøver seg noen ganger på folk som ser "grønne" ut, men jeg har som sagt aldri opplevd bøffehasj i Norge i løpet av veldig mange år som bruker.
Langtvekkistan du - marokko, tyrkia og russland er like rundt hjørnet, og albania skal du ikke lange båtreisa til mellomlanding kroatia, så langt vekk er det vel ikke

Spøk, skjønner hva du mener - men sannheten er den at den hasjen som skal inn til et annet land (import) blir grundig sjekket av kjøpmenn i såkalte hasj-marked, der bøndene tilbyr sine varer for salg. Her undersøkes det med profesjonell kunnskap av både entuisiaster og hardbarka, kyniske business-menn, som vet alle trikser med lukt, smak, røyk-farge etc.

Bøndene er nødt til å levere for å få betalt for sine anstrengelser, noen har kanskje faste kjøpmenn og har en forhåndsavtalt pris på produktene og kan tillate seg å blande ut - men de fleste får betalt etter kvalitet og eventuellt kvanta - og er derfor nødt til å framstille akseptable mengder med standard kvalitet utfra metode, ikke blandestoffer. Det overlater de til de som tjener big money, for å si det sånn. Bøndene må leve av det, that's reality.
heisann! tenke jeg bare skulle hive fra meg en liten melding her, nå har jeg ikke røyket på 5 dager, å det er den lengste pausen jeg har hatt siden februar i fjor, jeg har røyket i 1 år hver dag, 5gram pr.dag max. Mye dritt i familien min har skjedd i den tiden, å mye har skjedd som jeg ikke er stolt over.
I starten klarte jeg å kontrolere hasjbruket, men det bytet side ganske kjapt, hasjen kontrolerte meg, noe som jeg ikke ville forstå eller skjønte. flere dager ble jeg bort fra jobben, å flere dumme unskyldninger ble det. De som har vært i den samme situasjonen selv er de som bare skjønner dette her, mange kan røyke hver dag/kontrolere bruket i hele livet uten problemer.

For å være ærlig, husker jeg ikke noe av dette året, jeg sløva bort ett helt år på å sitte hjemme for meg selv istedet for å dra ut på byen å mekke damer. Jeg har levd i en boble.
hvordan har jeg fått rå?
Mamma er en perfeksjonist å skal pynte på alt, så jeg har fått penger av hun hver måned til å dekke husleia, en om hun har nektet å gi meg penger, da har det blitt konsekvenser. å det ble det, for 2 uker siden. brukte opp de 4000 kronene som jeg skulle bruke på julegaver,husleie og mat på røykings og usunn mat. Jeg viste selv att jeg ikke kunne gjøre det, men måtte bare bli fjern, hvordan ellers skulle jeg få sove? få matlyst? mm.

Det jeg gjorde for å få hjelp var å fortelle det til tanta mi, hun er 2 år eldre en meg. Føltes ut som jeg mista ett par kilo mellom skuldrene da for å si det sånn. jeg sa jeg trengre hjel, for jeg var så lei av å finne på unskyldninger/ødelegge å lyve til familien,venner og sjefen min.
Det er mye jeg ikke har skrevet ned her, kunne sikkert skrevet en hel bok men. I hvertfall, hun ble sjokkert å spurte meg om ejg viste hva jeg holdt på med. Nei sa jeg, jeg trenger bare penger av deg til husleia her så lover jeg å bli en ny person etter nyttår.
Det var uaktuelt. så jeg fortalte hva jeg "egentlig" har gjort i år til mamma og pappa på juleaften.(første året vi feiret jul uten pappa) Mamma blei lei seg å skjønte att jeg trengte hjelp, hun forsto meg ikke, men skulle prøve å hjelpe meg så godt hun kunne.

I går tok tanta mi meg med på besøk til 2 personer fra Narcotics Anonymous som jeg kunne prate med, de forsto meg ut og inn og fortalte meg att dette var veldig alvorlig men ejg skjønte ikke det selv.
"Tror du selv att du er rusavhengi?" nei, det gjør jeg ikke, men jeg gjør det nå, men det har ikke godt opp for meg helt enda.
Jeg skal på møter fremover nå, kommer til å flytte hjem til hjemmeplassen min, flytte fra den fete kåken,jobben som jeg liker, alle "vennene" mine. Alt.

Jeg sa meg enig i det, noen må passe på meg hver dag. jeg føler ikke jeg har fått skrevet det jeg ville få skrevet meg, jeg er faktisk stolt av meg selv.

Hvorfor ble jeg avhengig så fort å ikke andre?
pga av att jeg hadde en bestefar som var alkoholiker?
eller pga av sopptrippene som ødela meg noe grusomt?

jeg vet ikke, jeg har lyst på ett trekk nå i hvertfall.

Dette ble helt på trynet skrevet, jeg har fått snakke problemer, å angst etter tiden her. beklgaer det=)
Sist endret av FranzLiszt; 26. desember 2007 kl. 19:22.
To dager til så burde du gradvis begynne å sove normalt, ta det med ro - det er psykisk avhengighet. Det går over - men du faller utpå igjen hvis du tar deg et trekk nå ihvertfall. Da blir du nødt til å slite i 7 - 9 dager til, eller til og med fram til all thc er ute av kroppen helt. Kom deg ut, løp eller tren eller lignende - så hjelper det straks på abstinensene. De første 4-5 dagene vil alltid være verst - men hjelper ihvertfall ikke å ikke gjøre noe som helst.

Det er mange som har fått hjelp av NA, så det kan godt tenkes gjør for deg også - lykke til. Det er umulig for oss å vite hva som fikk deg så hekta som du beskriver, men jeg tror egentlig mora di gjorde rett i å slutte å sy puter under armene på deg. Har du jobb du liker skal du vær så god betale husleie selv, mener jeg som bruker sprøyter kamerat. Noen ganger blir en avhengig av ett stoff fordi man faktisk får det for lett i verden, og det tror jeg du har fått.

Greit du drar på møter, men husk at det er forskjellige NA-møter. Gå på minimum et par-tre møter på ulike steder for å finne ut av om hvilken plass som passer deg. Kan hende er det et sted som er mer masete og ikke helt slik du forestilte deg, men så kan et annet sted være midt i blinken.

Har du hatt sopptripper som ødela deg noe grusomt burde du holde deg unna hasj og heller oppsøke lege. Ikke alle tåler virkningen til sopp, og hasj er et hallusinogen som har evne til å dra frem rusen på andre hallusinogener. Det som er følgene stort sett i slike situasjoner er at en tenker mye dumt om seg selv, synes ofte synd om seg selv og tror alle andre tenker det samme.

Det går lang tid før man egentlig skjønner at de "stygge" blikkene som "vennene" gav en var oftest inni ens eget hode, at også disse hadde egne problemer og kunne være pinlig stille i enkelte tilfeller, at det kunne oppstå situasjoner der kanskje en tilstede holdt på en hemmelighet som ikke kunne deles, og derfor ble det noe falskt og utrivelig i situasjonen som du straks finner som forklaring på at det måtte være deg o.s.v. Jeg vet ikke hvordan vennesituasjonen din er, men bare forteller litt generellt hva slags bivirkninger du kan få av å røyke hasj eller cannabis etter blitt skadet av sopp.

Håper deg alt vel og lykke til på NA - men oppsøk lege og samtidig. Høres ut som du er depressiv, på grensen til det maniske så få hjelp umiddelbart også hos lege - ikke bare andre tidligere rusmisbrukere. Kanskje unngår du å bli subparanoid.
Har et lite spørsmål;

I går røykte jeg og 2 venner ca 2 gram pot , så 2 gram til en time senere, da med bong. Det som da skjedde var at jeg ble meget kvalm, og synet ble veldig uklart, jeg klarte ikke å se soffaen og måtte legge meg på gulvet en times tid. Hva kan ha skjedd? Jeg har røyka 1-2 ganger i måneden i ca 1 år, og dette har aldri skjedd før.
Sitat av Mith
Godt jobba. Greit å ha alt samlet på et sted, men hva med å låse tråden og klistre den opp? Regner med at det vil komme en del negative komentarer av folk som prøver å bevise at bestevennen sin døde av hasjsprøyte, og det vil vel dra tråden ganske kraftig ned i verdi.
Vis hele sitatet...
Hven eller hvordan tar man en hasjspryte? Er det med olja utvannet, eller hva er det du mener? Så vidt jeg vet er ikke dette en vanlig praksis.
Lol, jeg har hørt om sånt jeg også - men nekter å tru at det skal gå an. Til forsvar for Mith fant jeg en lenke http://www.propaganda.net/skoleside/?stil=7471, der de påstår så ihvertfall. Jeg siterer fra propaganda.net:

Man kan bruke bladene til å ta seg en røyk (hvilket blir kalt for en joint), sniffe inn pulver gjennom nesa, sprøyte det inn i kroppen eller ha det sammen med mat (hvilket er den ”sunneste” måten). Hvis man foretrekker å sprøyte det inn, men man bare har det i pulver, kan man ta en stor spiseskje og varme opp med en lighter. Pulveret blir til en gulaktig væske som da kan brukes.
Vis hele sitatet...
Jeg vil legge til at jeg aldri har forsøkt det og vil aldri forsøke det heller. Røyke og sprøyte går sikkert like raskt inn i blodet at da er det greiest å røyke det.

Svar til SkyMarshal: Du ble stein som f.. Ikke no farlig, helt vanlig for mange andre. Selv opplevd det mange ganger, spesielt hvis du klarer å ha noen oppholdsdager innimellom all røykinga også begir deg på samme mengdene som da du startet oppholdsdagene. Enorm rus. Ta mindre trekk fra bongen davel hvis du ikke likte rusen =)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Bratsj: Dette er bare tull, han prøver å få frem et poeng som for mange her på forumet er sunn fornuft - man kan ikke skyte opp cannabis.

paranoy: propaganda.net er ikke en sikker kilde. Dette er en side for skoleungdom som ønsker å dele skolearbeid med hverandre, for å kunne jukse hvis de skal skrive stil.
Åja, lol - syns det hørtes merkelig ut den sida der. Behandlet jo hasj som heroin jo - må si jeg lo av den påstanden ja . Like fullt har jeg hørt folk til stadighet påstår at det går an å skyte hasj, det er noe jeg nekter å tro på fortsatt
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det vil nok være en smertefull opplevelse i så tilfelle. Hasj er ikke spessielt rent mht. plantemateriale vs. virkestoff, og THC og andre psykoaktive cannabinoider er i motsetning til f.eks. amfetamin, fettløselig og ikke vannløselig.

Edit: Rettet skrivefeil.
Sist endret av Tias; 28. desember 2007 kl. 14:27.
Hehe, "hasj-sprøyte" var nok ironisk ment. "Hasjsprøyte" er en gammel vits i miljøet som henspeiler på folk som ikke vet noe om stoff annet en at det er en forferdelig styggedom, stort sett..
Sitat av Tias
Det vil nok være en smertefull opplevelse i så tilfelle. Hasj er ikke spessielt rent mht. plantemateriale vs. virkestoff, og THC og andre psykoaktive cannabinoider er i motsetning til f.eks. amfetamin, fettløselig og ikke vannløselig.

Edit: Rettet skrivefeil.
Vis hele sitatet...
Med andre ord. Det er ren bløff. Ingen skyter hasj. Det er hovedsaklig vannløselige midler du kan skyte. Hvis du skulle prøve å skyte hasjolje, ville du garantert bli svært syk, og muligens dø. Glem det! Hvis du skulle prøve det må du i tilfelle sette det muskulært. Å sette det i en blodåre er rene selvmordet.
Ja vi vet det Bratsj, det var jo du som tok spøken seriøst..
artikkelen frå daria påstår at ein lager crack frå cannabis. guten oppfordrer til heller å drikke alkohol, som om det er noko betre. folk må bli meir kritiske til kilder dei finn på internett (ja, wikipedia og).

Edit: shit, eit år frå registrering til første innlegg!
Sist endret av bidus; 31. desember 2007 kl. 10:04.
Litt off topic her siden "hasj-sprøyta" ble nevnt. Overhørt i klassen min. Mange blonde jenter. "Ser jo ut som du har snorta hasj jo".. Hadde en god lættis etter den setninga...
Godt med smør
"Fra Cannabisplanten kommer hasj, marihuana og cannabisolje. Crack også, men det er en fattig amerikansk gateversjon av hasj som er små grønne klumper. Det er mer helsefarlig enn hasj."

Skudd i mørket, men jeg trodde altid at crack kommer fra kokain, det er "røyke versjonen" av kokain?, og min opplevelse med begge er så langt i fra hverandre att jeg aldri trodde planten kunne være relatert med hverandre. :S

Sitat er fra propaganda.net artikkelen postet tidligere
crack har ingenting med cannabis å gjere.
crack er freebase kokain.

http://www.erowid.org/chemicals/coca...e_basics.shtml
Er det sant at hvis en gutt har røyka, og har THC i blodet, og har ubeskytet sex med ei jente vil thc overføres i sæden og det kan da spores thc hos jenta selv om hun ikke har røyka?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Infected
Er det sant at hvis en gutt har røyka, og har THC i blodet, og har ubeskytet sex med ei jente vil thc overføres i sæden og det kan da spores thc hos jenta selv om hun ikke har røyka?
Vis hele sitatet...
Garantert bullshit.
Ok, var bare noe jeg hørte.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kommer cannabisrelaterte dommer på rullebladet eller i strafferegisteret?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Paven
Kommer cannabisrelaterte dommer på rullebladet eller i strafferegisteret?
Vis hele sitatet...
Kommer an på dommen: Under noen omstendigheter (små mengder, første forseelse, god oppførsel) kan man slippe unna med å bare få oppført noe i politiets eget register. Men i de fleste tilfeller ender det opp på rullebladet.
Er det noen som har peiling på om det finnest endel ak-47 pot i Norge nå? I tilfelle, hvordan er denne? Kjøpte det i sverige for noen år siden, mycket bra, så har ørsmå tvil om det som blir sagt er ak-47 virkelig er the real deal
politiet gikk tidligere i vinter ut og sa at det var et parti med ak.47 som gikk rundt i follo området.
Hvis du ellers skal ha så god pot bør du nok kjenne noen dyrkere.
Sitat av Dodecha
Kommer an på dommen: Under noen omstendigheter (små mengder, første forseelse, god oppførsel) kan man slippe unna med å bare få oppført noe i politiets eget register. Men i de fleste tilfeller ender det opp på rullebladet.
Vis hele sitatet...
Kan f. eks alder spille en rolle der? Om jeg blir tatt første gangen for littegrann til meg selv. Er 92-modell.
Sitat av Dodecha
Kommer an på dommen: Under noen omstendigheter (små mengder, første forseelse, god oppførsel) kan man slippe unna med å bare få oppført noe i politiets eget register. Men i de fleste tilfeller ender det opp på rullebladet.
Vis hele sitatet...
Borderline offtopic her, Dodecha har sikkert rett i det han sier, men jeg er bittelittegranne uenig. Jeg mener at de fleste som blir bøtelagt for bruk eller besittelse av små mengder cannabis får forenklet forelegg, med mindre politiet har blitt mye snillere de siste åra. Får du et forelegg eller blir domfelt havner det på rullebladet. (Jeg går utifra at med rulleblad så menes strafferegister og bøteregister, som brukes når politiet utsteder politiattester.)

En vanlig politiattest tar ikke med bøter som er eldre enn to år, dommer for forbrytelser som er eldre enn fem år, eller dom for alvorlige forbrytelser mer enn ti år gamle. På en uttømmende politiattest tas alle bemerkninger fra straffe og bøteregisteret med.

Dette har sikkert blitt diskutert før på forumet, og jeg skal ikke dra hele tråden off-topic her.

Edit: Paven, dersom du blir tatt i den forstand at du får en dom eller forelegg, så vil denne være et problem i de to åra det tar før den "forsvinner" fra politiattesten. (Med mindre du søker på jobber som politi ol.)
Sist endret av knuthulu; 15. januar 2008 kl. 08:28.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
AK-47 er ikke en spessielt ukjent eller vanskelig strain, så at det kan florere tviler jeg ikke på. Men det er jo primært gjennom hjemmedyrkere man får vite strain i det hele tatt, det som importeres kan jo ofte være hva som helst.
Sitat av paranoy
Hvis det er sånn at det ofte må masse drittstoffer til for å presse sammen kordien din, så tviler jeg på om metoden som gitt i lenka fra hampus funker - men når avlingen din er ferdig kan du kanskje ta noen hann-planter å prøve?
Vis hele sitatet...
Tviler på om jeg gidder å presse noe kordi i det hele tatt. Ikke så stort btw. Og takker for irettesettelsen. Er fremdeles mye jeg ikke vet, selv om jeg trur jeg vet mesteparten av det jeg mener jeg kan..:P
Hva med "mango pot" ?
tar cannabis skade av å bli lagret ute i denne temperaturen vi har nå?
Temperaturen, nei. Fuktigheten, ja. Så da håper jeg at du har pakket den inn i noe lufttett.
jeg hørt igår om en type hasj, som hadde blitt plantet slik at det kom små perler/krystaler på planten og vist du røykte det var thc innholdet så stort at du begynte å få sikkelige haliser utav det.

jeg har aldri hørt om dette før, så jeg spør dere er dette bull? og vist ikje har dere en bedre forklaring enn det jeg fikk på det?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
warrior: Alle cannabisstrainer brukt i produksjon av hasj eller marihuana utskiller disse små krystallene du snakker om, kjent som trikomer. Hvor mye trikomer det er på en gitt plante sier imidlertid ingenting om effekten - f.eks. er white widow regelrett hvit av trikomer (hence "white"), men effekten er heller sløvende fremfor hallusinogen.

takk for svar, og sorry for at eg glemte å søke. då får eg ta og konfentrere den "tøffe" gangsteren som har ro på syrekrystal hasj fra amsterdam:P
Apropos bøff. Vært litt borte, og så noen skrev om det i denne tråden.

Har blitt bøffa mange ganger, i hovedstaden. Mye utblanda brunt, men også brunt som ikke en gang er brunt. En gang traff jeg to karer med en plate i lomma, på vei til byen. Så fikk jeg en toer med, tja, vet da faen, blanding av hardpiks og krydder. Har også opplevd å få flein. Typ EN jævla flein, når jeg trada for et g brunt i forbifarten langs elva en gang.

Mange som bøffer over en lav sko på gata fordi kundemassen er så random. Useriøst å kjøpe brunt/grønt på gata, og det vet de som selger godt. Mest sanssynlig ser de deg aldri igjen, om de bøffer eller ei.

Større partier med bøff har jeg aldri vært borti. Melkesjokolade? Det er rimelig sterkt jobba å pådra seg en slik for 2500 spenn.
Sist endret av Lurker; 24. januar 2008 kl. 19:40.
Sitat av warrior
jeg hørt igår om en type hasj, som hadde blitt plantet slik at det kom små perler/krystaler på planten og vist du røykte det var thc innholdet så stort at du begynte å få sikkelige haliser utav det.

jeg har aldri hørt om dette før, så jeg spør dere er dette bull? og vist ikje har dere en bedre forklaring enn det jeg fikk på det?
Vis hele sitatet...
Krystaller skal du se litt opp for etter min mening. Krystallene kan også være påførst seinere av den som selger, her omkring er det noen ganger gått i omløp pot som er penslet med heroin. Dette kan også sees i form av at voerflaten er litt "glossy" eller krystalisert.
Du har ikke tilfeldig noe bilde eller kilde på den påstanden der kamerat?
Liquid Crystal:
Beklager at jeg sier det rett ut, men for no bullshit. For det første er det ingen som "pensler" weed med heroin, av oh so many reasons. Og for det andre, om noen hadde prøvd og fått det til på en eller annen måte så hadde det ikke sett ut som krystaller. Glossy overflate kommer bare av at trikomene er klemt litt sammen mot innsiden av en pose eller lign. det har ingenting mer heroinpensling å gjøre. Skulle ønske folk sluttet å spre sånne røverhistorier..
Sist endret av mentalmelt; 29. januar 2008 kl. 00:49.
faen skjønner ikke hvorfor så mange hører om hasj som er pensla med heroin. Har hørt av mange at det er heroin som gjør at "boblingsen" bobler. Samma som med knips som er pensla med syre hører jeg også ofte. Skal ikke si at det aldri har skjedd, sikkert en eller anen som pensler heroin på hasjen sin og, men det er ikke noe som segles på "gata" akkurat.
Har hørt at noen pensler LSD på hasj, idiotisk.
Sitat av freaker911
Har hørt at noen pensler LSD på hasj, idiotisk.
Vis hele sitatet...
Har hørt denne myten selv, men kan med 99,9% sikkerhet si at dette er en myte. Hvorfor ville noen pensle hasj med syre eller heroin?
LSD ville vært umulig og dosere hvis det ville vært "penslet" på hasjen og såvidt jeg vet så kan man ikke røyke LSD.
Pensling med heroin har vi diskutert her før på forumet og ble enige om at det også så og si er en myte. Man ville ikke tjent på det uansett hvor billig hasjen er så kan ikke forestille meg at noen gjør det.

Det er alltid noen smartinger som endelig har fått en smak god røyk så springer de rundt til alle og sier det var pensla med heroin eller syre. God røyker er god røyk, ikke penslet. Kan ikke folk bare innse at det finnes bedre røyk enn dårlige gatestandart, istedenfor og spre usanne rykter. Disse såkalte pensla hasjtypene funker jo bare i 2-4timer som vanlig, og jeg får det ikke helt til og stemme at de er pensla når heroin og syre rusen er langt lengre enn hasjrusen.

Men jeg vet at det finnes penslet hasj, men hvis noen røyker penslet hasj så er det for selvbruk. Når man pensler hasj så er det ikke som folk tror at man koker opp en røre med heroin og syre og så maler det på hasjplater med male kost. Penslet hasj er hvis du krydrer hasjmekket i pipebrønn med ett annet rusmiddel som f.eks heroin, og det vet jeg det er flere som gjør.
Jeg har selv krydret opp mekket med speed, men personlig likte jeg ikke det fordi det føltes bare ut som om jeg ble våken og fikk pratekick. Klarte ikke og legge merke til de andre virkningene av speeden da. Å røyke speed på den måten er veldig sløsing uansett, med tanke på at mesteparten fordamper før du får innhalert røyken.

Q: I recently aquired some liquid lsd and was wondering if you are able to smoke it on top of marijuana. I heard from some people that it is really cool, but I also know that heat destroys LSD quickly. So I figure fire would destroy it instantly. I thought I'd ask you before I end up wasting any liquid magic.

A: Heat does destroy LSD and it would certainly waste the material if you tried to smoke it. However we have received reliable reports of people who have smoked blotter and had significant effects from doing so. We have received only a couple of reports of this method, but one of them is from a long time LSD user who said they used it as a way to boost the effects while coming up.

I suspect many people have tried it, but that its not an efficient nor particularly useful way to use LSD.

earth
(answer changed, August 3, 2001)
Vis hele sitatet...
Erowid.com
På denne videon fra et hotel i Egypt, nærmere bestemt Makadi Bay sier de noe om at man kan kjøpe cannabis i baren 00:45? Hva er det fornoe?
Skal muligens dit, og hadde ikke gjort meg i mot om det var lovlig med cannabis der?

edit: Og videon da http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=1
Sist endret av Paven; 29. januar 2008 kl. 16:26.
Ouch, ikke lynsj meg forde da :P
Beklager røverhistorien, har fått den servert selv så bare nevnte det.
Og nei, har nok ikke noe grunnlag eller bakgrunnsinfo annet enn venner for påstanden...
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Paven
På denne videon fra et hotel i Egypt, nærmere bestemt Makadi Bay sier de noe om at man kan kjøpe cannabis i baren 00:45? Hva er det fornoe?
Skal muligens dit, og hadde ikke gjort meg i mot om det var lovlig med cannabis der?

edit: Og videon da http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=1
Vis hele sitatet...
Uhm.. Hvor hørte du at en kunne kjøpe cannabis der? Sett filmen 2 ganger nå uten å høre dette. Tenker du kanskje "cannapi" eller hvordan det en skrives, det kunne høres ut som cannabis. Men dersom det var DET du tenkte på, så var det disse "parasollene" de pratet om, som stod ved baren.
Det jeg hører på 00:42 er "Fashed cannabis provided elegant retreatment from the sun, but if it's liquid refreshments you are after, an icy drink from .... "
Han snakker om canopies. Hvordan skulle cannabis klare å beskytte noen mot solen?
Sist endret av mentalmelt; 30. januar 2008 kl. 00:27.
Sitat av mentalmelt
Han snakker om canopies. Hvordan skulle cannabis klare å beskytte noen mot solen?
Vis hele sitatet...

Du trenger bare større mengder ^^

*drømme om weed paraply*
rbt:

Jeg veit ikke hvordan det er med din krets, men i våre kretser er aldri myten om penslet hasj blitt forvekslet med blande heroin i mekk, hverken i brønnen eller selve mekket. Av tidligere ble det ansett som i ordets forstand, penslet på plater.

Senere, blant annet via egne eksperimenter, så vi ut fra resultater at dette nok er en myte, ellers benyttes teknikker som ikke vi er kjent med. Senere har denne myten, avhengig av folks senere kunnskaper om emnet, utviklet seg til å bli opiumspenslet hasj, men til det motsatte er bevist stiller vi oss skeptiske også til denne påstanden.

Når det gjelder varighet av heroin kontra hasj, kan jeg fortelle deg med stor sikkerhet at de varer ganske likt. Vi hadde noe kalt "sweet potato" som internt gjaldt blanding av hasj og heroin røkt i potet. Poteten ble gravd ut en brønn, og en pinne stukket inn i poteten så den kom ut i brønnhulen.

Deretter ble brønnhulen dekket med et tynt lag aluminium-folie, og med knappenål stukket små hull i bunnen av denne folien. Det ble vår rist.

Mekket bestod av roastet tobakk, finklipt til nesten pulver. Hasj ble gnidd inn grundig i halvparten av den roastede tobakken, og heroin drysset i den andre halvparten.

Aske dekket såvidt bunnen av foliet, og deretter brettes mekkebladet i en V-brett, og siden med heroinen helles ned i brønnen først, så hasj-mekket kommer på toppen. Idèen bak dette konseptet var at hasj-oljen skulle bevare eventuell rest av heroin, slik at alle fikk utbytte.

Choke ble ikke lagd i poteten, den skulle fungere som en maiser - om du skjønner. Navnet gav vi konseptet fordi smaken fikk en søtlig vending, med potet-heroin-hasj. Konseptet var ikke særlig populært men funket innimellom andre typer dårlige eksperimenter.

Etterhvert utvidet vi konseptet til å likegyldig bare helle en halv bag med heroin (0,1g) ned i brønnen på en vanlig pipe, bong - til og med chillum, effekten ble den samme som vår "sweet potato" med unntak av smaken.

Når det gjelder røyking av amfetamin i "mekk-krydret" tilstand vil jeg anbefale å slutte med det. Ikke det at det er spesielt farlig tror jeg - men du sløser med amf. Det har seg slik at brenner du direkte på amfetamin, så brenner du opp stoffet. Kan hende får du i deg noe amf under oppfyringa, men jeg tviler.

Jeg vet ikke hva det var du røyket, men sitter igjen med en følelse av at det du merket var nok mest placebo - det skal normalt ikke fungere å krydre hasj med amf. Dette p.g.a. varmen på både glo og flamme ville ødelagt amf'en før du får det ned i lungene. Til og med metamfetamin røykes uten direkte oppvarming på selve stoffet, gjerne i en spesielt egnet pipe eller aluminiumsfolie a la "chase the dragon".

Så vet du det til neste gang
Sist endret av paranoy; 30. januar 2008 kl. 19:20.
To myter jeg har hørt jeg trenger å få oppklart:

Man får bedre effekt hvis man holder røyken lenge inne.
Man får bedre effekt hvis man blåser røyken ut av nesa.
Sitat av battlecaT
To myter jeg har hørt jeg trenger å få oppklart:

Man får bedre effekt hvis man holder røyken lenge inne.
Man får bedre effekt hvis man blåser røyken ut av nesa.
Vis hele sitatet...

1. Nei dette er en myte. At 95% av thcen blir absorbert i de første sekundene man inhalerer er ihvertfall noe jeg har lest flere steder. Noe som gjør det pointless å holde inne røyken i 30 sekund.

2. Nja, da er det ihvertfall "sikkert" at du får det ned i lungene .


EDIT: Sorry at jeg maser så jævlig om denne hasjen, men vil ha optimal opplevelse og ikke waste en shitload.
Når jeg eventuelt lager en joint\blunt av hasj blandet med valgfritt shit, lager jeg da små kuler av g'en som jeg blander sammen med f.eks tobakken? Eller lager jeg "pølser" som går igjenom hele jointen?
Sist endret av The Don Mega; 30. januar 2008 kl. 20:29.