Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 5189
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det mulig å finne en person som ikke gir lyd ifra seg til noen, Ikke har telefonnummer lenger og ikke facebook eller andre sosiale mediaer ? Finner ingen adresse på personen eller noen spor i det heletatt!? Ingen vet noe! Noen som har noen gode tips til å få tak i den personen ?
Noen er nødt til å vite noe. Man må bare begynne å grave et sted. Hvis du vet med relativt stor sannsynlighet i hvilket område han befinner seg, er det bare å spørre folk mens du viser et bilde. Det er i hvert fall et sted å starte.
Bare sier det, hvis en person "gjemmer seg" er det nok en grunn. La h*n være i fred er mitt forslag. Burde få lov til å starte et nytt liv hvis det er målet.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Noen er nødt til å vite noe. Man må bare begynne å grave et sted. Hvis du vet med relativt stor sannsynlighet i hvilket område han befinner seg, er det bare å spørre folk mens du viser et bilde. Det er i hvert fall et sted å starte.
Vis hele sitatet...
Nei, har overhode ikke peiling på hvor denne personen befinner seg, personen er slik som flytter hele tiden, så det kan være alt i fra utlandet til oslo sentrum liksom. Familien vet jo selvfølgelig noe, men de svarer heller ingen, og er like "borte" som personen selv.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Noen er nødt til å vite noe.
Vis hele sitatet...
Ehh nei? Om jeg bare vandrer ut døren og inn i skogen nå med et ønske om å forsvinne vil ingen vite om det.

TS: Hvor gammel er personen? Kjønn? Er det snakk om feks kidnapping eller er det sannsynlig at personen har stukket av med ønske om å forsvinne?

Edit: Så ikke at det var snakk om at personen hadde stukket av. Uansett vil mer informasjon gjøre det lettere å komme med råd, TS.
Sist endret av En deling; 18. februar 2018 kl. 21:51.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Shredded Vis innlegg
Bare sier det, hvis en person "gjemmer seg" er det nok en grunn. La h*n være i fred er mitt forslag. Burde få lov til å starte et nytt liv hvis det er målet.
Vis hele sitatet...
Det fungerer ikke alltid sånn da, man kan jo ikke rømme fra alle som bryr seg og er glad i en, det er jo brutalt og egoistiskt gjort.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av En deling Vis innlegg
Ehh nei? Om jeg bare vandrer ut døren og inn i skogen nå med et ønske om å forsvinne vil ingen vite om det.

TS: Hvor gammel er personen? Kjønn? Er det snakk om feks kidnapping eller er det sannsynlig at personen har stukket av med ønske om å forsvinne?
Vis hele sitatet...
Alder er er sted imellom 20 og 30, er alt jeg kan si, personen har etter all sannsynlighet ikke blitt kidnappet, og har heller valgt dette selv. Men det er slemt!!! gjort.
Eller noen som har rømt fra narkogjelda si

Man finner fort ut adresse på posten.no, hvis ikke det er en person bor uten fast bolig
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Eller noen som har rømt fra narkogjelda si

Man finner fort ut adresse på posten.no, hvis ikke det er en person bor uten fast bolig
Vis hele sitatet...
Personen er nok uten fast bolig da h*n ikke har verken penger eller jobb (sannsynligvis), men ingen narkogjeld.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det fungerer ikke alltid sånn da, man kan jo ikke rømme fra alle som bryr seg og er glad i en, det er jo brutalt og egoistiskt gjort.
Vis hele sitatet...
Det fungerer helt utmerket. En i familien min har gjort det og ingen vet hvor han er.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det fungerer helt utmerket. En i familien min har gjort det og ingen vet hvor han er.
Vis hele sitatet...
Okey, ja, fungerer for den personen men ingen andre.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det fungerer helt utmerket. En i familien min har gjort det og ingen vet hvor han er.
Vis hele sitatet...
Har personen byttet navn også? Hva med personens sosiale medier, skal h*n bare ikke bruke det i det heletatt? <- Kan jo bytte navn på ekte og lage ny FB med 0 venner i starten.
Kan det ligge noen psykiske lidelser bak?

Om personen er frisk, men trenger en ny start er det leit om du finner h*n.
Da må h*n starte på nytt nok en gang, et annet sted.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Kan det ligge noen psykiske lidelser bak?

Om personen er frisk, men trenger en ny start er det leit om du finner h*n.
Da må h*n starte på nytt nok en gang, et annet sted.
Vis hele sitatet...
Psykiske lidelser, ja, men hvorfor en ny start ? Stikke ifra alle ? dyra sine tilogmed. Det er jo bare helt forkastelig.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Psykiske lidelser, ja, men hvorfor en ny start ? Stikke ifra alle ? dyra sine tilogmed. Det er jo bare helt forkastelig.
Vis hele sitatet...
Kanskje det er forkastelig, men det burde fortelle deg noe om hvor vanskelig denne personen hadde det før han tok denne beslutningen. Kanskje han savner deg eller hunden sin men alt i alt har det bedre uten dere. Det er ingenting galt i å være egoistisk. Man har ett liv og det bør man leve først og fremst for seg selv.

Avhengig av situasjonen kan du melde personen savnet, ta kontakt med banken til vedkommende og så videre. Selvfølgelig ingen selvfølge at de vil hjelpe, men verdt et forsøk. Vet du om personen er i Norge eller utlandet? Har du søkt personen opp i skattelisten f.eks.?
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje det er forkastelig, men det burde fortelle deg noe om hvor vanskelig denne personen hadde det før han tok denne beslutningen. Kanskje han savner deg eller hunden sin men alt i alt har det bedre uten dere. Det er ingenting galt i å være egoistisk. Man har ett liv og det bør man leve først og fremst for seg selv.

Avhengig av situasjonen kan du melde personen savnet, ta kontakt med banken til vedkommende og så videre. Selvfølgelig ingen selvfølge at de vil hjelpe, men verdt et forsøk. Vet du om personen er i Norge eller utlandet? Har du søkt personen opp i skattelisten f.eks.?
Vis hele sitatet...
Jaja da får h*n finne seg i mitt egoistiske valg også. Så får vi se hvor mye bedre h*n får det. Hvis h*n i det heletatt bryr seg.
Tror du kan sende søknad på skatteetaten om å få vite info
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mollypolly Vis innlegg
Tror du kan sende søknad på skatteetaten om å få vite info
Vis hele sitatet...
Okei, hmm, har de lov til å gi ut opplysninger sånn ?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det fungerer ikke alltid sånn da, man kan jo ikke rømme fra alle som bryr seg og er glad i en, det er jo brutalt og egoistiskt gjort.
Vis hele sitatet...
Hei,
Er det ikke også litt egoistisk å skulle ha en slik kontroll over andres liv?
Virker som dette har nylig skjedd ? Jeg ville hørt med politiet hva de tenker om saken.
Personen kan jo ha blitt innlagt på et sykehus f.eks. Ikke sikkert personen ønsker å dele det med alle.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av dggr Vis innlegg
Virker som dette har nylig skjedd ? Jeg ville hørt med politiet hva de tenker om saken.
Personen kan jo ha blitt innlagt på et sykehus f.eks. Ikke sikkert personen ønsker å dele det med alle.
Vis hele sitatet...
Nei har pågått et år
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Du kan spørre venner og familie. Hvis de ikke vil gi deg informasjonen bør du gå i deg selv og la vedkommende være i fred. Du har ingen rett til å tvinge til deg kontakt med en som ikke ønsker det.
"Øko-Terrorist"
Om ikke heller familien vil svare deg er det nok en grunn. Vet du 100% eller antar du at de ikke vet noe? Sannsyligvis hadde nok familien svart deg og kommet med spørsmål til deg om de visste like lite som deg. Er personen voksen er det jo innen den personens fulle rett å "forsvinne". Er han heller ikke meldt savnet av familien har de nok en anelse skal du se.
Sist endret av tr80r; 20. februar 2018 kl. 00:09.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av tr80r Vis innlegg
Om ikke heller familien vil svare deg er det nok en grunn. Vet du 100% eller antar du at de ikke vet noe? Sannsyligvis hadde nok familien svart deg og kommet med spørsmål til deg om de visste like lite som deg. Er personen voksen er det jo innen den personens fulle rett å "forsvinne". Er han heller ikke meldt savnet av familien har de nok en anelse skal du se.
Vis hele sitatet...
Jo familien vet jo selvfølgelig noe, ellers så hadde det som du sier blitt en savnet sak, men familien svarer ikke noe på det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo familien vet jo selvfølgelig noe, ellers så hadde det som du sier blitt en savnet sak, men familien svarer ikke noe på det.
Vis hele sitatet...
Skriv ned hvordan du kan kontaktes (adresse, telefonnr, epost) på et ark som du gir til familien, så kan de kan gi / fortelle til personen. Som så velger å kontakte deg eller ikke.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo familien vet jo selvfølgelig noe, ellers så hadde det som du sier blitt en savnet sak, men familien svarer ikke noe på det.
Vis hele sitatet...
Da er det er vel en god grunn til at familien ikke forteller deg noe da?
Kan jeg spørre hvorfor du absolutt MÅ ha tak i denne personen som tydeligvis ikke vil bli funnet av deg, å sikkert andre også?

At du "MÅ" ha tak i denne personen så inderlig er jo like egoistisk som å bare stikke av å gjemme seg.
Å om denne personen sliter psykisk, kanskkje h*n er innlagt på feks. en psykriatisk avdeling?
Nå vet jeg jo ikke hva og hvor ille denne personen sliter med dette, men det kan altids være en mulighet det å.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Da er det er vel en god grunn til at familien ikke forteller deg noe da?
Kan jeg spørre hvorfor du absolutt MÅ ha tak i denne personen som tydeligvis ikke vil bli funnet av deg, å sikkert andre også?

At du "MÅ" ha tak i denne personen så inderlig er jo like egoistisk som å bare stikke av å gjemme seg.
Å om denne personen sliter psykisk, kanskkje h*n er innlagt på feks. en psykriatisk avdeling?
Nå vet jeg jo ikke hva og hvor ille denne personen sliter med dette, men det kan altids være en mulighet det å.
Vis hele sitatet...
Denne tanken slo meg også. Tenk om personen er innlagt på psykiatrisk, eller på avrusning for et skjult rusproblem - og familien er redd for stigmaen og de sosiale konsekvensene for dette.

Alt i alt virker det ikke som personen vil bli funnet, og som de andre her sier mener jeg det er like egoistisk av deg å kreve kontakt.