Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1406
Hei å hå! min første trå

Hørt fra venner at dette er en plass med mange data kyndige folk blandt annet

Jeg har bygget meg en PC men trenger litt hjelp med å finne ett skjermkort der jeg får mest for pengene.

Budsjettet mitt er ikke så stort, det ligger på ca. 2500,- men kan strekke meg noe lenger men helst ikke så fryktelig mye

Det ligger så mye likt der ute til så voldsom forskjellig pris?

jeg har for det meste tenkt til å bruke det til nyere spill, jeg trenger ikke dra alt på fult men må kunne dra dem.

tenkte litt på dette:
https://www.komplett.no/product/9189...70-4gb-gaming#

Er blitt litt rusten med åra så er det noen som kan fortelle meg litt hva jeg må se etter når jeg skal kjøpe meg skjermkort til gaming?
Er det Båndbredde, klokkehastighet og minne som er greia?
Sist endret av Guggis; 6. september 2017 kl. 00:08.
Absolutt et kurant kort det der.
Alternativet er vel at 1060 med 3gb ram. Tror nok jeg hadde gått for RX570 selv da.
Tusen takk for svar

Jeg har kanskje fått muligheten til å kjøpe ett brukt GTX 970 4gb kort fra en venn, er det ett bedre alternativ enn 1060 eller RX570?
Han drar f.eks Gta5 osv på ultra med 970 kortet sitt, vill 1060 eller RX570 gjøre det tro?
Sist endret av Guggis; 6. september 2017 kl. 14:44.
Jeg ville sett på et 1060. Veldig fin bang for the buck der, og bruker mindre strøm, generer mindre varme og støy osv enn tidligere kort(som 970 f.eks). Du får 1060 6GB til rundt 3000, er du smart og tålmodig venter du litt på et tilbud fra komplett f.eks og får et med grei kjøler.

Tror ikke det er særlig lurt å kjøp 3GB versjonen av 1060 når det er såpass liten prisforskjell.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hva har du i ditt nåværende system? Det kan være relevant dersom du har gammel/low end hardware, da vil et high-end skjermkort være lite vits.
Joda jeg har ikke så veldig bra system ellers, fikk noen gamle deler av en kamerat som skulle ha nytt:
AMD FX-6300
12gb DDR3 ram
en litt gammel SSD osv..

Men jeg vill ikke at skjermkortet skal være en bottleneck da jeg venter litt penger om en stund og tenker å oppgradere hele sulamitten, men trenger ett skjermkort som jeg kan ta med meg videre og sånn at jeg ihvertfall får game litt i mellomtiden.

Det er jo så mange 1060 med samme navn og stats men forskjellig pris, er det voldsom nøye hvem jeg går for?

har bra powersuply og kjøling
Sist endret av Guggis; 6. september 2017 kl. 23:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
samme hva du går for av 1060 med 6gb, litt forskjell på kjøling å sånn men ikke store forskjellen, tror jeg?
Sist endret av Alge; 6. september 2017 kl. 23:25.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Bare legg inn litt ekstra penger å gå for hva som helst av 1060 6gb, eller 480 om så.
Jeg hadde kjøpt et brukt 1070 på finn, å gå får den billigste modellen vis du skal kjøpe ny 1060, kjøleløsning e bra nokk uansett og overclock kan du gjøre selv.