Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1623
Uvaksinert 👍
Dette var jeg ikke klar over, men hvis jeg har brukt en konto på facebook, f.eks og passord så holder det jo å bruke og passord neste gang jeg logger på. Til og med boksen som spør om den skal huske brukeren/passordet kommer da opp med Oppdaget dette nå når jeg glemte siste bokstaven i emailadressen. Ser ut som de kun gjelder firefox. Sikkerhetsbrist i facebook eller firefox? Ser ut som det varierer hvor mange bokstaver man må ha i mailadressen, på ett navn med 5 bokstaver holdt det med kun den 1 mens på en annen jeg prøvde så måtte de 3 første stemme.

Det er de samme i IE, men man må ha vært pålogget i hvertfall en gang før man slipper å taste inn hele navnet neste gang.
Sist endret av daffe; 29. oktober 2015 kl. 19:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg skjønner ikke helt hva du skal frem til her, men det er ganske normalt at nettleseren gir deg "forslag" til tidligere benyttede navn/eposter etc. i diverse felter som må fylles ut. Dette kan skrus av/på i den enkelte nettleser, bare klikke seg inn på innstillinger så finner du det nok. Du kan også slette all data som nettleseren har lagret om du ikke vil at den skal foreslå tidligere brukte e-poster.

https://support.mozilla.org/en-US/kb...ly-fills-forms
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Sitat av takkskalduha Vis innlegg
Jeg skjønner ikke helt hva du skal frem til her, men det er ganske normalt at nettleseren gir deg "forslag" til tidligere benyttede navn/eposter etc. i diverse felter som må fylles ut. Dette kan skrus av/på i den enkelte nettleser, bare klikke seg inn på innstillinger så finner du det nok. Du kan også slette all data som nettleseren har lagret om du ikke vil at den skal foreslå tidligere brukte e-poster.

https://support.mozilla.org/en-US/kb...ly-fills-forms
Vis hele sitatet...
vet det, men her gjelder det ikke at man bruker forslaget som dukker opp, men at man faktisk utelater noen av de siste bokstavene i navnet før @, fyller inn passord og trykker på Logg inn.

F.eks denne her, her logges det rett inn etter at jeg trykker på login, men det finnes ingen bruker eller email med denne adressen men brukernavnet er f.eks petter@ og ikke bare p@

http://i.imgur.com/9Z9tIPx.jpg

her er det faktisk trykket på Logg inn og da dukker jo boksen fra firefox opp som spør om det skal huskes, trykker ingen ting på den og man kommer rett inn.
Sist endret av daffe; 29. oktober 2015 kl. 20:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Aha, nå skjønner jeg hva du mener, jeg overså tidligere at det var forskjell på mittnavn@ og mittnav@.

Jeg får ikke til å gjenskape det du får til, det eneste jeg får uansett hvilken variant jeg prøver er i både iexplore og chrome; "Feil e-postadresse. E-postadressen du har angitt, stemmer ikke overens med noen konto. Opprett en konto."

Har riktignok en lengre e-post adresse enn deg (fornavn.etternavn@gmail.com). Jeg kommer ikke særlig langt her, får håpe noen andre kloke hoder kan svare på hvorfor du får det til å fungere.
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Har testet med en del brukere nå på 3 maskiner på 2 forskjellige lokasjoner og det skjer på alle. Nå er dette kun brukernavn på egne domener (ikke gmail.com eller online.no etc.) så det ligger jo ikke så mange brukere inne pr domene hos facebook, kanskje det kan ha noe å si?
Dette funker dersom du ikke har slettet cookies eller lignende. Forsøk dette: logg inn på facebook med incognito med rett adresse og passord. Logg deretter ut. Logg så inn med adresse-(x antall chars i adresse) og rett passord som sist og dette vil fungere. Du vil bli logget inn dersom du har rett passord og omtrentlig rett adresse.

Du vil ikke bli innlogget på kontoen din dersom du oppretter en ny incognito-session og skriver inn adresse-(x antall chars) og rett passord uten å ha allerede vært innlogget i samme session. Med å vite ip-adressen din, cookies, hash av passordet ditt og tilnærmet rett adresse så kan de altså gå ut i fra at du er den personen som du utgir deg for.