Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1966
Jeg vet dette ikke er fysisk mulig, men fortsatt litt morsom problemstilling:

Om man hadde fjernet alle elektronene i kroppen (teoretisk sett), ville da kroppsvekta til denne personen endret seg med et gram? Elektroner veier jo ekstremt lite, men det er jo også ekstremt mange av dem. Hva tror folket?
Om man hadde fjernet alle elektronene i kroppen hadde du endt opp med en stor radioaktiv og reaktiv masse. Og ja, før den eksploderte ville den veie en smule mindre.
Trådstarter
5 0
Ca hvor stor endring i masse ville dette ført til?
Det får du finne ut av selv. Gidder ikke regne for deg.
Et elektron veier ca. 9.10938215x10^-31(KG)

En som hadde regnet ut hvor mange elektroner en person på 60kg har i kroppen: (kan være feil)

1.80x10^28

Løsning: 1.80x10^28x9.10938215x10^-31=0,01639688787kg

Kan det stemme?
Sist endret av Az0g; 26. januar 2010 kl. 09:19.
vekt av 1 elektron: 9.109*10^-31 kg. Deretter finner du ut antall mol av alle stoffene i kroppen og hvor mange elektroner hvert av de har, ganger det sammen, og TADAAAA!! go ahead, make yourself comfortable

EDIT: æsj, Az0g var før meg :P

mulig det er rett, har aldri hørt om noen med så mye fritidsproblemer før.

EDIT2: ooOo innlegg nr 100 :P
Sist endret av wubster; 26. januar 2010 kl. 09:25.
Nei er veldig usikker på det selv og jeg synes svaret var litt usansynlig.

Nå tok jeg dog bare et resultat fra google, så som sagt: Kan være feil i forhold til hvor mange elektroner det finnes i kroppen
Hele kroppen består av atomer, og stort sett vil det være like mange elektroner, protoner og nøytroner i et atom. Dette gjelder ikke absolutt alltid, men man kan godt ta det som utgangspunkt for en slik utregning. En annen ting man ikke tar hensyn til her, er at mange atomer er bundet i et molekyl hvor de deler ett eller flere elektroner med andre atomer. Skal man ta hensyn til det, trenger man å vite hvor mange molekyler av hvilke typer som finnes i kroppen, og utregningen blir fantastisk omfattende. Derfor forenkler jeg til at man har like mange protoner som nøytroner som elektroner i kroppen.

Et proton veier 1 u, et nøytron veier 1 u og et elektron veier 5,5·10⁻⁴ u. Det vil si at elektronet veier 0,0275 % av elektron-proton-nøytron-samlingen. Det vil enkelt og greit også si at elektroner utgjør 0,0275 % av kroppsmassen din. Veier du 80 kg, vil du ha 0,02 kg, eller 20 gram med elektroner i kroppen. Sånn cirka. Trekk fra et passende antall for molekylbindingskompensasjon hvis du vil, men jeg aner ikke hvor mye.
Jeg venter faktisk på at du skulle svare Provo.

Takk for en mer oversiktelig og nøye gjennomgang