Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 11096
Der finst fleire gode metoder for å finne ut dette, til dømes kokemetoden (sjå under for detaljer), eller du kan nytte eit "vinometer" (noko som ikkje funker særlig bra, vanligvis). Eller om du har ein heil lab, med dei rette hjelpemiddla så er det svært så enkelt...

Men det har slått meg at frysing må vere ein enkel "kjøkkenbenkmetode" og forhåpentligvis ganske så nøyaktig metode. Eg har funnet ein tabell som viser når vann/etanol blandinger fryser (http://www.engineeringtoolbox.com/et...ter-d_989.html). Men vin inneheld både sukker og andre smaksbringande ingredienser. Sukkerinnholdet er enkelt å måle med ein Oechslevekt, den forteller deg kor mange gram sukker per liter veske.

Så til spørsmåla som eg håpar at noken med sådan peiling på fysikk kan hjelpe meg med:
- Vil dei andre ingrediensane i vinen påvirke frysepunktet i så stor grad at denne metoden blir ubrukelig?
- Korleis skal ein justere tabellen over med tanke på eit gitt antall gram sukker per liter vin?
- Vil trykket i ein korka vinflaske påvirke resultatet nemneverdig? Mao bør ein nytte ein åpen plastboks/flaske med vin ved frysing?

Hypotesen min er at ein sterkvin (mellom 15-19% alkohol) skal tåle å ligge i ein vanleg "kjølskapfrysar" (ikkje djupfrysar), uten å bli fryst. Desse blir sjeldant kaldare enn 8-12 grade, og kan ofte justerast. Ved å legge eit termomenter i frysaren og justere den til rett temperatur, kan ein da enkelt sjekke om den siste tappinga med vin har meir eller mindre enn forventa (beregna) alkoholinnhald.

Om det ikkje funker, så bør det vere mulig å gjer det samme med ein djupfrysar og "ta tida" til vinen frys - eller?!?!

Takk for evt. innspel
---------------------------------------------------
Kokemetoden:
- take 250 ml of wine
- measure specific weight and temperature
- boil the wine down to 125 ml
- bring up to 250 ml using boiled water
- cool to the same temperature as above
- measure specific weight
- the difference between the two is related to the alcohol level; use
the following table:

diff. alcohol
s/w volume %
8 5,63
9 6,40
10 7,18
11 7.98
12 8,80
14 10,51
16 12,30
18 14,10
20 16,00
22 18,00
spec. weight is in gram/litre
Tror dette kan gjøres litte grann enklere. Bruk av økselvekt: Et lite eksempel for å illustrere bruken:
Til en vin på 14 % skal det beregnes 225 g sukker pr. 1 = 105° Oechsle (i dette eksempelet regner vi ikke med sukker i frukten). Først tilsetter man 155 g sukker pr.1 = 75° Oechsle, andre gang 35 g sukker pr.1 = 150 Oechsle, og tredje gang 35 g sukker pr. 1 = 15° Oechsle, som til sammen gir 105° Oechsle.
Ved å måle vinen jevnlig under gjæringen, kan man følge med på hvor mye sukker det er igjen når gjæringen avsluttes. Kanskje er det ved slutten -9 Oechsle (under 0, sort eller rødt felt), og da mosten begynte med 105° Oechsle, vil det si at det er forbrukt 105 + 9, i alt 114° Oechsle. Ved a å dividere med 8 får man den volumprosent alkohol som er dannet; 114: 8 = 14 %. alkohol. Den spesifikke vekt for alkohol er 0,8. Kilde

Eller noe enklere: alkohol måler.
Eg kjenner godt til korleis nytte oechslevekta og slik beregnet alkoholprosenten i ein egenprodusert vin. Det er som du forklarer ein enkel metode, berre du husker å gjer det fra starten av prosessen. Eg var på leit etter ein måte å estimere alkoholinnholdet i ein vin som eg ikkje veit kor mange oechsle satsen hadde når den starta å gjære...

Har også hatt behov for å estimere styrken på vin som eg ikkje har vore med på å lage sjølv, greit å vete om den kan lagrast (dvs er over 12-13%) før du setter ein kasse i kjellaren - spesielt om vinen no skulle vere god!

Når det gjeld dei der alkoholmåla/vinometra, så har eg dårlig erfaring med dei billigutgavene - eg stoler ikkje på måleresultatet, det varierer for mykje ved repiterande måling av den samme vinen. (Held du på lenge nok, så får du det resultatet du vil ha!)
Sist endret av TheLastHope; 9. januar 2010 kl. 21:41.
Ok. Da har jeg ikke så mye og tilføre utenom mitt andre forslag. I min karriere som alkohol skaper brukte jeg en alkoholmåler i glass som gikk til 22%. Den ser ut som en glass pippette med en trakt på toppen (husker ikke navnet) Det som var viktig ved bruk av denne var og få all kullsyre ut av mosten. Ristes lenge før måling. Lykke til