Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2242
bestilte en pakke på ebay i begynnelsen av april. pakken kom aldri, og jeg klagde til ebay. selgeren sa han skulle sende ny pakke og han sa pakken var forsvunnet i posten.

han sender så en ny pakke med samme(!) sporingsnummer. er det mulig virkelig?

ebay ga meg imidlertidig tilbake pengene for handelen. nå mener selger at pakken er på vei og at han ikke har intensjon om å svindle meg.


hva gjør jeg dersom pakken kommer? må jeg betale den? kan jeg la være å hente den bare? hva vil ebay gjøre?

kan selger gi meg dårlig feedback pga dette?
Sist endret av -Robin-; 9. juni 2020 kl. 16:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Behold pakken. Det er nokk svindel
Trådstarter
du mener hent pakken om det kommer og ikke gjør noe mer med det?
Hvis selger ikke klarer å holde sin del av avtalen, det gjelder selvsagt også leveringstiden, så forlang pengene tilbake. Det SKJER at ting blir forsinket, men det skal ikke DU lastes for.
Hadde et tilfelle nå, film bestilt fra USA.. Den kom altså sterkt forsinket og jeg hadde allerede fått tak i den lokalt, noe som betyr at dubletten jeg fikk i posten bare blir et problem. Men har fått pengene tilbake og beholder kopien jeg ikke trenger..
Trådstarter
har allerede fått pengene fra ebay. men selger påstår at den skal komme i morgen. trackingen på pakken er så rar, det står ikke hvor den er eller har vært. bare "in transit"
Er du er ærlig fur, så betaler du den hvis den dukker opp. Vil du ikke betale, så tviler jeg på om Ebay finner det ut. Men hvis butikken følger sporingen sin, kan jo dem kreve at du betaler. Skjønner?

I disse Korona-tider er pakker mye forsinket. Jeg har ventet 3 mnd over tida på pakker fra USA og Italia. Kommer faktisk raskere fra Kina nå. Jeg har lest at post nå sendes med båt istedenfor fly.
Trådstarter
Har hentet pakken nå. Den skulle være nylakkerte. Lakken er så tynn at man ser den forrige fargen gjennom, det er sig, sprekker og matt overflate. Dette er ikke noe jeg vil benytte slik det er.

Får høre hva som skjer. Må jeg betale den så sender jeg det bare i retur
Sporing av post er dessverre ikke universalt, ikke engang globalt.. Hvert land har sine egne koder og det skaper problemer, husk vi er bare i 2020.. hva kan man forvente!?

Om ikke dette kostet skjorta så hadde jeg beholdt greia og kjøpt lakk på biltema å fikset saken, glemt problemet....hva enn det er.
Hvis ikke varen svarer til beskrivelsen, bør du jo reklamere. Høres jo ut som det var dårlig arbeid.
Trådstarter
oppdatering : sendte bilde av varen til selger. han sa bare behold varen og pengene. var ikke vits å sende det tilbake.
Egentlig burde folk lagt ut info om selgere som sender dritt i posten heller enn det man egentlig har bestilt. Når du til sist fikk varen så er kvaliteten så lav at du ikke kan bruke den. Mange luringer som spekulerer på slik og tenker at folk gidder ikke ta seg bryet med å klage. Nestemann som handler hos ham får sikkert samma dritten i posten som heller ikke neste kunde kan bruke.
Med ebay må man regne med 2-3 måneders leveringstid, hvertfall om det kommer fra Kina. Rart å klage etter en under en måned om det var derfra.. Det står også ofte i bestillingen estimated delivery og dato mellom da og da.

Om pakken ble sendt fra europeisk land kan man forvente raskere levering men 3-5 uker er vanlig da og.

Du har fått to ting av noe du betalte for en gang og bør betale for den andre og. Jeg kjenner godt til at kina kvalitet er ræva og man blir ofte skuffa men koster saken under 300 kroner gidder jeg ikke klage og kreve pengene igjen, de der nede trenger garantert de pengene mer enn deg. Hvis du skal returnere en vare må du stå for returkostnaden og for sånne småbeløp så lønner det seg ikke uansett å sende i retur.
Trådstarter
denne pakken var fra england. var snakk om 150 pund + frakt