Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 22813
Jeg har bestemt meg for å drikke litt sprit i kveld, få en liten buzz Men har også lyst på å bli litt light headed, har nemlig en sånn imovane. Hvor mye er det farlig å drikke? Er litt redd for blackout. Ca veldig lav toleranse for beroligende medisiner nå. Over flere uker siden jeg bare brukte små doser.
For det 1ste, dette er innsovningsmedisin! IKKE beroligende ! Resultat av inntak alko og sånne avhenger av kroppen din (hvor aktiv du er) og dagsform. Hva er å drikke litt sprit?? Kjøper jeg en hel, blir det omtrent nok til en dram igjen dagen etter. For å ikke drite deg ut for alt og evt kjærste & familie, test sammen med noen du kjenner, lås døra, ta ut simkortet.
jeg bruker zopiclone til det det ble lansert for - å sove, og alkohol når jeg vil bli full.
foreslår at du også begynner med dette, da det ikke har noe behagelig for seg å mikse disse.
For noen teite svar dere gir han spør et helt enkelt spørsmål og dere moralprekner her inne hvor ting handler om rus.

Svar: Ta imovanen etter en dram, vent en halv time før du tar neste drink. Er du da allerede fjern så pass på. Imovane har mer beroligende virkning enn innsovningsvirkning er i alle fall min erfaring. Syns Imovane er bedre å bruke som beroligende da den er mye mer potent enn alle benzoene jeg får slengt etter meg. Dog imovane er svakere, gir det en mye bedre "high" eller buzz enn hva en valium ville gjort.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg var på en fest en gang og drakk sprit til jeg var nokså brisen men jeg var ikke helt der i humøret, tok en halv imovane og ble helt i toppform. Danset og hadde det kjempe gøy og var nokså borte i hodet mitt, men når det begynte å bli seint og kvelden tok slutt. Sluknet jeg helt og merket ikke at en av de på festen begynte å ta på meg, merket ikke det før jeg spontant våknet til og stakk av. Så det er noe som ikke burde anbefales, altså å slukne blandt andre folk. Jeg er jo ganske så liten i vekt og høyde så jeg vet ikke hva andre trenger for å få samme effekt som meg, men bedre å ta det rolig enn å ta masse på en gang og bli helt borte og ikke vet hva enn selv gjør. Men alkohol og imovane funker bra sammen om man er forsiktig med mengden av begge midlene som tilpasse hver enkelte, bare å prøve seg forsiktig frem.
Sitat av Keelixo Vis innlegg
Jeg har bestemt meg for å drikke litt sprit i kveld, få en liten buzz Men har også lyst på å bli litt light headed, har nemlig en sånn imovane. Hvor mye er det farlig å drikke? Er litt redd for blackout. Ca veldig lav toleranse for beroligende medisiner nå. Over flere uker siden jeg bare brukte små doser.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en helflaske brandy og 30 imovane. Skylte først ned 1 imovane med en stram dram. Tok en "brandyimovane" til, så en til, så en til. Neste som skjedde var at jeg våknet opp på stuegulvet dagen etter med blåmerker og skallebank. Tror jeg fikk i meg ca 20 imovane og tømte nesten hele brandyflaska.

Konklusjon: Veldig lett å miste kontrollen når man blander sprit og zoplikon. I følge pakningsvedlegget kan det også være farlig med tanke på respirasjon osv.
Imovanens rusvirkning er så veldig individ-preget at det er vanskelig å vurdere hvordan du reagerer på dem i fylla. Men er det slik at du skal være ute eller har planer om å drikke mye, stå over. Jeg trekker samme konklusjon som Niteandfog, veldig lett å miste kontrollen med negative følger.
▼ ... flere år senere ... ▼
Numb all the way
Freakyme71's Avatar
41 7
Gammel tråd men whatever. Fant du ut av det? Haha.
Tipper det ble blackout om man ikke er veldig flink til å porsjonere inntaket av alkohol. Sprit med Imovane er ingen god kombo spør du meg.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
http://www.adressa.no/nyheter/trondh...m-15244162.ece

Forårsaket av Imovane og alkohol. Hilsen den som begynte slåsskampen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har gjort dette mange ganger.. effekten blir forsterket hos meg.. kveller ikke innpå med sprit da..tar det litt pø om pø og stopper før jeg føler kontrollen er helt på sykkeltur..tror det er der faremomentet ligger..at man hiver seg på idiotfylla og popper flere piller underveis.. gjør det med fostand og følelsen blir bra..bortsettfra litt svimmelhet
I mine yngre dager skulle vi handle det vi trodde var rohypnol, såkalt voldtekst dop, noe som gav et potensielt livsfarlig utfall når man blandet det med alkohol. Rusen var likevel himmelsk. Når vi handlet i parken fikk vi imovane i stedenfor, og det endte opp med at vi sov bort hele kvelden langt ut til neste dag uten noen som helst form for rus annet en at man blir ekstremt trøtt. Imovane er totalt bortkastet til annet en og sove på.
Sist endret av pipestilk; 20. oktober 2017 kl. 18:00.
Numb all the way
Freakyme71's Avatar
41 7
Sitat av pipestilk Vis innlegg
I mine yngre dager skulle vi handle det vi trodde var rohypnol, såkalt voldtekst dop, noe som gav et potensielt livsfarlig utfall når man blandet det med alkohol. Rusen var likevel himmelsk. Når vi handlet i parken fikk vi imovane i stedenfor, og det endte opp med at vi sov bort hele kvelden langt ut til neste dag uten noen som helst form for rus annet en at man blir ekstremt trøtt. Imovane er totalt bortkastet til annet en og sove på.
Vis hele sitatet...
Hahaha Jeg må le litt. Imovane for ferskinger kan ofte ende opp sånn, ja. Har gitt det til flere av mine venner, og mange med erfaring innenfor andre stoffer og alkohol. Vel, de fleste sovna. Eller klarte ikke snakke og gå, eller lå bare der og gapa. En kar tissa på seg etter en Imovane på fylla.

For å komme til poenget; Imovane er ikke for alle. Men for oss som elsker å ruse oss på det er det himmelsk. Jeg sovner aldri av det, og kan godt ta en ti stk med alkohol. Men det handler om toleranse. ;-) Det er veldig fantastisk når man først finner riktig måte å bruke det på. Men det er dog ikke noe partydop.