Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3123
Hva anbefaler dere at jeg bruker til visualisering her?
Blir vil og ha en Windows maskin, og en Ubuntu/Backtrack maskin..

Kom med innspill!
virtual box passer vel da bra ditt behov kan vel kjøre de fleste operativ system
har det på macen min perfekt når jeg bare skal kjøre et program eller prøve noe som ikke funker i osx.
Trådstarter
Sitat av Underlaid atom Vis innlegg
virtual box passer vel da bra ditt behov kan vel kjøre de fleste operativ system
har det på macen min perfekt når jeg bare skal kjøre et program eller prøve noe som ikke funker i osx.
Vis hele sitatet...
Jeg har en UBS enhet jeg vil få åpnet og brukt i den virtuelle maskinen også, dette er vell også mulig?
vmware player \ workstation burde fungere fint her
VMware Workstation ^^
Trådstarter
Jeg har MAC
Også har jeg en USB pinne som ikke støtter MAC, så jeg får ikke åpnet den, den støtter Windows.

Hvis jeg setter USB'en inni MACen, kan jeg da åpne den i en virtuell maskin som Windows?
macen finner ikke usben i det heletatt eller sier den at den må formateres først?

hvis den blir funet av device manageren til macen så kan du bruke vmware workstation med usb passtrough, til en vm maskin med windows og åpne den dær.

hvis ikke device manageren gjenkjenner usb pennen så ville jeg tatt en backup av den på en windows maskin før jeg prøvde

uansett det du spør om fungere med linux \ windows og windows \ linux med workstation
Er brukte paralells ein tidligare. Dette var for å virtualisere bootcampen som eg allerede hadde såtte opp, og da dette var den enkleste måten å utføre det på.

Ellers burde virtualbox fungere til det du krever, det er uansett gratis, så du har ingen unnskyldning til å ikkje prøve. Vmware player er gratis alternativet til vmware workstation, så denne kan du også prøve før du hopper på med "payware" som paralells og workstation.
Trådstarter
Sitat av knutazz Vis innlegg
macen finner ikke usben i det heletatt eller sier den at den må formateres først?

hvis den blir funet av device manageren til macen så kan du bruke vmware workstation med usb passtrough, til en vm maskin med windows og åpne den dær.

hvis ikke device manageren gjenkjenner usb pennen så ville jeg tatt en backup av den på en windows maskin før jeg prøvde

uansett det du spør om fungere med linux \ windows og windows \ linux med workstation
Vis hele sitatet...
Det vart ment som et spørsmål.
Hvis en usb støtter bare windows, vil den da funke på macen hvis jeg åpner den i virtuell windows via virtualbox etc..?
"en usb" støtter aldri bare windows. Problemstillingen din gir ingen som helst mening.

Filsystemet på en usb-brikke kan være NTFS og derfor kan ikke OSX med standardinnstillinger skrive til den. Dette er temmelig enkelt å få skrudd på: http://osxdaily.com/2013/10/02/enabl...port-mac-os-x/

Det er ikke noe poeng å bruke virtuelle maskiner for dette.

Om du derimot skal ha virtuelle maskiner for å slippe reboots til Linux eller Windows fungerer vmware helt utmerket
Sitat av ole12 Vis innlegg
Hva anbefaler dere at jeg bruker til visualisering her?
Vis hele sitatet...
Beklager, jeg klarer ikke la være:

Jeg foreslår du visualiserer med en skjerm....



Forøvrig vil ikke USB-enheter i et virtuelt miljø være direkte tilgjengelig for OS X uansett. Så noe bra svar kan vi ikke gi uten å vite hva du forsøker å gjøre.
Sist endret av fuzzy76; 8. oktober 2014 kl. 09:13.
Trådstarter
Jeg bare lurer, sjønner dere spørsmålet mitt, eller er det uklart for dere?
Sist endret av ole12; 8. oktober 2014 kl. 10:51.
Spørsmålet ditt er ufullstendig, fordi det kommer an på hva slags USB-enhet det dreier seg om, og hva du skal bruke den til. Uten det er det umulig å gi en god anbefaling.
Trådstarter
Ok.
Hva den skal brukes til er ikke relevant, men la oss si at USB'en har en driver som BARE støtter Windows 7. Så for å åpne den, må jeg ha Windows 7
Hvis jeg har (som jeg har nå) en MAC, men legger inn virtuell maskin med Windows 7, vil det da være mulig å åpne denne USB'en på Windows maskinen uten feil?
Det er ingenting som heter "en USB". Er det en USB printer? Et webkamera? En thumbdrive? En kabel til en iPhone?

Vanligvis når man sier "åpne en USB" vil man snakke om thumbdrives. Men disse har ikke drivere, verken for Windows eller Mac.
Trådstarter
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Det er ingenting som heter "en USB". Er det en USB printer? Et webkamera? En thumbdrive? En kabel til en iPhone?

Vanligvis når man sier "åpne en USB" vil man snakke om thumbdrives. Men disse har ikke drivere, verken for Windows eller Mac.
Vis hele sitatet...
Ojj hehe, en "USB Thumbdrive".
Thumbdriven skal funke fint i en virtuell windows maskin. VMware funker fett og er rimelig enkelt å sette sg inn i.
Trådstarter
Sitat av yoloswag Vis innlegg
Thumbdriven skal funke fint i en virtuell windows maskin. VMware funker fett og er rimelig enkelt å sette sg inn i.
Vis hele sitatet...
EDIT: USB drikken er en slik en: "Alfa awus036neh 802.11n", og skal bruke den i en virtuell maskin på min MAC.
Sist endret av ole12; 8. oktober 2014 kl. 13:01.
Sitat av ole12 Vis innlegg
EDIT: USB drikken er en slik en: "Alfa awus036neh 802.11n", og skal bruke den i en virtuell maskin på min MAC.
Vis hele sitatet...
Altså er det et trådløst nettverkskort, og ikke en thumbdrive.

Det er ikke rart folk ikke hjelper deg når du ikke klarer å formulere to sammenhengende setninger om hva problemet faktisk er
Trådstarter
Sitat av moridin Vis innlegg
Altså er det et trådløst nettverkskort, og ikke en thumbdrive.

Det er ikke rart folk ikke hjelper deg når du ikke klarer å formulere to sammenhengende setninger om hva problemet faktisk er
Vis hele sitatet...
Ja, greit!! Sorry da..
Sitat av ole12 Vis innlegg
EDIT: USB drikken er en slik en: "Alfa awus036neh 802.11n", og skal bruke den i en virtuell maskin på min MAC.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke på magisk vist putte inn noe og kjøre drivere fra win. Det er osx du har, og er derfor osx drivere du må forholde deg til. Skal du kjøre win drivere direkte på en enhet må du innstalere windows, og boote fra windows først.

Sitat av ole12
Blir vil og ha en Windows maskin, og en Ubuntu/Backtrack maskin...
Vis hele sitatet...
Edit: dette trenger du -> http://lifehacker.com/5531037/how-to...-camp-required
Sist endret av Hager; 8. oktober 2014 kl. 13:19.
Men sånn seriøst.
Hvis du forteller oss hva du faktisk prøver å gjøre, hva det endelige målet ditt er, og hva slags utstyr du bruker så kanskje vi kan hjelpe deg. Men om du skal være så jævlig vag og hemmelighetsfull så kommer du ingen fuckings vei.

Fortell oss hva du prøver å gjøre her så kanskje ting løsner littegrann. En god formulering kan kanskje se slik ut:
"Hei, jeg har et nettverkskort jeg vil bruke til å hacke det trådløse nettet til søstera mi så jeg kan se på den nakne kroppen hennes gjennom webkamera. Men, jeg har et problem med at nettverkskortet og programvaren jeg skal bruke bare funker på windowsmaskiner og jeg har en MAC. Funker det å kjøre kortet gjennom en virituell maskin på MAC'en, eller er det andre og bedre løsninger der ute?
Fyr løs om det er noen spørsmål om OS, modellnummer og whatnot!
Takk!"
Sitat av ole12 Vis innlegg
EDIT: USB drikken er en slik en: "Alfa awus036neh 802.11n", og skal bruke den i en virtuell maskin på min MAC.
Vis hele sitatet...
Ja dette går helt fint.

1. last ned vmware workstation og installer
2. lag en standard Windows maskin i workstation, bruk veiviseren hvis du ikke har brukt dette før, eller er ny til virutalisering
3. koble til usb-kortet i en usb port på mac'en
4. editer vm maskinen med at den automatisk skal ta med seg usb-enheter koblet til usb-portene på mac'en
5. start vm maskinen med Windows og fullfør installasjonen med driver og alt du trenger.
6. installer vmware tools på vm maskinen, denne gjør at du får bedre stabilitet mellom "host: mac" og "guest: Windows"
7. utfør det du ønsker
8. profitt??
Trådstarter
Sitat av Hager Vis innlegg
Du kan ikke på magisk vist putte inn noe og kjøre drivere fra win. Det er osx du har, og er derfor osx drivere du må forholde deg til. Skal du kjøre win drivere direkte på en enhet må du innstalere windows, og boote fra windows først.



Edit: dette trenger du -> http://lifehacker.com/5531037/how-to...-camp-required
Vis hele sitatet...
Hvordan blir det med netverkskontroller da? Jeg får jo ikke trådløstnett slikt jeg ville fra en vanlig Windows maskin(som ikke er MAC)?
Ok, jeg trur denne tråden trenger en liten oppklaring i hva du egentlig er ute etter her:

Tar jeg rett hvis jeg antar at du vill ha dette Alfa kortet til å virke på Mac'en uten å ha noe ekstra som virtuell Windows \ Linux?

Eller hva er det du egentlig ønsker å utføre \ oppnå?

Link: Drivere til Alfa awus036neh 802.11n

her finner du alle driverene til dette kortet.

Eventulet her: http://www.alfa.com.tw/download.php
Trådstarter
Sitat av knutazz Vis innlegg
Ok, jeg trur denne tråden trenger en liten oppklaring i hva du egentlig er ute etter her:

Tar jeg rett hvis jeg antar at du vill ha dette Alfa kortet til å virke på Mac'en uten å ha noe ekstra som virtuell Windows \ Linux?

Eller hva er det du egentlig ønsker å utføre \ oppnå?

Link: Drivere til Alfa awus036neh 802.11n

her finner du alle driverene til dette kortet.

Eventulet her: http://www.alfa.com.tw/download.php
Vis hele sitatet...
Har satt opp Dual Boot(MAC+Windows) på MACen min nå..
I Windows har jeg satt opp VMWare Workstation med Kali.
Også lurte jeg på om jeg vil klare å få brukt Alfa kortet i Kali.. (Vil Kali klare å se Alfa kortet)? Har installert VMWare Tools også..
ja dette går helt fint hvis du gjør sånn jeg har skrevet i guiden over, bruker du wmware workstation så kan du lese deg litt opp på usb passthrough i denne kb'en fra vmware:

https://www.vmware.com/support/ws3/d..._devices5.html

samt at både windows og kali skal finne dette nettverkskortet automatisk når det er koblet til
Hvorfor ikke bare sette opp "Boot Camp"?
Utrolig enkelt og sette opp + at du får alle driverne ved installasjonen.

Jeg har OSX og Windows på min MAC + at jeg kjører VMWare Workstation med Kali fra Windows partisjonen.