Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4562
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Jeg hadde skaffet greiene av en person jeg ikke hadde kjennskap til, men jeg hadde en venn som tipset meg om han. Derfor var jeg litt skeptisk til å røyke det, men jeg tenkte det gikk fint siden vennen min tipset om han. Første jointen gikk fint, akkurat som det pleier å gjøre. Jeg tok joint nummer 2 et par timer senere klokka var vell rundt 6 på morningen. Jeg tok litt ekstra oppi joint nummer 2 men vet ikke hvor mye desverre. Uansett så skulle jeg liste meg opp på rommet etter å ha røyket (for å ikke vekke foreldrene mine), da jeg kjente meg jævlig uvell. Gikk på dassen og spydde, var sikkert inne på dassen i 1 time og 2. Det er ikke det at jeg kastet opp som plaget meg, men det jeg så og hørte. Når jeg lukket øynene begynnte jeg å se all slags mulige former som bevegte seg men jeg klarer ikke helt forklare hvordan. Det var stemmer og til og med en slags rytme i form av musikk. Jeg skalv og klarte såvidt å spy selv om jeg måtte. Den rytmen jeg hørte i form av musikk, og det jeg så når jeg lukket øynene var helt for jævlig i tillegg til at jeg skalv og såvidt klarte å spy.

Mitt spørsmål er : Hvordan er det mulig å trippe så mye når jeg har røyket den type mengden før men bare blitt relaxed og chill, men nå sjedde dette her? Kan han ha putta oppi noe annet stoff eller noe? Jeg er bare veldig usikker.
Hvor ofte, og hvor lenge har du røyka?
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stone1 Vis innlegg
Hvor ofte, og hvor lenge har du røyka?
Vis hele sitatet...
Røyker når det passer meg egentlig, når jeg føler for det. Det kan variere en del på når jeg føler for det. Av og til på kveldene i ukedagene hvis det har vært en stress dag og bare vil chille utover kvelden. Ellers er det i helgene med kompiser eller alene også da. Prøvde jo første gang i 9ende men røyket kanskje 1 gang i måneden da, om ikke mindre.
Jeg synes dette høres ut som en rusutløst psykosetilstand. Jeg vil anbefale deg å legge cannabis på hylla for en god stund og eventuelt ta kontakt med fastlege om du skulle oppleve lignende situasjoner igjen.
Jeg syns det høres veldig ut som et syntetisk cannabinoid à la JWH-stoffene. Det du beskriver høres nøyaktig ut som det som skjer om man feildoserer og tar for mye, noe som er lett å drite seg ut på da rusgivende dose kan være 10 mg mens 15-20 kan gi total noia med halliser og det hele. Jeg kan ikke si noe om sannsynligheten for at weeden din var laca med syntetisk; har ikke vært borti noe jeg hat fått mistanke til på det viset, men det er ikke utenkelig.
Hvordan så varene ut? konsistens, farge, lukt, etc?
Synes det høres ut som syntetisk cannabis.
og
Hvilken aktivitet drev du med samme kvelden?
Man kan bli litt redusert i både hode og kropp av å sitte opp igjennom hele natten, innta rus, og se inn i en dataskjerm.
Kan være du bare grønna ut.
Er jo ikke helt uvanlig å få CEVer og det å komponere en slags beat i hodet, man kan spy om man har for lite toleranse. Det å bli redd og freake ut har noe med psykologi å gjøre. Bare tenk at noen skal gidde å lace weeden når weed allerede er weed. Hvis det er så dårlig weed at man må lace den i utgangspunktet, er det opp til deg om du vil kjøpe mer av det.
Har du liten toleranse og shitten var knall så er det ikke noe uvanelig å få kraftige CEW's. Kjenner meg også mye igjenn i det med en slags beat eller musikk inne i hode (på en måte) fra de dagene jeg ikke hadde toleranse og røyket til jeg grønna

Du sier også at du tok ekstra i den siste jointen og ikke viste hvor mye du tok oppi. Visse strains cannabis virker mer psycedelisk en andre og for noen så fungerer cannabis mer psykedelisk enn for andre, særlig om man har lav toleranse.

For min del så er det ikke noe uvanelig med denne historien. Og fra mitt stå sted så var det ihvertfall ingen psykose. Jeg kjenner meg igjenn med alt, og har opplevd dette selv mange ganger. Jeg tror bare hasjen var mer potent enn du har vært vandt til før og du tok litt for mye i den siste jointen og grønna
Sist endret av Alge; 12. april 2017 kl. 17:05.
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Trådstarter
Sitat av Person_navn Vis innlegg
Jeg synes dette høres ut som en rusutløst psykosetilstand. Jeg vil anbefale deg å legge cannabis på hylla for en god stund og eventuelt ta kontakt med fastlege om du skulle oppleve lignende situasjoner igjen.
Vis hele sitatet...
Å legge cannabisen på hyllen er litt bad egentlig, fordi jeg føler den hjelper meg utrolig mye ellers. Å snakke med fastlegen min som har null anelse om at jeg røyker vet jeg heller ikke om er så lurt. Kan leger kontakte politi hvis de finner ut av det for eksempel?

Sitat av kallisti Vis innlegg
Jeg syns det høres veldig ut som et syntetisk cannabinoid à la JWH-stoffene. Det du beskriver høres nøyaktig ut som det som skjer om man feildoserer og tar for mye, noe som er lett å drite seg ut på da rusgivende dose kan være 10 mg mens 15-20 kan gi total noia med halliser og det hele. Jeg kan ikke si noe om sannsynligheten for at weeden din var laca med syntetisk; har ikke vært borti noe jeg hat fått mistanke til på det viset, men det er ikke utenkelig.
Vis hele sitatet...
Det jeg er redd for er at weeden er syntetisk, og det jeg har hørt om syntetisk er at visse syntetiske cannabis-typer er livsfarlige og andre er ellers farlige og bør holdes avstand fra. Derfor vurderer jeg å bare kaste shitten å vente med å røyke til jeg er 100% sikker på at jeg finner en dealer eller kompis med bra shit.

Sitat av PoorEdward Vis innlegg
Hvordan så varene ut? konsistens, farge, lukt, etc?
Synes det høres ut som syntetisk cannabis.
og
Hvilken aktivitet drev du med samme kvelden?
Man kan bli litt redusert i både hode og kropp av å sitte opp igjennom hele natten, innta rus, og se inn i en dataskjerm.
Vis hele sitatet...
Konsistensen var litt hard og tørr, for eksempel når jeg skal rive den i to eller flere biter og litt seig eller sticky innvendig. Fargen er jo litt stress å forklare men kanskje litt mørkegrønn. Lukten var litt svak følte jeg, altså jeg luktet ikke noe særlig av den.

Den kvelden satt jeg inne å chilla med tv og spill, så var jeg med noen kompiser i 2 timer ca så stakk jeg hjem igjen og bare så på tv og spillte. Røyket den første jointen vell rundt klokka 2 på natta, og den andre klokken 5-6 om morningen.

Sitat av Slæsken Vis innlegg
Kan være du bare grønna ut.
Vis hele sitatet...
Kan være det

Sitat av Kloroplast Vis innlegg
Er jo ikke helt uvanlig å få CEVer og det å komponere en slags beat i hodet, man kan spy om man har for lite toleranse. Det å bli redd og freake ut har noe med psykologi å gjøre. Bare tenk at noen skal gidde å lace weeden når weed allerede er weed. Hvis det er så dårlig weed at man må lace den i utgangspunktet, er det opp til deg om du vil kjøpe mer av det.
Vis hele sitatet...
Må bare si at det er 2 ord her som er ukjente for meg : "Lace" og "CEV".

Jeg har vell liten toleranse når det kommer til weed. Røyker vell rundt 0,2 0,3 til normalt. En kompis av meg mener at weed er som en slags forsterker. Og når jeg røykte så skalv jeg på grunn av det var kaldt, pluss at jeg var redd for å bli busta av foreldrene mine, så det kan vell også ha en virkning på resultatet jeg fikk av røykingen den kvelden.

Sitat av Alge Vis innlegg
Har du liten toleranse og shitten var knall så er det ikke noe uvanelig å få kraftige CEW's. Kjenner meg også mye igjenn i det med en slags beat eller musikk inne i hode (på en måte) fra de dagene jeg ikke hadde toleranse og røyket til jeg grønna

Du sier også at du tok ekstra i den siste jointen og ikke viste hvor mye du tok oppi. Visse strains cannabis virker mer psycedelisk en andre og for noen så fungerer cannabis mer psykedelisk enn for andre, særlig om man har lav toleranse.

For min del så er det ikke noe uvanelig med denne historien. Og fra mitt stå sted så var det ihvertfall ingen psykose. Jeg kjenner meg igjenn med alt, og har opplevd dette selv mange ganger. Jeg tror bare hasjen var mer potent enn du har vært vandt til før og du tok litt for mye i den siste jointen og grønna
Vis hele sitatet...
Dette som du forklarer er det jeg håper har sjedd. Hvis det er noe mulighet for at det er syntetisk så tror jeg bare at jeg kaster det, for jeg gidder ikke røyke på syntetisk.
Sist endret av Anderssonfugl93; 12. april 2017 kl. 20:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
CEV = Closed Eye Visuals.
Lace = putte feks syntetisk i weeden.

Tror ikke du skal være redd for syntetisk, da det vil være dyrere og mer risikabelt for dealere.
Hadde du rullet en vanlig joint med syntetisk i stedet for weed ville det nok også vært stor fare for at du lå på sykehus eller værre.
Altså, i en joint med weed bruker man gjerne 0.4g (400 milligram) - 1g(1000 milligram) weed, spørs litt på tobakk eller ikke osv.
0.012g (12 milligram) er en vanlig dose med syntetisk etter hva jeg finner på nett.

Det du beskriver i første posten har skjedd meg ved flere anledninger.
Jeg røyker litt mer en jeg burde, verden begynner å spinne rundt, lukker øynene og ser kanskje noen rare farger eller blinkende lys,
hører en beat i hodet som bare blir mer og mer intens også spyr jeg.
Etter det er alt bare chill og vanlig som om jeg ikke skulle spydd igjen.
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Trådstarter
Sitat av Slæsken Vis innlegg
CEV = Closed Eye Visuals.
Lace = putte feks syntetisk i weeden.

Tror ikke du skal være redd for syntetisk, da det vil være dyrere og mer risikabelt for dealere.
Hadde du rullet en vanlig joint med syntetisk i stedet for weed ville det nok også vært stor fare for at du lå på sykehus eller værre.
Altså, i en joint med weed bruker man gjerne 0.4g (400 milligram) - 1g(1000 milligram) weed, spørs litt på tobakk eller ikke osv.
0.012g (12 milligram) er en vanlig dose med syntetisk etter hva jeg finner på nett.

Det du beskriver i første posten har skjedd meg ved flere anledninger.
Jeg røyker litt mer en jeg burde, verden begynner å spinne rundt, lukker øynene og ser kanskje noen rare farger eller blinkende lys,
hører en beat i hodet som bare blir mer og mer intens også spyr jeg.
Etter det er alt bare chill og vanlig som om jeg ikke skulle spydd igjen.
Vis hele sitatet...
Ok, var bra å høre at jeg ikke et den eneste. Jeg freaka jo bare enda mer ut da jeg trodde at det kunne være syntetisk.
Skjønner ikke hvorfor folk begynner å snakke om syntetisk thc, basert på det du sier så høres det bare ut som du enkelt å greit fikk i deg for mye og grønna ut, kanskje det var litt sterkere enn du er vandt med. Føler det er altfor mange her som undervurderer hvor hardt thc faktisk kan påvirke en, har erfart psykedeliske opplevelser på det mange ganger selv.
Tviler sterkt på at det var andre stoffer involvert enn cannabis, da som andre også nevner ikke er noen økonomisk gevinst i det. Men man vet jo aldri. Var det noen form pulver i baggen hvor du oppbevarte weeden?, altså ikke trichomer, men mer pulver? Isåfall kan den ha vært lacet.

Vil iallefall nevne at den reaksjonen du fikk, ikke er uvanlig i det hele tatt på weed. Jeg er en av de personene som opplever weed relativt psykedelisk, kombinert med ett sjeldent forbruk, får jeg nesten alltid CEV de få gangene jeg røyker cannabis i større mengder.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Person_navn Vis innlegg
Jeg synes dette høres ut som en rusutløst psykosetilstand. Jeg vil anbefale deg å legge cannabis på hylla for en god stund og eventuelt ta kontakt med fastlege om du skulle oppleve lignende situasjoner igjen.
Vis hele sitatet...
Pssssh, som allerede sagt i tråden. Han grønna bare.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor folk begynner å snakke om syntetisk thc, basert på det du sier så høres det bare ut som du enkelt å greit fikk i deg for mye og grønna ut, kanskje det var litt sterkere enn du er vandt med. Føler det er altfor mange her som undervurderer hvor hardt thc faktisk kan påvirke en, har erfart psykedeliske opplevelser på det mange ganger selv.
Vis hele sitatet...
Helt sant så du sier! Så lenge weeden hadde "hele" buds som du selv måtte bryte/kverne opp, er sjansen for at det har vært iblandet noe syntetisk ekstrem minimal. Hadde weeden derimot vært ferdig grindet/delt opp, ikke vært noen små krystaller ved nærmere titt, og heller ikke hatt noe cannabislukt ville nok jeg vært mer kritisk.
Så aldri kjøp weed som er ferdig grindet, men bare hele buds! Da vil man som regel unngå at du kjøpe noe annet en det du er ute etter. (Unntak kan jo gjøres om man kjøper bunnproduktet fra en pose/bag som det har vært oppbevart mye cannabis i. Men da må du være sikker på at det er hva selger påstår det er.)

Jeg har selv flere venner som har hatt uhyggelige erfaringer med cannabis, så det er ikke noe man direkte skal spøke med uten en del erfaring med stoffet.
Det er som regel i forbindelse med alkohol at man kan få en negativ erfaring, og det er som regel der mine kompiser har gått på en smell eller to. En kar røykte alt for mye på et nachspiel, og endte opp med å spy og drite i et kjør i 2-3 timer før ting roet seg for han. (Han har ikke røykt siden. haha)

En annen kar var med til Amsterdam og viste ikke hvor sterk weeden var der da dette skjedde. Vi satte oss ned på den første coffeeshopen vi kom over for å kjøpe en joint vi skulle dele. Etter vi begge hadde røykt halve (på deling) ble jeg fin i formen, og skulle gå til disken for å kjøpe meg noe å drikke. Han fortsatte å røyke på jointen alene og hadde nesten røykt opp hele da jeg kom tilbake igjen. Han begynte da å bli veldig høy, og ble bare høyere og høyere. Til slutt begynte øynene hans å flimre (fikk epileptiske bevegelser), og sa han ikke så noe ting og var blitt blind. Han satt der i hjørnet ca 10 minutter mens øynene flimret, svettet som en gris og påsto at han var blind, før han endelig fikk "synet tilbake" igjen og fortalte han nesten var blitt edru da det var over. Han påsto det kjentes ut som han hadde vært i den tilstanden 30-40 minutter, og da han reiste seg opp fra benken var det en dam av svette som lå der han hadde sittet.
Denne hendelsen gjorde meg så nysgjerrig at jeg har googlet en del om hva som kunne forårsaket dette. Enda litt usikker, men det jeg er kommet fram til er at han røykte så mye på kort tid at hjernen hans fikk oksygenmangel et lite øyeblikk. Han har røykt veldig mye siden den gang, og ingenting lignende har skjedd siden.

Har også selv blitt heftig blåst av banen etter en røykepause, og jeg ("uviten") kjøpte noe veldig potent Amnesia haze importert fra Nederland. Ble da så ekstremt ruset, svettet kraftig å ble litt små-noia over intensiteten på rusen at jeg trodde et lite øyeblikk at det måtte være noe syntetisk. Hehe, men var bare rusen/nervøsiteten som spilte meg et puss, og det var bare veldig veldig bra pot!
Sist endret av MikkelRæv; 13. april 2017 kl. 13:33.