Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1701
Anonym bruker
"Tjukk Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Yo yo, lurte på noe.
Hvis jeg møter en eller to politibetjent(er), f.eks. og har hasj på meg og ber dem om å la være å arrestere og anmelde meg, kan de da velge å ikke gjøre det? (F.eks. fordi jeg er en sliten narkis)
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
De kan vel det på samme måte som kisen i kassa på kiwi kan unnlate å pipe inn varen din.
Det går an, men politiet i Norge er her for å overholde de lovene som er satt, og ikke for å vurdere hva som skal og ikke skal straffes. Jeg vil derfor tro at de skal arrestere og anmelde i henhold til det som står i loven.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De aller mest slitne slipper gjerne unna alt, så lenge de ikke har mengder. Ihvertfall her i byen.
Politiet tar ofte stoffet, men noen bot eller avhør har ikke noe for seg.
Da snakker jeg om dem som gjerne sitter i parkene med nåla i armen, uten bolig, og uten registrert adresse.
Det eneste riktige svaret her er ja, i praksis så kan de det. Så om du blir stoppet får du håpe at du møter på en betjent som forstår at det beste samfunnsøkonomiske resultatet er å la deg gå. Din oppgave å overbevise betjenten om dette.