Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3370
Jeg kvittet meg akkurat med min PS4+VR og tenkte jeg skulle oppgradere til et bedre VR-headset som jeg kan koble til PCen. Det er viktig for meg med god tracking av kontrollerene (ønsker å spille beat-sabre), og at skjermen er betydelig bedre enn PSVR som hadde litt lav oppløsning for meg.

Jeg har sett mange anbefale valve-index kontrollere, Men med en prislapp på 11.000 for kun kontrollere + trackingstasjoner, og ikke headset, ble litt mer enn hva jeg synts det var verd.

Er det noe VR-oppsett i dag, utenom PSVR, som har greit kvalitet til en pris? Eller er VR en såpass nichevare i dag at prisen fortsatt er veldig høy?
Definitivt den kommende quest2. Jeg har quest 1 med kabel koblet til PC, det fungerer helt greit. Men det finnes ingen grunn til å kjøpe quest1 med tanke på hvor mye bedre quest2 er, til samme pris.

Apropos beat saber trenger du faktisk ikke PC en gang. Fungerer mer enn bra nok rett i quest.
Sist endret av Patrick; 3. oktober 2020 kl. 15:44.
Ukjent
Trådstarter Donor
En av hovedgrunnene til å ha det på PC var for å få støtte for mods. Tror ikke quest støtter dette med mindre man kobler til PC?

Har egentlig kun tenkt på quest på noe man bruker uten PC? Tenkte den mest var nyttig om man ønsket å ha VR uten å være avhengig av PC.

Oculus Rift S virket til å være en grei pris, til rett under 5000.
Sist endret av etse; 3. oktober 2020 kl. 16:58.
Hvis du vil ha noe superbillig som er bra for prisen på pc, har så har du oculus rift cv1 på finn nå til 2-2500kr. Utrolig billig. Å kjøpe rift 2 for 5000kr (husk at du må ha kabel til pc, som er nesten 1000kr ekstra), synes jeg det er mye bedre å kjøpe Reverb G2 til ca 7 lappper. Det finnes ingenting bedre enn G2'n ute på markedet, punktum.
VR bruker siden release av CV1 riften og flere hundre timer med den
Jeg har Rift S og er veldig fornøyd med den. Har spilt Half Life: Alyx og Beat Saber og det fungerte supert.
Sitat av etse Vis innlegg
Jeg kvittet meg akkurat med min PS4+VR og tenkte jeg skulle oppgradere til et bedre VR-headset som jeg kan koble til PCen. Det er viktig for meg med god tracking av kontrollerene (ønsker å spille beat-sabre), og at skjermen er betydelig bedre enn PSVR som hadde litt lav oppløsning for meg.

Jeg har sett mange anbefale valve-index kontrollere, Men med en prislapp på 11.000 for kun kontrollere + trackingstasjoner, og ikke headset, ble litt mer enn hva jeg synts det var verd.

Er det noe VR-oppsett i dag, utenom PSVR, som har greit kvalitet til en pris? Eller er VR en såpass nichevare i dag at prisen fortsatt er veldig høy?
Vis hele sitatet...

Du kan helt fint modde beat så er til quest, Sidequest fikser dette.

Prisen kommer godt med da den starter på 3999

Jeg hadde original rift før jeg kjøpte quest, og har ikke rørt rift etter quest. Inside out tracking fjerner behovet for baser og får baser til å virke som et helt utdatert konsept, siden det fungerer så bra. Skjermen er også veldig bra. Quest 2 derimot har en annen skjerm med annen teknologi.
Ukjent
Trådstarter Donor
Takk for gode forslag. Tror jeg går for en Oculust Quest 2. Virket helt grei i prisen - og det at man kan bruke Sidequest for å få custom sanger på beat sabre løste mitt største problem med den Og en liten win at jeg faktisk kan ta den med ut i stuen eller på ferie.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen her som vet hvordan jeg kan bruke quest 2 på pc? Har den kabelen og virtual desktop, men når jeg kjører f. eks Phasmophobia så funker det ikke. Får opp bildet, men får ikke sett meg rundt eller trykka på noe.
Phasmophobia er kompatibel med rift s, er det sånn at quest 2 funker på det samme som rift s?
Ukjent
Trådstarter Donor
Jeg bruker min Quest 2 sammen med steam VR uten noe som helst problemer. Husk å aktivere Oculus Link i headsettet før du skrur på spillet.
Har gjort det nå, men får det fortsatt ikke til å funke. Lurer på om jeg bare bruker angreretten min og leverer de tilbake.

Er det meninga at når jeg starter spill i VR modus på steam så er det ikke fullskjerm i brillene?
Må også bruke håndkontrollene for å se meg rundt.
Sist endret av NokErNok; 26. november 2020 kl. 20:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Har gjort det nå, men får det fortsatt ikke til å funke. Lurer på om jeg bare bruker angreretten min og leverer de tilbake.

Er det meninga at når jeg starter spill i VR modus på steam så er det ikke fullskjerm i brillene?
Må også bruke håndkontrollene for å se meg rundt.
Vis hele sitatet...
Du må sette Oculus accounten din i developer mode og loade Virtual Desktop patch gjennom sidequest.

Følg tutorial f.eks her . Quest 2 funker veldig bra med trådløs PCVR, så lenge du har ethernet fra pc til 5 ghz router, og god connection fra quest til 5 ghz router. Garantert det beste til den prisen som finnes nå. Har prøvd med link kabelen og, men VR føles mye bedre ut når det er trådløs, kan ikke sammenlignes IMO.
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Har gjort det nå, men får det fortsatt ikke til å funke. Lurer på om jeg bare bruker angreretten min og leverer de tilbake.

Er det meninga at når jeg starter spill i VR modus på steam så er det ikke fullskjerm i brillene?
Må også bruke håndkontrollene for å se meg rundt.
Du må sette Oculus accounten din i developer mode og loade Virtual Desktop patch gjennom sidequest.
Vis hele sitatet...
Tror du leste feil. Her er det snakk om med link-kabel. Altså ikke noe sidequest eller virtual desktop er nødvendig. Du trenger heller ikke developer-mode eller noe slikt. Med siste oppgraderingen får du og fint 90hz via kabelen.

Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Har gjort det nå, men får det fortsatt ikke til å funke. Lurer på om jeg bare bruker angreretten min og leverer de tilbake.

Er det meninga at når jeg starter spill i VR modus på steam så er det ikke fullskjerm i brillene?
Må også bruke håndkontrollene for å se meg rundt.
Vis hele sitatet...
Høres rart ut. Har du satt opp devicen i oculus appen på windows?

Gå inn i oculus -appen og dobbeltsjekk at den ligger under devices der. Hvis ikke må du sette den opp. I tillegg må du ha SteamVR installert i steam. SteamVR samarbeider med Oculus-appen for å fungere. Altså må du ha begge installert og kjørende.

Nå som jeg har satt den opp gjør jeg følgende for å spille f.eks. beat sabre eller elite dangerous via steam:
- Kobler kabel i enheten
- Skrur på enheten og tar den på meg
- Går inn i settings og skrur på "Oculus link(beta)"
- Går inn på steam på PC og velger å starte spillet i VR-modus (du kan og bruke desktop-modus inne i VR-brillene og bruke controllerene dine som datamus)
Sist endret av etse; 27. november 2020 kl. 00:18.
Har det kommet noe VR som det faktisk går an å bruke med briller? Jeg trakk det korte strået i gen-lotteriet, så jeg har ekstremt dårlig syn. Jeg må bruke briller til alle aktiviteter.


Det finnes noen firma som selger glass/linser til f.eks. HTC Vive eller Oculus rift, men ingen av de lager optikk som er kraftig nok for meg. Brillene mine er typ avkappet bunn fra glassflaske
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Har det kommet noe VR som det faktisk går an å bruke med briller? Jeg trakk det korte strået i gen-lotteriet, så jeg har ekstremt dårlig syn. Jeg må bruke briller til alle aktiviteter.


Det finnes noen firma som selger glass/linser til f.eks. HTC Vive eller Oculus rift, men ingen av de lager optikk som er kraftig nok for meg. Brillene mine er typ avkappet bunn fra glassflaske
Vis hele sitatet...
Har en venn som bruker Quest 2 med briller, men usikker på om det passer for deg...

Before you wear your Oculus Quest 2 or Quest with glasses, check to make sure the width and height of your frames are the following sizes:

Width: 142mm or less

Height: 50mm or less

Once you've made sure your glasses are the right size, insert the eyeglass spacer into your headset to provide a larger fit.
Vis hele sitatet...
https://support.oculus.com/307245736720922/

Les deg godt opp på hva Quest 2'en innebærer forøvrig, da det egentlig er en standalone enhet som du /kan/ koble til en PC - samt at den benytter seg av inside-out tracking og ikke noe annet. Your mileage may vary.
Sist endret av Freddy_fred5; 27. november 2020 kl. 00:41.
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Du må sette Oculus accounten din i developer mode og loade Virtual Desktop patch gjennom sidequest.

Følg tutorial f.eks her . Quest 2 funker veldig bra med trådløs PCVR, så lenge du har ethernet fra pc til 5 ghz router, og god connection fra quest til 5 ghz router. Garantert det beste til den prisen som finnes nå. Har prøvd med link kabelen og, men VR føles mye bedre ut når det er trådløs, kan ikke sammenlignes IMO.
Vis hele sitatet...
Har ikke innstalert steamvr men kan starte spill i vr. På det ene spillet er det egne innstillinger for vr som er deaktivert hos meg.
Ukjent
Trådstarter Donor
Om du ikke har installert både SteamVR og Oculus App er det nok derfor ting ikke fungerer. Etter du har installert det vil SteamVR starte automatisk når du velger å starte spill i VR modus.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Har en venn som bruker Quest 2 med briller, men usikker på om det passer for deg...



https://support.oculus.com/307245736720922/

Les deg godt opp på hva Quest 2'en innebærer forøvrig, da det egentlig er en standalone enhet som du /kan/ koble til en PC - samt at den benytter seg av inside-out tracking og ikke noe annet. Your mileage may vary.
Vis hele sitatet...
Kult, da skal jeg være på utkikk etter den. Takk for hjelpen
Sitat av etse Vis innlegg
Om du ikke har installert både SteamVR og Oculus App er det nok derfor ting ikke fungerer. Etter du har installert det vil SteamVR starte automatisk når du velger å starte spill i VR modus.
Vis hele sitatet...
Ja fant ut jeg måtte laste ned steamvr og oculus app. Gjorde det igår
Men funker fortsatt ikke.
Ukjent
Trådstarter Donor
Aner ikke hva du gjør galt da, oppsettet er egentlig veldig enkelt. Startet SteamVR når du starter spillet i steam? (Det skal komme opp som eget vindu på PCen. )

Har du kjørt setup device i Oculus appen og testet båndbredden? (Da setter den og opp anbefalte innstillinger for tilgjengelig båndbredde på usb-porten)

Når jeg starter spill gjør jeg følgende:

1. Skru på headsett
2. Skrur på Oculus link i headsettet
3. Tar av meg headsettet
4. Går inn i steam og velger spillet
5. Starter spill i VR modus (Steam VR starter automatisk)
6. Tar på meg headsettet. Spillet starter da i headsettet, og jeg kan se 2d-visning på PCen.
Sist endret av etse; 28. november 2020 kl. 18:02.
Sitat av etse Vis innlegg
Aner ikke hva du gjør galt da, oppsettet er egentlig veldig enkelt. Startet SteamVR når du starter spillet i steam? (Det skal komme opp som eget vindu på PCen. )

Har du kjørt setup device i Oculus appen og testet båndbredden? (Da setter den og opp anbefalte innstillinger for tilgjengelig båndbredde på usb-porten)

Når jeg starter spull gjør jeg etterpå følgende:

1. Skru på headsett
2. Skrur på Oculus link i headsettet
3. Tar av meg headsettet
4. Går inn i steam og velger spillet
5. Starter spill i VR modus (Steam VR starter automatisk)
6. Tar på meg headsettet. Spillet starter da i headsettet, og jeg kan se 2d-visning på PCen.
Vis hele sitatet...
Jeg gjør akkurat det samme ja men funker ikke.
Lurer på å levere inn å gå for et hp reverb eller pimax 5k. Tanker rundt disse?

"du er i ferd med å åpne en app fra en ukjent kilde. Oculus har ikke gjennomgått..." Kommer opp når jeg starter spillet. Alle spill jeg starter i steamvr.

Fikk åpna phasmofobia iallfall på vanlig måte, men får aldri starta spillet da jeg blir bare kicka.
Når jeg prøver fsx så får jeg ikke fullskjerm så mulig de ikke passer med det spillet?
Sist endret av NokErNok; 28. november 2020 kl. 16:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.