Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3001
Hei. Jeg vurderer å ta et steg videre fra min nokia 100 (antismart) telefon. Det jeg trenger er en telefon med et kick-ass kamera. Internett, apps og alt det der er ikke så viktig, men greit at det er der så lenge jeg kan skru av alt av 3g osv.

Jeg har forstått det sånn at Lumia er den telefonen med det beste kameraet. Stemmer dette? I så fall, hvilken Lumia bør jeg velge?
Har prøvd å google litt, men stort sett alle telefoner blir jo anbefalt. 1320, 1020 1520, 925, 800.... Blir helt grønn av dette.

Noen her som har noen anbefalinger og som kan si meg hvilken av telefonene som har det beste kameraet?

Takk.
Nokia Lumia 1020 har det beste kameraet. Det er også den beste kameratelefonen på markedet*.

*http://www.wpoptimisten.no/2014/01/2...-4-000-kroner/
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Bra du ikke bryr deg om fancy funksjoner, for Windows Phone er plattformen med desidert færrest apps og muligheter.

Derimot, forutenom sært menysystem (personlig mening) så kan jeg bare komme på ett irritasjonsmoment ved bruksmønsteret du beskriver: Det kan ta lang tid å bytte tilbake til MP3-spilleren etter at du har gjort noe annet.

Om du trenger en nettleser som du kan laste opp bilder til nettet med, så anbefaler jeg UC Browser (gratis i appstore).
Sist endret av tripflag; 2. juni 2014 kl. 22:36.
Sitat av tripflag Vis innlegg
Bra du ikke bryr deg om fancy funksjoner, for Windows Phone er plattformen med desidert færrest apps og muligheter.

Derimot, forutenom sært menysystem (personlig mening) så kan jeg bare komme på ett irritasjonsmoment ved bruksmønsteret du beskriver: Det kan ta lang tid å bytte tilbake til MP3-spilleren etter at du har gjort noe annet.

Om du trenger en nettleser som du kan laste opp bilder til nettet med, så anbefaler jeg UC Browser (gratis i appstore).
Vis hele sitatet...
Fancy funksjoner = apps?
Er MP3-spilleren treg? Har bare brukt Spotify, ikke helt sikker på hvilken spiller du tenker på - den innebygde?
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Fancy funksjoner = apps?
Er MP3-spilleren treg? Har bare brukt Spotify, ikke helt sikker på hvilken spiller du tenker på - den innebygde?
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke, innebygde er på helt lik linje med Android og iOS.

Og nei, ikke hør på de som sier få apps = dårlig telefon.

Nokia lager i samarbeid med Microsoft knallbra telefoner. Windows Phone har MANGE ekslusive funksjoner som ikke iOS og Android har, og måler seg også med Android og iOS for de fleste funksjonene.

Lumia 1020 er en knalltelefon, men det er ryktet en oppfølger nå til sommeren, 1030. Var jeg deg ville jeg ventet litt, for dette blir nok en knallbra kameratelefon stappet med gode specs
Ballerusk
Beis's Avatar
Trådstarter
Sitat av fatfro Vis innlegg
Lumia 1020 er en knalltelefon, men det er ryktet en oppfølger nå til sommeren, 1030. Var jeg deg ville jeg ventet litt, for dette blir nok en knallbra kameratelefon stappet med gode specs
Vis hele sitatet...
Takk for tipset. Jeg kan vel vente litt til

Sitat av fatfro Vis innlegg
Og nei, ikke hør på de som sier få apps = dårlig telefon.
Vis hele sitatet...
Det gjør jeg ikke heller. "Draw something", "Quizkampen", "Wordfeud"... Jeg klarer meg bedre uten sånne ting. Jeg frykter ikke windows phone. Jeg har mange gode erfaringer med desktop OS'ene til MS. Får håpe jeg liker mobil OS'et også.
Sist endret av Beis; 3. juni 2014 kl. 01:32.
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Understreker igjen at jeg mener trådstarter blir fornøyd med sin Nokia 1120/1130. Sier heller ikke at Nokia lager dårlige telefoner, har fortsatt en 3310 i tipp-topp stand. Det er bare synd at Microsoft står for softwaren. Jeg var låst til å bruke en Lumia 520 i en uke. Den ene positive tingen jeg kan trekke frem er at talekvaliteten var fantastisk. Utenom det så har jeg lite til overs for opplevelsen. Eksempler:

- Ingen multitasking i tredjeparts-apps. Installerer du et chatteprogram og bytter fra det til en annen app mens du er halvveis i en melding, så er alt borte når du bytter tilbake (for eksempel om du skal dobbeltsjekke en addresse eller et nummer). Samme skjer om du låser telefonen og skrur den på igjen. Dette fungerer i de applikasjonene som følger med telefonen, da disse er unntaksvis gitt tillatelse til å multitaske.

- Som nevnt, så kan det ta lang tid å bytte imellom applikasjoner pga. manglende støtte/tillatelse for multitasking. Dette inkluderer nokia's medfølgende mp3spiller, som kan stå fast på "Loading..." i opptil 15 sekunder.

- Ingen mulighet til å kopiere/flytte ting fra interminne og over til et minnekort

- Generelt dårlig med muligheter for å overføre filer fra telefon til PC. Android har en rekke apps (AirDroid, FTPd...) som lar deg browse telefonen over WiFi.

- Den medfølgende nettleseren lar deg ikke laste opp filer. Til og med apple skjønte at dette var lurt å legge til etter hvert.

- "Nyanse"-fargene du kan velge mellom brukes både som bakgrunn (f.eks. på startskjermen) og som tekstfarge i andre applikasjoner. Resultatet er at visse elementer kan bli vanskelig å lese samme hva du velger. Og nei, du må holde deg til standard-fargene.

- Elendig presisjon på batterimåleren. Kan forbedres med en 3.parts widget, men widgets kan bare oppdateres hvert 30. minutt takket være microsoft's sære begrensninger.

- Mange menyer er tilfeldig sortert. Hva er galt med alfabetisk?

- Tre forskjellige menyvalg i "settings" for å se minneforbruk i telefonen. Trykker du på en app i minneforbruks-modus blir du bedt om å manuelt navigere over til appmanager om du ønsker å avinstallere appen for å spare plass. Med andre ord, generelt lite gjennomtenkt menysystem.

- Microsoft har strenge design-regler som apps må følge før dem blir publisert i appstore. Resultatet er apps som ser pene ut, men som ikke fungerer skikkelig (krasjer eller har liten praktisk funksjonalitet). Eksempelvis kan jeg nevne at det ikke finnes en eneste fungerende SSH-klient, FTP-klient eller IRC-klient -- nytteapplikasjoner jeg ikke kan leve uten.


Dette var noen av irritasjonsmomentene jeg kunne komme på i farten. Kan derimot ikke komme på noe som Windows Phone leverer som Android ikke gjør. Spent på å høre noen av eksemplene dine, fatfro.
Sist endret av tripflag; 3. juni 2014 kl. 20:16.
Det er flere ting jeg som jeg syns gjør WP så bra. Kan starte med det at produktene til Microsoft er så bra knyttet sammen. PCen og mobilen er begge knyttet opp til OneDrive, så jeg har alt jeg trenger uten å gjøre en ting takket være OneDrives auto-upload.

Også på telefonen funker alt også så bra sammen. Jeg har facebooken min knyttet til telefonen, så alle nummerne, bursdagene og informasjonen til vennene mine kommer automatisk opp uten at jeg trenger å løfte en finger. Siden alt er knyttet sammen kan jeg derfor skrive på veggen til en venn bare ved å gå på kontaktlista.

Live Tiles er også ett supert punkt for meg da jeg får absolutt all informasjonen jeg vil ha uten å en gang gå inn på appen. Dette er også ett UI jeg syns slår både Android og iOS ned i støvlene.

Nokia har også en rekke supre apper (og kamera) for å ta bilder, og etter å ha prøvd disse kan man rett og slett ikke ta bilder på iOS eller Android lenger.

Det siste punktet jeg liker med WP er at det blander det beste fra Android med det beste fra iOS. Det blander stabiliteten og sikkerheten fra iOS med muligheten til at ting skal bli som jeg vil fra Android.

Sitat av tripflag Vis innlegg
Understreker igjen at jeg mener trådstarter blir fornøyd med sin Nokia 1120/1130. Sier heller ikke at Nokia lager dårlige telefoner, har fortsatt en 3310 i tipp-topp stand. Det er bare synd at Microsoft står for softwaren. Jeg var låst til å bruke en Lumia 520 i en uke. Den ene positive tingen jeg kan trekke frem er at talekvaliteten var fantastisk. Utenom det så har jeg lite til overs for opplevelsen.
Vis hele sitatet...
Vel, du trekker fram mye som er fikset. Tipper du hadde 8.0 på din telefon, og med 8.1 er mye av irritasjonsmomentene dine fikset. Det finnes også mye workarounds, og selv om jeg innrømmer at det kan bli litt knotete er fremdeles WP ett supert OS.

Sitat av tripflag Vis innlegg
- Ingen multitasking i tredjeparts-apps. Installerer du et chatteprogram og bytter fra det til en annen app mens du er halvveis i en melding, så er alt borte når du bytter tilbake (for eksempel om du skal dobbeltsjekke en addresse eller et nummer). Samme skjer om du låser telefonen og skrur den på igjen. Dette fungerer i de applikasjonene som følger med telefonen, da disse er unntaksvis gitt tillatelse til å multitaske.
Vis hele sitatet...
Dette er feil, prøvde nettopp begge deler du nevnte, med forhåndsvis Kik og Messenger.

Sitat av tripflag Vis innlegg
- Som nevnt, så kan det ta lang tid å bytte imellom applikasjoner pga. manglende støtte/tillatelse for multitasking. Dette inkluderer nokia's medfølgende mp3spiller, som kan stå fast på "Loading..." i opptil 15 sekunder.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa over så funker multitasking fint. Personlig kan det være litt treigt, men det er fordi jeg kjører en Lumia 625 med en dual core 1.2GHZ cpu samt 512mb ram.

Sitat av tripflag Vis innlegg
- Ingen mulighet til å kopiere/flytte ting fra interminne og over til et minnekort
Vis hele sitatet...
Microsoft ga ut "Files" for WP 8.1 for noen dager siden. Dette er en utrolig bra gjennomført filmanager, og det finnes også mange tredjepartsapper.

Sitat av tripflag Vis innlegg
- Generelt dårlig med muligheter for å overføre filer fra telefon til PC. Android har en rekke apps (AirDroid, FTPd...) som lar deg browse telefonen over WiFi.
Vis hele sitatet...
Dårlige muligheter? Koble telefonen over med usb og du får hele telefonen i explorer, akkurat som på Android.

Det finnes ingen offisiell løsning for å flytte filer over Wifi, men med appen Moliplayer Pro kan du gjøre dette. De blir da flyttet til videomappen, og du kan så flytte de hvor du vil.

Sitat av tripflag Vis innlegg
- Den medfølgende nettleseren lar deg ikke laste opp filer. Til og med apple skjønte at dette var lurt å legge til etter hvert.
Vis hele sitatet...
I WP8.1 nettleseren har fått mange kule nye features, blant annet å laste opp filer.

Sitat av tripflag Vis innlegg
- "Nyanse"-fargene du kan velge mellom brukes både som bakgrunn (f.eks. på startskjermen) og som tekstfarge i andre applikasjoner. Resultatet er at visse elementer kan bli vanskelig å lese samme hva du velger. Og nei, du må holde deg til standard-fargene.
Vis hele sitatet...
Hvis du kan utdype hvilke andre applikasjoner du sikter til kan jeg dobbeltsjekke, for jeg har aldri opplevd dette.

Sitat av tripflag Vis innlegg
- Elendig presisjon på batterimåleren. Kan forbedres med en 3.parts widget, men widgets kan bare oppdateres hvert 30. minutt takket være microsoft's sære begrensninger.
Vis hele sitatet...
I WP8.1 har telefonen fått notification centre. Drar du dette ned får du batteriprosent øverst i hjørnet. Du trenger ikke dra den helt ned en gang, dra den langt nok ned så du ser.

Sitat av tripflag Vis innlegg
- Mange menyer er tilfeldig sortert. Hva er galt med alfabetisk?
Vis hele sitatet...
Tilfeldig? Tror du det er tilfeldig at det de fleste bruker mest er plassert øverst i f.eks settings? Er en grunn til at "feedback to Nokia" kommer etter ringetoner og wifi.

Sitat av tripflag Vis innlegg
- Tre forskjellige menyvalg i "settings" for å se minneforbruk i telefonen. Trykker du på en app i minneforbruks-modus blir du bedt om å manuelt navigere over til appmanager om du ønsker å avinstallere appen for å spare plass. Med andre ord, generelt lite gjennomtenkt menysystem.
Vis hele sitatet...
Uenig, jeg syns menysystemet er supert, absolutt ingenting jeg ville endret med det. Eksemplet du kommer med har jeg aldri møtt.

Sitat av tripflag Vis innlegg
- Microsoft har strenge design-regler som apps må følge før dem blir publisert i appstore. Resultatet er apps som ser pene ut, men som ikke fungerer skikkelig (krasjer eller har liten praktisk funksjonalitet). Eksempelvis kan jeg nevne at det ikke finnes en eneste fungerende SSH-klient, FTP-klient eller IRC-klient -- nytteapplikasjoner jeg ikke kan leve uten.
Vis hele sitatet...
De fleste apper med respekt for seg selv kræsjer ikke i hytt og pine, det er bare apps laget kun for å ha det der (f.eks instagram beta) som er ustabile. Du kan virkelig ikke skylde på Microsoft fordi programmere ikke klarer å lage stabile apps, selv om de har retningslinjer for hvordan en app kan/ikke kan se ut.
Sitat av tripflag Vis innlegg
- Ingen multitasking i tredjeparts-apps. Installerer du et chatteprogram og bytter fra det til en annen app mens du er halvveis i en melding, så er alt borte når du bytter tilbake (for eksempel om du skal dobbeltsjekke en addresse eller et nummer). Samme skjer om du låser telefonen og skrur den på igjen. Dette fungerer i de applikasjonene som følger med telefonen, da disse er unntaksvis gitt tillatelse til å multitaske.
Vis hele sitatet...
Tull. Testet dette nå nettopp og det fungerte ypperlig (kik -> skriver melding, hopper over i the hype, hopper tilbake til kik, meldingen er der fortsatt.)

Sitat av tripflag Vis innlegg
- Som nevnt, så kan det ta lang tid å bytte imellom applikasjoner pga. manglende støtte/tillatelse for multitasking. Dette inkluderer nokia's medfølgende mp3spiller, som kan stå fast på "Loading..." i opptil 15 sekunder.
Vis hele sitatet...
Dette kommer helt an på appen. Har aldri opplevd loading i opptil 15 sekunder. My guess er at dette kommer an på dekningen (jeg har som regel alltid 4g).

Sitat av tripflag Vis innlegg
- Ingen mulighet til å kopiere/flytte ting fra interminne og over til et minnekort
Vis hele sitatet...
Jo? Ser relativt enkelt ut og såvidt jeg kan se? http://winsupersite.com/windows-phon...-media-microsd

Sitat av tripflag Vis innlegg
- Generelt dårlig med muligheter for å overføre filer fra telefon til PC. Android har en rekke apps (AirDroid, FTPd...) som lar deg browse telefonen over WiFi.
Vis hele sitatet...
Selv bruker jeg kun skydrive / kabel til dette - så den skal jeg ikke uttale meg om.

Sitat av tripflag Vis innlegg
- Den medfølgende nettleseren lar deg ikke laste opp filer. Til og med apple skjønte at dette var lurt å legge til etter hvert.
Vis hele sitatet...
Det er korrekt.

Sitat av tripflag Vis innlegg
- "Nyanse"-fargene du kan velge mellom brukes både som bakgrunn (f.eks. på startskjermen) og som tekstfarge i andre applikasjoner. Resultatet er at visse elementer kan bli vanskelig å lese samme hva du velger. Og nei, du må holde deg til standard-fargene.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke hatt noen nevneverdige problemer med det selv, men ser at det kan være et problem, ja.

Sitat av tripflag Vis innlegg
- Elendig presisjon på batterimåleren. Kan forbedres med en 3.parts widget, men widgets kan bare oppdateres hvert 30. minutt takket være microsoft's sære begrensninger.
Vis hele sitatet...
Aldri hatt problemer med batterimåleren selv. Det stemmer dog at periodiske bakgrunnsoppgaver typisk kjører med ~30mins intervaller.

Sitat av tripflag Vis innlegg
- Mange menyer er tilfeldig sortert. Hva er galt med alfabetisk?
Vis hele sitatet...
Regner med du tenker på settings her? Isåfall er jeg enig i at den er noe rotete kontra feks. "applications"-delen av innstillingene.

Sitat av tripflag Vis innlegg
- Tre forskjellige menyvalg i "settings" for å se minneforbruk i telefonen. Trykker du på en app i minneforbruks-modus blir du bedt om å manuelt navigere over til appmanager om du ønsker å avinstallere appen for å spare plass.
Vis hele sitatet...
Aldri brukt den appen på den måten, så det skal jeg ikke uttale meg om. Men 3 stykker? Jeg har bare en såvidt jeg kan se?

Sitat av tripflag Vis innlegg
- Microsoft har strenge design-regler som apps må følge før dem blir publisert i appstore. Resultatet er apps som ser pene ut, men som ikke fungerer skikkelig (krasjer eller har liten praktisk funksjonalitet). Eksempelvis kan jeg nevne at det ikke finnes en eneste fungerende SSH-klient, FTP-klient eller IRC-klient -- nytteapplikasjoner jeg ikke kan leve uten.
Vis hele sitatet...
"Strenge" design-regler har både WinPhone, Android og iOS såvidt jeg vet. Kan heller ikke huske sist jeg hadde en app som krasjet.

SSH-klient og IRC-klient finnes og
Sitat av tripflag Vis innlegg
- Microsoft har strenge design-regler som apps må følge før dem blir publisert i appstore.
Vis hele sitatet...
Siden de to over meg allerede har svart på alt annet, kan jeg svare på denne.
Dette er heller ikke riktig. Jeg har gitt ut ~10 apper til Windows Phone, og flere av dem følger ikke design-retningslinjene fra Microsoft.
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Først og fremst, takker for solid svar!
Sitat av fatfro Vis innlegg
Vel, du trekker fram mye som er fikset. Tipper du hadde 8.0 på din telefon, og med 8.1 er mye av irritasjonsmomentene dine fikset. Det finnes også mye workarounds, og selv om jeg innrømmer at det kan bli litt knotete er fremdeles WP ett supert OS.
Vis hele sitatet...
Du har rett, ser ut som jeg har 8.0... Virker ikke som om 520 fikk 8.1-oppgraderinga, da telefonen er helt oppdatert. Anyways, ser ut som flesteparten av poengene mine faller bort, og jeg er enig i at noen av punktene jeg trekker fram uansett er smakssaker.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Dette er feil, prøvde nettopp begge deler du nevnte, med forhåndsvis Kik og Messenger.
Vis hele sitatet...
Mulig dette ble fikset i 8.1; kan bekrefte at de fleste appene jeg har testa mister tilstanden sin når du switcher. MusicDrop, WPirc og UCBrowser er 3.parts-applikasjoner som passer beskrivelsen (stopper totalt så fort du returnerer til home-screen). Medfølgende internet explorer kan benyttes til å streame musikk fra nettsider selv når telefonen er i standby-mode, så den er heldigvis fritatt i 8.0. Tviler på at dette er RAM-relatert, siden en nettleser må bruke adskillig mer RAM enn en HTTPd eller en IRC-klient.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Dårlige muligheter? Koble telefonen over med usb og du får hele telefonen i explorer, akkurat som på Android.

Det finnes ingen offisiell løsning for å flytte filer over Wifi...
Vis hele sitatet...
Litt for ofte er jeg avhengig av å kopiere ting på farten. Eks: Jeg pleier å skrive ned musikk-idéer på telefonen mens jeg rusler til jobben. Senere på dagen passer det bedre å fortsette på nettbrettet (større display -> større keyboard), gjerne mens jeg sitter på bussen uten noe wifi. Da er det megachill å kunne kople sammen tlf/nettbrett, slik at jeg kan bla igjennom innholdet på telefonen rett på nettbrettet. Siden dette er implemenvert vha 3.parts apps på android (FTPd/GhostCommander) så kommer sikkert liknende apps til WP etterhvert.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Uenig, jeg syns menysystemet er supert, absolutt ingenting jeg ville endret med det. Eksemplet du kommer med har jeg aldri møtt.
Vis hele sitatet...
Under settings har jeg "storage check" og "phone storage", begge viser minneforbruk på litt forskjellige måter. Sistnevnte ser ikke ut til å greie å vise applikasjonslisten, men forteller deg heller å navigere over til "Games Hub" i hovedmenyen. Kanskje en sær Nokia-greie, idk.
Sitat av fatfro Vis innlegg
...Du kan virkelig ikke skylde på Microsoft fordi programmere ikke klarer å lage stabile apps, selv om de har retningslinjer for hvordan en app kan/ikke kan se ut.
Vis hele sitatet...
Nei, det blir for dumt men inntrykket jeg fikk var at utviklerne fikk for stort press på design-biten, slik at faktisk funksjonalitet kom i andre lekse. Videre virket det som om utviklerne blir tvunget til å velge designmønstre som egentlig ikke "funket" med applikasjonen, men denne påstanden er jeg forsiktig med siden jeg ikke har lest over design guidelines selv.
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Siden de to over meg allerede har svart på alt annet, kan jeg svare på denne.
Dette er heller ikke riktig. Jeg har gitt ut ~10 apper til Windows Phone, og flere av dem følger ikke design-retningslinjene fra Microsoft.
Vis hele sitatet...
aight, da har jeg bare vært megauheldig og funnet alle de værste eksemplene. Typisk egentlig
Sist endret av tripflag; 3. juni 2014 kl. 22:19.
I 8.1 har man en app, storage sense som funker bra.

For å flytte filer fra PC til mobil bruker jeg onedrive som er bra integrert. Er ett ledd ekstra, men da vet jeg at filen er trygg.

Når jeg snakker om 8.1 så mener jeg developer preview som alle med WP8 kan få. Google "How to get developer preview windows phone 8.1" for instruksjoner
Hvis behover ikke er akutt, tror jeg Lumia 930 kan være verdt å vente en måned eller to på.
Sitat av Judaz Vis innlegg
Hvis behover ikke er akutt, tror jeg Lumia 930 kan være verdt å vente en måned eller to på.
Vis hele sitatet...
Ja - litt avhengig av hvor stor telefon man vil ha! Jeg vil gjerne ha en 930, men 6" blir alt for stort :-/
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Ja - litt avhengig av hvor stor telefon man vil ha! Jeg vil gjerne ha en 930, men 6" blir alt for stort :-/
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det var en typo eller du har lest feil, men om det hjelper på valget; 930 er 5"!
Jeg har selv en 920, og er superfornøyd. Den er billig, og du får mest for pengene om du investerer i 920.
NFC teknologi, dobbelt lydopptak (to mikrofoner), 4G, bra kamera osv.

I feks 925/1020 har de fjernet mye av teknologien de hadde puttet inn i 920, som feks NFC.
Kamera er selvsagt litt bedre med 1020, men jeg har ingenting å utsette på 920, kamera er mer enn godt nok, og lydopptak er helt suverent. Har filmet småklipp på flere konserter og det er helt fantastisk lyd, bakgrunnsstøy kommer ikke med.

920 har IPS LCD skjerm, jeg har mistet den en trillion ganger i bakken uten at det har kommet så mye som en ripe.
Oppgraderingene har gått over til OLED.

Poenget er: 920 ble en flopp, de måtte skru ned prisene og solgte de for mye mindre enn de var verdt. De produserte "oppgraderinger" for å gi en illusjon om at mobilene var oppdaterte og hadde den nyeste teknologien, når sannheten er at 920 i seg selv er et jævlig bra produkt. De nyere modellene er laget billigere, de har fjernet mye teknologi og byttet ut med annet. Som feks; NFC, skjerm, opptak, mail-system etc. Dersom du kjøper en 1020 betaler du overpris for noe du kunne fått mer for i form av 920.
Sist endret av kn^tte; 4. juni 2014 kl. 11:10.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
I feks 1020 har de fjernet mye av teknologien de hadde puttet inn i 920, som feks NFC.
Vis hele sitatet...
1020 har NFC!
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
1020 har NFC!
Vis hele sitatet...
Da har jeg hørt feil. My bad. Men 925 har ikke det, usikker på hvilke av de andre modellene som ikke har det.
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Vet ikke om det var en typo eller du har lest feil, men om det hjelper på valget; 930 er 5"!
Vis hele sitatet...
Whot! Jippi, da blir det ny 930! :-)