Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1756
Som mange sikkert har fått med seg har Orkla fått seg ny logo og tilhørende visuell profil.



Står litt mer om det på nettsidene til Grid – som har utformet profilen – på denne lenka.

Hva syns dere om forandringen?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Førsteinntrykk: Orkla er et knekkebrødmerke.

Stjerna bak… haugen(?) ser ut til å hinte om en bedre framtid. Orkla driver med såpass mye at man ikke kan bli så forferdelig konkret.

Ser på forklaringen til de som lagde den. "The logo clearly communicates the company´s new future and strategy.". Nå ja. Jeg synes ikke jeg har fått vite noe om strategien hvertfall. Stjerne bak fjell høres bedre ut enn sirkusbjørn i hamsterhjul hvertfall.

Men jeg kommer ikke over at det set ut som et knekkebrødmerke. Orkla – Ikke bare grandis og ketchup!
Stjerne eller ikke, er det bare jeg som ser bokstaven M? Morkla, dermed tenker jeg de skal satse videre på strøm, og Mørklegge..

Uansett, så er det idiotisk at en må lese en bok for å forstå logoen
Virker litt som en sånn halvveis ferdiggenerert logo du kjøper på DigitalPoint for $10.
Jeg får litt assosiasjoner til knekkebrød/kaker som flere har nevnt, spesielt Pågen.
http://www.retthjem.no/images/shop/small/4361838.jpg