Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2146
Min min har brukt en gammel Nokia lenge nå, nå som denne har tatt kvelden ønsker hun en ny.

Hun vil gjerne ha en smart phone, men enklest mulig.
Trenger ikke være det nyeste av det nye, men det kan være greit med en mobil som ikke er så veldig utdatert heller.

Takker for svar
samsung s4

eller iphone 5
De fleste smarttelefoner er ganske "lette", så det kommer mer ann på et budsjett. Om hun derimot er helt nub, så ville jeg styrt unna iPhone. For å f.eks slå av mobildata må man inn på instillinger --> generelt --> mobiltdata før man kan gjøre noe. På Android kan man bare dra ned "menyen" på toppen, og voilá, man har litt av hvert. Om hun kan ihvertfall noe når det kommer til data, er iPhone et godt valg. Windows Phone er også ganske greit, antar hun ikke trenger allverden av apper.
Sist endret av Sinken; 3. august 2013 kl. 14:05.
En ting å tenke på er jo om hun får samme telefon som deg, er det veldig lett å hjelpe henne.
Sitat av Sinken Vis innlegg
De fleste smarttelefoner er ganske "lette", så det kommer mer ann på et budsjett. Om hun derimot er helt nub, så ville jeg styrt unna iPhone. For å f.eks slå av mobildata må man inn på instillinger --> generelt --> mobiltdata før man kan gjøre noe. På Android kan man bare dra ned "menyen" på toppen, og voilá, man har litt av hvert. Om hun kan ihvertfall noe når det kommer til data, er iPhone et godt valg. Windows Phone er også ganske greit, antar hun ikke trenger allverden av apper.
Vis hele sitatet...
Synes iPhone er lettere å lære enn en Android-telefon. Mye dilldall på android.
Lettere å konfigurere en custom launcher med det hun trenger på et klikk på android.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Synes iPhone er lettere å lære enn en Android-telefon. Mye dilldall på android.
Vis hele sitatet...
Min erfaring er helt motsatt.
Samsung galaxy s3? Enkel og grei telefon, og den har stor skjerm
Noe fra Nokia Lumia-serien? Meste der er på salg hos Elkjøp for tiden, selv flaggskipet (920) koster 2.222,- uten abonnement. Hva med enten 520 eller 620? Enkle telefoner, enkelt OS, billige.
Har hatt en god del smart telefoner siden det kom på markedet. Slenger meg på Iphone bølgen, veldig grei og enkel. Mitt inntrykk er at den kan sammenlignes med den forrige mainstream telefonen. Nokia 3310, "ALLE" hadde den
Galaxy S4 har en funksjon man kan slå på, og da blir telefonen fryktelig "enkel". Store ikoner, enkle menyer og telefonen er stort sett selvforklarende i dette moduset. Min mor var nettopp i samme situasjon som din, og jeg anbefalte henne S4.
Sitat av Sinken Vis innlegg
De fleste smarttelefoner er ganske "lette", så det kommer mer ann på et budsjett. Om hun derimot er helt nub, så ville jeg styrt unna iPhone. For å f.eks slå av mobildata må man inn på instillinger --> generelt --> mobiltdata før man kan gjøre noe. På Android kan man bare dra ned "menyen" på toppen, og voilá, man har litt av hvert. Om hun kan ihvertfall noe når det kommer til data, er iPhone et godt valg. Windows Phone er også ganske greit, antar hun ikke trenger allverden av apper.
Vis hele sitatet...
Min oppfatning er stikk motsatt. Jeg anser meg selv som "dum" og uinteressert når det gjelder tekniske duppeditter. Har prøvd både android og ios, og for min del var iPhone helt klart det riktige valget når det gjaldt brukervennlighet.

Forslår en iphone4/4s(hva enn som fortsatt er i salg) da denne er billigere enn 5'ern og antakeligvis mer en bra nok for ho mor
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
samsung s4

eller iphone 5
Vis hele sitatet...
Da stiller trådstarter opp med tusenlappen han i utgangspunktet tenkte å bruke.
Så får du stille opp med de siste 5000 kronene, din kronidiot.



En rensket Huawei fra Clasern er mer enn nok.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Da stiller trådstarter opp med tusenlappen han i utgangspunktet tenkte å bruke.
Så får du stille opp med de siste 5000 kronene, din kronidiot.En rensket Huawei fra Clasern er mer enn nok.
Vis hele sitatet...
Ser ikke at noe budsjett er nevnt av TS.. ? Eneste er vell at det ikke trenger å være det nyeste.
Den såkalte "iPhonen" er jo ganske brukbar uten at det har noen stor betydning for en såkalt "fremmedgjort" mobiloperatørs mangfoldige spesifikasjoner.
Mormoren min har nettopp fått android og klarer den helt fint
Introduserte henne for Nokia Lumiaen, tror nok det blir den
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Introduserte henne for Nokia Lumiaen, tror nok det blir den
Vis hele sitatet...
Hvilken av de blir det?
Bestilte en S3 til min mor tidligere i uken, det blir hennes første touch telefon.. Kan bli spennende å se hvordan hun liker den, men jeg har hatt S2 og S3 (HTC One nå), så skal vel kalrer å hjelpe henne om hun trenger det. :P
Game disconnected
pokemon's Avatar
Begge mine ubrukelig foreldre fikk seg iphone, de har aldri vært noe flinke med telefoner, nå klarer de det meste. Vil absoulutt si at iphone er den enkleste da til og med små barn klarer å bruke den. en s4 er mer avansert (no hate har android selv)
Lite tips; jeg har sett at f.eks Samsung S4 gir deg valget om "enkel modus" i oppsett - som "forenkler" Android-grensesnittet vesentlig. Om dette er kun hos samsung, eller om det er en generell feature i nye Androidversjoner vet jeg ikke; men det kan kanskje være en idè å sjekke om telefonen du vil gå for har denne?