Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1667
Hei

Etter et par intensive perioder med røyking av marihuana utviklet jeg noe psykologiske problemer. Jeg er på bedringens vei igjen og føler meg snart tipp topp, men min psykolog fraråder meg fra å røyke marihuana noensinne igjen. Har mener at det skaber kjemisk ubalanse i hjernen og siden THC er fettløselig tar det betydelig med tid før man oppnår "balanse" igjen. Uansett, jeg er enig med ham, å røyke marihuana er ikke verdt risikoen for å få angst. Men jeg lurer på hvilke andre rusmidler jeg må holde meg unna hvis jeg ikke tåler cannabis noe særlig.

Er det farlig for meg å prøve psykdeliske stoffer?
Har hatt mitt å stri med selv, men alt med måte så trur jeg sikkert du kan røyke en gang i blant, moderasjon!
Nå vet jeg jo ikke hva slags problemer du har hatt.

Jeg kjenner flere med angst som tar psykedeliske stoffer uten problemer, meg inkludert. Dette har gått helt fint. Jeg tok LSD rett etter samlivsbrudd blant annet. Fin måte å komme over det. Men dette er kun LSD og min eneste referanse. Sopp tåler jeg dårlig. Syns syre er lettere å kontrollere og er vel derfor det har gått fint. Har sikkert 30+ trips på syre uten noen særlige negative opplevelser.

Folk som har minimale problemer vil si at hvis man sliter psykisk så skal man holde seg unna alt av stoffer, men jeg er temmelig uenig i det.

Men igjen, jeg kjenner ikke deg og din historie så du må enten la være eller gi det et forsøk, kanskje i små doser i første omgang.
Psykedeliske stoffer gir faktisk mindre angst enn cannabis IMO. Siden cannabis kan sløve en ned, forvirre, og også gjøre en lettere paranoid for mennesker. Mens psykedeliske stoffer heller gjør en våken og klarsinnet (alt er relativt, men ihvertfall sammenlignet med cannabis).

Dette sagt så frarådes det å lefle med psykedelika så lenge du har krøll på psyken. Vent på bedre tider før du eventuellt gir deg i kast med psykedelika. Men det at du har fått angst av cannabis - trenger absolutt ikke gjelde på psykedelika for å si det sånn. (ofte har folk som freaker ut på psykedelika blandet med cannabis, og det er først etter denne blandingsen at man freaker ut)
Sist endret av Bearass; 14. oktober 2014 kl. 18:45.
Vit hva du røyker, indica funker fjell for min angst. Sativa er derimot hakket verre når det kommer til random angst-anfall...
Ikke begynn med andre stoffer. Du er i en psykisk sårbar periode enda, og kan få en "relapse". Du kan smått begynne med røyking igjen men vil ikke anbefale store mengder eller å gjøre det ofte.
Ikke begynn med andre stoffer, en skikkelig sopptur eller syretur er mye sykere enn å røyke litt weed, uansett hva noen sier.
Ja weed kan gi paranoide tanker, men jesus kristus, prøv en god dose sopp og kjenn på DEN følelsen ass... Man må være klar for å kunne gå ned i et dypt hull på psykadelika, uten å tenke at det er ille, det er en del av trippen liksom.

F. eks en effekt av sopp er å føle flere følelser samtidig, glad, sint, redd osv, det er ganske sjukt.
På syre kan humøret ditt svinge veldig fort fra irritert, avslappa, euforisk, paranoid osv.

Fokuser heller på realiteten du står framfor, jobb med deg selv, begynn å tren, spis bra mat, finn en hobby, kanskje finne framtidig levebrød... og SÅ kan du prøve psychedelics, det er min mening hvertfall.

Var en gang en fyr som sa: "if your shit is already fucked up, why put drugs on top of that?"