Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3014
Hei

Skal ut å reise i en lengre period snart og trenger en smart og økonomisk løsning for telefoni. Jeg skal ha med en billig og robust mobiltelefon som i utgangspunktet bare skal brukes til nød. Men ser for meg at den vil bli brukt litt for å kontakte noen bekjente jeg skal møte på veien osv. Er det noen norske kontantkort som har fornuftige priser for samtaler fra og til utlandet?

Jeg behøver jo forsåvidt ikke et norsk kontantkort heller, men mobilen min er kjøpt i Norge og jeg mener å huske at dette begrenset litt hvilke abonnementer jeg kan velge i fra utlandet?

Oppsummert: Har noen forslag til billig kontantkort, norske eller utenlandske, som passer til en som skal backpacke noen måneder?
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Hm, en ukrainer jeg kjenner bruker Skype. En periode hadde han noe som kaltes LycaMobile. Når det gjelder telefonen kan du gå på ClasOhlson og kjøpe deg en klassisk Nokia 106 (ca 300 kroner)
Sist endret av Duckie; 10. september 2014 kl. 12:20.
Jeg er usikker på hva det heter, med det er en "kontantkort" ordning som er meget populær blant mine utenlandske venner, da de har gode priser til land i EU, husker de hadde lilla reklamer på toget men husker ikke for livet av meg hva de het.

EDIT: Det var lycamobile.

Når det kommer til telefoner skal Doro ha god batterilevetid på sine dumtelefoner.
Sist endret av Freddy_fred5; 10. september 2014 kl. 12:30.
II-V-I
Sneipen92's Avatar
Trådstarter
Sitat av Duckie Vis innlegg
Hm, en ukrainer jeg kjenner bruker Skype. En periode hadde han noe som kaltes LycaMobile. Når det gjelder telefonen kan du gå på ClasOhlson og kjøpe deg en klassisk Nokia 106 (ca 300 kroner)
Vis hele sitatet...
Skype har jeg faktisk ikke tenkt på, men hvordan fungerer dette på en ikkesmartphone? LycaMobile er et godt forslag, takk, skal bare sjekke at prisene er det samme for internasjonale samtaler fra utlandet har samme pris som de fra Norge.
Når jeg backpacket i vinter så brukte jeg for det meste Viber. Funker fint, men krever trådløst nett og at mottaker også har Viber. Men nå om dagen så er det så og si trådløst nett hvor enn man er i verden.

Men noen av de jeg traff på kjøpte lokalt simkort.
MyCall er veldig populært der jeg bor, de har veldig god pris på bruk utenlands.
Og de har en gullpakke, 250min utenlands, ubegrenset bruk av sms både innenlands og utenlands, fri bruk av tale i norge og 500 mb data for 199,- mnd. (Kjøpes som kontantkort)
Om du skal backpacke i EU så anbefaler jeg. Ser rimelig greit ut med tanke på priser å sånn.https://www.onecall.no/oppdrag-utland/
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Når jeg backpacket i vinter så brukte jeg for det meste Viber. Funker fint, men krever trådløst nett og at mottaker også har Viber. Men nå om dagen så er det så og si trådløst nett hvor enn man er i verden.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke helt skjønt det der, "last ned denne appen og ring GRATIS* til vennene dine! (*Krever at du har tilgang til internett).

Da kan man jo like godt bare bruke hva enn som passer, for de fleste vil vel valget falle på Facebook eller mail.