Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 11258
Jeg har en nabo som klikker helt når jeg har kattene mine ute, går en av kattene mine inn i hagen til naboen så begynner naboen å pælme ting etter katta.

Naboen sender meg sinna meldinger hele tiden hvor naboen ber meg ha kattene inne.

Oppførselen til naboen min er ganske plaget så derfor lurer jeg på om naboen kan holde på slik ? er det noe jeg kan anmelde naboen for ?

har allerede kontaktet en dyrerettighets gruppe som fortalte meg at ingen kan nekte meg å ha ett par katter.

Naboen har også barn .. burde barnevernet bli kontaktet pga sånn naboen oppførerer seg ?

jeg har lyd opptakk hvor naboen spør ene ungen sin om han kan kaste en ball på ene katt og jeg har smser som naboen sender.. har bedt naboen slutte å plage meg og om at naboen ikke skal kontakte meg. men det slutter jo aldri.
Nå er ikke jeg noen ekspert men vil tro at dyrene dine er ditt ansvar. Altså kan ikke naboen din nekte deg å ha dem men han kan vel fint nekte å la dine dyr oppholde seg på hans eiendom. Det er selvsagt ikke riktig å skade andre personers kjæledyr med mindre de utgjør en direkte fare mot mennesker.
Er kattene dine hanner? Er de kastrerte?
kjedelig streiting
Oppfordrer han ungene sine til å plage dyr bør du helt klart tilkalle barnevernet ja. Ellers så pleier ofte slike bitre, sure folk å være ganske pinglete. Kan hjelpe å sette han skikkelig på plass en gang.
Sist endret av legalize_it; 25. august 2013 kl. 20:57.
Jesus. Kan ikke du slutte å la kattene gå i hagen til naboen din? Det er jo DU som er problemet her.
Det kan jo hende at vedkommende en eller annen gang har hatt en dårlig opplevelse med en katt, og ønsker derfor ikke å ha dem på tomten sin? Det burde tross alt også respekteres. Selv liker jeg katter, men hadde jeg opplevd noe av typen traumatiserende er det klart jeg ikke hadde ønsket å hatt en gående på tomten min.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Jesus. Kan ikke du slutte å la kattene gå i hagen til naboen din? Det er jo DU som er problemet her.
Vis hele sitatet...
Så lenge kattene ikke pisser ned hele hagen hans skal ikke det være noe problem. Katter er dyr og skal gå rundt. Lykke til med å be katten din slutte å gå et sted.

Sitat av Maol33t Vis innlegg
Det kan jo hende at vedkommende en eller annen gang har hatt en dårlig opplevelse med en katt, og ønsker derfor ikke å ha dem på tomten sin? Det burde tross alt også respekteres. Selv liker jeg katter, men hadde jeg opplevd noe av typen traumatiserende er det klart jeg ikke hadde ønsket å hatt en gående på tomten min.
Vis hele sitatet...
Hvis voksne folk er redde for katter må de se litt på seg selv.
Vi har en nabo som er redd for katter, vi bor i borettslag så katter skal egentlig ikke gå ut, men det er greit for alle andre. Nå kan ikke katten gå ut pga en nabo som er redd for de mest fredelige vesnene. Hun tørr ikke gå ut om det er en katt ute.
Sist endret av Xernox; 25. august 2013 kl. 21:03.
Kjøp en vannpistol til ham.
Sist endret av Ozma; 25. august 2013 kl. 21:01.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Jesus. Kan ikke du slutte å la kattene gå i hagen til naboen din? Det er jo DU som er problemet her.
Vis hele sitatet...
Nå er ikke katter et dyr som man kan bestemme over da, med mindre de skal forbli inne.
Sist endret av Vod0; 25. august 2013 kl. 21:01.
skjønner problemet til naboen, har ett lignende problem hjemme. Fattern har løpt etter katter og kastet sko etter dem hvis dem pisser i sandkassen eller på gresset. Er ikke særlig digg hvis man har barn som leker i sandkassen også kommer det katter og pisser i dem.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvis voksne folk er redde for katter må de se litt på seg selv.
Vis hele sitatet...
Kan ikke forstå at jeg ikke så en sånn kommentar komme. OK - hva om vedkommende ikke er redd, men ønsker ikke å ha naboens katter på tomten sin? Hva med andre scenarioer? Hyperallergi? Har egne dyr som kan skade kattene? Er jo ikke bare scenarioet "redd" som er en mulighet her. Burde faktisk ikke være for mye å be om at man holder kattene sine for seg selv. Kommer fra en som har hatt to katter.
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Kan ikke forstå at jeg ikke så en sånn kommentar komme. OK - hva om vedkommende ikke er redd, men ønsker ikke å ha naboens katter på tomten sin? Hva med andre scenarioer? Hyperallergi? Har egne dyr som kan skade kattene? Er jo ikke bare scenarioet "redd" som er en mulighet her. Burde faktisk ikke være for mye å be om at man holder kattene sine for seg selv. Kommer fra en som har hatt to katter.
Vis hele sitatet...
Hyperallergi er noe helt annet, noe hverken du eller TS har nevnt. Hvilke andre dyr går ut som skader katter?

Nå har ikke TS nevnt noe med at katten pisser eller andre ulumskheter i hagen til naboen, men det er virkelig ikke noe problem å ha dyr gående rundt i nabolaget så lenge de ikke er i veien (slik som pisser eller ødelegger ting).

Nå var det du selv som nevnte "dårlig erfaring med katter" så du får takke deg selv for kommentaren.
Sist endret av Xernox; 25. august 2013 kl. 21:10.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Er kattene dine hanner? Er de kastrerte?
Vis hele sitatet...
nei dem er ikke kastrerte enda men dem er kunn rundt 4 måneder gammle

Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Jesus. Kan ikke du slutte å la kattene gå i hagen til naboen din? Det er jo DU som er problemet her.
Vis hele sitatet...
det er skogskatter og hvis jeg har dem inne hele tiden har dem det veldig vondt.. hyler og skriker å skal ut
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hyperallergi er noe helt annet, noe hverken du eller TS har nevnt. Hvilke andre dyr går ut som skader katter?
Vis hele sitatet...
Aner ikke om du kverulerer for moroskyld eller om du seriøst ikke forstår at noen kanskje ikke ønsker å ha katter/hunder eller andre husdyr gående rundt i hagen sin. Hverken jeg eller TS har kanskje spurt naboen om dette. Om TS spør her virker det ikke til at vedkommende har spurt naboen sin om hvorfor det ikke er OK. Kanskje det rett og slett bare er at man ikke ønsker å ha andres dyr på tomten sin, må - som sagt flere ganger før - være lov å ha det ønsket som grunneier.

"Det kan jo hende [...]" skrev jeg - for det kan jo faktisk det .
Sist endret av Maol33t; 25. august 2013 kl. 21:13.
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Kan ikke forstå at jeg ikke så en sånn kommentar komme. OK - hva om vedkommende ikke er redd, men ønsker ikke å ha naboens katter på tomten sin? Hva med andre scenarioer? Hyperallergi? Har egne dyr som kan skade kattene? Er jo ikke bare scenarioet "redd" som er en mulighet her. Burde faktisk ikke være for mye å be om at man holder kattene sine for seg selv. Kommer fra en som har hatt to katter.
Vis hele sitatet...
er jo umulig å trene katter til ikke å gå i hagen til andre

Sitat av tennbrikket Vis innlegg
skjønner problemet til naboen, har ett lignende problem hjemme. Fattern har løpt etter katter og kastet sko etter dem hvis dem pisser i sandkassen eller på gresset. Er ikke særlig digg hvis man har barn som leker i sandkassen også kommer det katter og pisser i dem.
Vis hele sitatet...
dekke til sandkassen er jo kansje for kostbart for dere ?
kjedelig streiting
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Aner ikke om du kverulerer for moroskyld eller om du seriøst ikke forstår at noen kanskje ikke ønsker å ha katter/hunder eller andre husdyr gående rundt i hagen sin. Hverken jeg eller TS har kanskje spurt naboen om dette. Om TS spør her virker det ikke til at vedkommende har spurt naboen sin om hvorfor det ikke er OK. Kanskje det rett og slett bare er at man ikke ønsker å ha andres dyr på tomten sin, må - som sagt flere ganger før - være lov å ha det ønsket som grunneier.

"Det kan jo hende [...]" skrev jeg - for det kan jo faktisk det .
Vis hele sitatet...
Om han ikke vil ha dyr inne på tomta si, så kan han jo bare gjerde den inn, og ha litt netting over så ingen fugler kommer inn.
Sitat av Emosjonelt Vis innlegg
er jo umulig å trene katter til ikke å gå i hagen til andre



dekke til sandkassen er jo kansje for kostbart for dere ?
Vis hele sitatet...
1. Du kan trene katter til å forstå at visse steder er off-limits. Har dog ikke prøvd dette utenfor min egen leilighet, men klarte fint å lære kattene mine at de ikke skulle f.eks. gå på spisebordet eller kjøkkenbenken. Kan gjøres f.eks. med vannflaske. "Jeg kan ikke være ute og se etter kattene mine hele tiden" kommer det sikkert en kommentar om. Nei, da må du leve med en sur nabo.

2. Handler ikke om at noe er for kostbart. Å dekke over en sandkasse koster neppe mange hundrelappene, som en prinsippsak derimot. Hvorfor skal naboen din bruke penger og tid på å dekke til/av sandkassen sin for at du skal ha katter?
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Aner ikke om du kverulerer for moroskyld eller om du seriøst ikke forstår at noen kanskje ikke ønsker å ha katter/hunder eller andre husdyr gående rundt i hagen sin. Hverken jeg eller TS har kanskje spurt naboen om dette. Om TS spør her virker det ikke til at vedkommende har spurt naboen sin om hvorfor det ikke er OK. Kanskje det rett og slett bare er at man ikke ønsker å ha andres dyr på tomten sin, må - som sagt flere ganger før - være lov å ha det ønsket som grunneier.
Vis hele sitatet...
Hvis det å svare på dine argumenter er kverulering så kverulerer jeg vel da.
Det er jo helt naturlig å ha dyr gående rundt i hager. Kaster naboen sko etter rådyr om de tusler inn? Fugler? elger? Moder natur må kanskje spørre om lov før hun sender inn dyrene sine på andres eiendommer.

Nå vet ikke jeg om mange steder der det ikke finnes katter ute å går, kanskje i byer, men de fleste steder finnes det katter. Om folk ikke liker det så får de flytte til blokker eller langt ut på landet.
Sitat av Maol33t Vis innlegg
"Det kan jo hende [...]" skrev jeg - for det kan jo faktisk det .
Vis hele sitatet...
Nå skrev jo jeg også "hvis"
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvis voksne folk er redde for katter må de se litt på seg selv.
Vi har en nabo som er redd for katter, vi bor i borettslag så katter skal egentlig ikke gå ut, men det er greit for alle andre. Nå kan ikke katten gå ut pga en nabo som er redd for de mest fredelige vesnene. Hun tørr ikke gå ut om det er en katt ute.
Vis hele sitatet...
Så det er greit å være redd hunder eller ulv. Men er du redd for en katt burde du se litt på deg selv ?
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Så det er greit å være redd hunder eller ulv. Men er du redd for en katt burde du se litt på deg selv ?
Vis hele sitatet...
Åja for ulver og katter er akkurat det samme.. Itillegg er ulver ville. Blir som å sammenligne en hund med en gaupe.
Sist endret av Xernox; 25. august 2013 kl. 21:23.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvis det å svare på dine argumenter er kverulering så kverulerer jeg vel da.
Det er jo helt naturlig å ha dyr gående rundt i hager. Kaster naboen sko etter rådyr om de tusler inn? Fugler? elger? Moder natur må kanskje spørre om lov før hun sender inn dyrene sine på andres eiendommer.

Nå vet ikke jeg om mange steder der det ikke finnes katter ute å går, kanskje i byer, men de fleste steder finnes det katter. Om folk ikke liker det så får de flytte til blokker eller langt ut på landet.
Vis hele sitatet...
Aner ikke når elger og rådyr ble husdyr, men jeg ønsker selvfølgelig ikke at noen av delene skulle vandret inn på tomten min, både av hensyn til dyrene og de som bor i boligstrøket. Moder natur ville ikke fått klagene til TS, så hva denne naboen hadde gjort med rådyrene, fuglene og elgene ville neppe fått noen konsekvenser med mindre han skyter de.

EDIT: før du spør, JA - jeg skrev "husdyr" i en tidligere post.
Sist endret av Maol33t; 25. august 2013 kl. 21:23.
Sitat av Maol33t Vis innlegg
1. Du kan trene katter til å forstå at visse steder er off-limits. Har dog ikke prøvd dette utenfor min egen leilighet, men klarte fint å lære kattene mine at de ikke skulle f.eks. gå på spisebordet eller kjøkkenbenken. Kan gjøres f.eks. med vannflaske. "Jeg kan ikke være ute og se etter kattene mine hele tiden" kommer det sikkert en kommentar om. Nei, da må du leve med en sur nabo.

2. Handler ikke om at noe er for kostbart. Å dekke over en sandkasse koster neppe mange hundrelappene, som en prinsippsak derimot. Hvorfor skal naboen din bruke penger og tid på å dekke til/av sandkassen sin for at du skal ha katter?
Vis hele sitatet...
har aldri sett kattene gå ditt og dem er heller ikke mye ute. og som jeg sa har jeg sjekket og det er fullt lovlig å ha kattene sine ute spørsmålet mitt er om oppførselen til naboen er ulovlig !
The Man In Black
Dovregubben's Avatar
Sitat av Emosjonelt Vis innlegg
har aldri sett kattene gå ditt og dem er heller ikke mye ute. og som jeg sa har jeg sjekket og det er fullt lovlig å ha kattene sine ute spørsmålet mitt er om oppførselen til naboen er ulovlig !
Vis hele sitatet...
Nja, det kan jo bli reignet som dyremishandling hvis han skader dyra.
Sitat av Emosjonelt Vis innlegg
har aldri sett kattene gå ditt og dem er heller ikke mye ute. og som jeg sa har jeg sjekket og det er fullt lovlig å ha kattene sine ute spørsmålet mitt er om oppførselen til naboen er ulovlig !
Vis hele sitatet...
Om du har håndfaste bevis på at naboen din ber ungene sine fysisk plage og skade kattene dine ville jeg kanskje tatt det videre til barnevernet? Jeg har dessverre ikke barn (eller katter lenger) så jeg vet ikke helt i hvilken grad barnevernet ville brydd seg om noe sånt, men prøv! Jeg er helt enig i at ingen skal skade kattene dine, mine kommentarer har heller vært rundt det faktum at ikke alle ønsker å ha dyr inne på tomten sin. Det er litt enklere å klage til noen når dyrene er eid av noen
Tror ikke denne saken er noe for politiet. Uansett tror jeg kattene dine er ditt ansvar, og om de er til sjenanse for naboene dine blir det ditt problem.
Sitat av belisarius Vis innlegg
Tror ikke denne saken er noe for politiet. Uansett tror jeg kattene dine er ditt ansvar, og om de er til sjenanse for naboene dine blir det ditt problem.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det TS sitt problem? Jeg prøver å finne noen lover ang dette, men det eneste jeg har funnet er at du har lov til å beskytte deg mot truende dyr (noe jeg tviler på kattene til TS er).
Om det ikke finnes noen lover ang dette så er det vel naboen sitt problem. Om han skader kattene får han enda et problem.

til TS: Jeg har sett det finnes duftsprayer som man kan kjøpe hos vetrinæren, be naboen din kjøpe dette. Koster vel 100kr eller noe.
Sist endret av Xernox; 25. august 2013 kl. 21:39.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Åja for ulver og katter er akkurat det samme.. Itillegg er ulver ville. Blir som å sammenligne en hund med en gaupe.
Vis hele sitatet...
Vet om flere som har ekstrem fobi for katt. Merkelige greier, men er faktisk en del av dem der ute.
Har hørt at det har noe å gjøre med at vi pleide å bli spist av kattedyr "i gamle dager", og at frykten derfor kan være nedarvet i systemet.
Sånn sett mer rasjonelt å være redd for katt enn monstre og troll, som mange også er redde for.

Når det er snakk om sandkasser så synes jeg snart noen må finne opp andre leker for småbarn. Aldri fatta greia med sandkasse. Var gøy da jeg var liten, men var nok fordi jeg ble plassert i en stor kattedass, og dermed lærte meg at her skulle det lekes. Tror ikke det var noe jeg i utgangspunktet hadde interesse for...
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvorfor er det TS sitt problem? Jeg prøver å finne noen lover ang dette, men det eneste jeg har funnet er at du har lov til å beskytte deg mot truende dyr (noe jeg tviler på kattene til TS er).
Om det ikke finnes noen lover ang dette så er det vel naboen sitt problem. Om han skader kattene får han enda et problem.

til TS: Jeg har sett det finnes duftsprayer som man kan kjøpe hos vetrinæren, be naboen din kjøpe dette. Koster vel 100kr eller noe.
Vis hele sitatet...
kattene er små og ikke truende nei. tamme og snille, snåle er at barna til naboen rusler rundt i alle hagene her og det er liksom greit men ikke at noen katter rusler over gresset.
Sitat av ormebol Vis innlegg
Vet om flere som har ekstrem fobi for katt. Merkelige greier, men er faktisk en del av dem der ute.
Har hørt at det har noe å gjøre med at vi pleide å bli spist av kattedyr "i gamle dager", og at frykten derfor kan være nedarvet i systemet.
Sånn sett mer rasjonelt å være redd for katt enn monstre og troll, som mange også er redde for.
Vis hele sitatet...
Vi er redd for troll og monstre fordi dette går under det ukjente. At vi er instinktivt redd for det ukjente er trolig en av de tingene som har gjort at vi har overlevd som art. ''Oh! Se! et stort dyr vi aldri har sett før, la oss løpe bort å utforske!'' Ikke en innstilling noen arter burde ha.

At noen er redd for katter (og andre enkelte objekter eller dyr) er bare hjernen som løker seg. Jeg hater døde insekter(!), onkelen min hater klovner og dama hater alt som flakser. Fobier er bare en bieffekt av inteligensen vi har utviklet. En teit, men stort sett harmløs bieffekt.

Forøvrig trådstarter; At naboen oppfører seg barnslig er trolig sant, men han har rett til å protestere når dine kjæledyr løper rundt på eindommen hans hvor de trolig både driter og pisser..
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Vi er redd for troll og monstre fordi dette går under det ukjente. At vi er instinktivt redd for det ukjente er trolig en av de tingene som har gjort at vi har overlevd som art. ''Oh! Se! et stort dyr vi aldri har sett før, la oss løpe bort å utforske!'' Ikke en innstilling noen arter burde ha.

At noen er redd for katter (og andre enkelte objekter eller dyr) er bare hjernen som løker seg. Jeg hater døde insekter(!), onkelen min hater klovner og dama hater alt som flakser. Fobier er bare en bieffekt av inteligensen vi har utviklet. En teit, men stort sett harmløs bieffekt.

Forøvrig trådstarter; At naboen oppfører seg barnslig er trolig sant, men han har rett til å protestere når dine kjæledyr løper rundt på eindommen hans hvor de trolig både driter og pisser..
Vis hele sitatet...
protestere er jo greit men å kaste ting etter kattene og å plage meg med masse sms synes jeg ikke er greit. det er veldig plagsomt og jeg som er jente føler meg veldig utrygg . hver gang naboen er ute står naboen og stirrer inn til meg. hadde bare håpet at oppførselen er straffbar
Sitat av Emosjonelt Vis innlegg
er jo umulig å trene katter til ikke å gå i hagen til andre



dekke til sandkassen er jo kansje for kostbart for dere ?
Vis hele sitatet...
hørt rettskriving skal være dyrt å lære seg også?

Men er jo også veldig unødvendig å måtte gjøre det, fordi naboen ikke har råd til egen sandkasse.
Katteeiere er tilsynelatende ganske godt sikret (i forhold til hundeeiere):
Hvem betaler når husdyret ditt gjør skade?
Det skilles mellom ansvar for hunder og katter. For mens en hundeeier i stor grad vil kunne være ansvarlig for skade på ting, vil en katteeier i det store og hele gå fri. Katteeiere har bare objektivt ansvar (dvs. ansvar uten skyld) for skader som dyret volder på person eller på klær eller andre vanlige bruksting mens noen har dem på seg, f.eks. smykker eller vesker. Ansvar for andre tingskader forutsetter at katteeieren har utvist skyld.

...

Utgangspunktet er her om du har gjort det som er rimelig å kreve for å hindre skadeforvoldelse. Men siden det ligger i kattenes natur at de streifer omkring, skal det en del til for at den skadelidte skal kunne ha krav på erstatning fra deg som katteier.
Vis hele sitatet...
Det beste er nok å få kattene til å ikke gå på hans eiendom lenger. Kan jo skremmes med vannpistoler, men det tar tid før de blir skikkelig redde for det. Har selv tatt livet at en katt med å ta sennep i rumpa. Det er ikke en myte, den løp og løp til den ble så stresset at den døde. Tror at en liten dose sennep i rumpa på kattene dine vil gjøre de så redde eiendommen til naboen din at de aldri vil gå der igjen. Pass på å ikke ta for mye fordi det er ikke så mye som skal til. Husk at du må ha hele tuten på flaska inni for at det skal gi noe effekt.

Lykke til!
Du kan sikkert leve lenge på kravene dine, men en dag så ser naboen seg lei og da er katten din borte.

Er det ikke bedre å bare ta i et tak slik at katten ikke går på andre sin eiendom?
Sitat av cold Z Vis innlegg
Det beste er nok å få kattene til å ikke gå på hans eiendom lenger. Kan jo skremmes med vannpistoler, men det tar tid før de blir skikkelig redde for det. Har selv tatt livet at en katt med å ta sennep i rumpa. Det er ikke en myte, den løp og løp til den ble så stresset at den døde. Tror at en liten dose sennep i rumpa på kattene dine vil gjøre de så redde eiendommen til naboen din at de aldri vil gå der igjen. Pass på å ikke ta for mye fordi det er ikke så mye som skal til. Husk at du må ha hele tuten på flaska inni for at det skal gi noe effekt.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Du kan umulig være seriøs, mener du virkelig at man skal torturere kattene for å få de til holde seg unna nabotomta?
Å sprute vann er greit, det er harmløst, men sennep i rumpa, er du ikke riktig klok?
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Du kan umulig være seriøs, mener du virkelig at man skal torturere kattene for å få de til holde seg unna nabotomta?
Å sprute vann er greit, det er harmløst, men sennep i rumpa, er du ikke riktig klok?
Vis hele sitatet...
Av og til må man gjøre det man må, og ikke det man vil. Man kan ikke bare løpe i paradis og tro at alt er enkelt. Jeg gir et BRA tips og det er det jeg ville gått for fordi det er så effektivt. Når du blir eldre vil du kanskje forstå hvordan den sanne sannheten er. Og jeg kan si at den er bitter - for det meste
Ha en ellers god dag.

edit: Det er ikke tortur, ville mer kalt det for "et spark i ræva", eller "rive han litt i ørene". Er veldig lite tortur av den virkelige definisjonen i Norge. Tro meg, du vet veldig lite om smerte. Men det er offtopic :P
Sist endret av cold Z; 25. august 2013 kl. 23:13.
Kast ting etter ungene hans, om du ser de ute i hagen!! Så skal vi se hvor lenge han holder på slik.
Den som bare er der
Sitat av cold Z Vis innlegg
Av og til må man gjøre det man må, og ikke det man vil. Man kan ikke bare løpe i paradis og tro at alt er enkelt. Jeg gir et BRA tips og det er det jeg ville gått for fordi det er så effektivt. Når du blir eldre vil du kanskje forstå hvordan den sanne sannheten er. Og jeg kan si at den er bitter - for det meste
Ha en ellers god dag.

edit: Det er ikke tortur, ville mer kalt det for "et spark i ræva", eller "rive han litt i ørene". Er veldig lite tortur av den virkelige definisjonen i Norge. Tro meg, du vet veldig lite om smerte. Men det er offtopic :P
Vis hele sitatet...
Ikke tortur? Du tok sennep i rompa til en katt slik at den sprang til døde. Vet ikke helt jeg
Drit nå litt i kattene. Største problemet som jeg ser det, er at naboen viser en ufin atferd. Har jeg forstått det riktig TS? Hvis han sender meldinger av truende karakter er det dette du bør gå videre med. Uavhengig av bakrunnen for truslene. Du kommer nødvendigvis ikke så langt med at "naboen misliker at kattene mine går i hagen hans", men du kommer nok et godt stykke på vei i en rettslig instans, hvis naboen faktisk truer deg. Da får saken en helt annen vinkling.
Som i alle saker så er det helt klart to sider, og jeg kan banne på at det ikke er like rett frem som trådstarter legger det frem. Kattene dine går på andres eiendom, og du viser null interesse for å prøve å gjøre noe med det. Det er oppskrift på nabokrangel. Naboen har på sin side helt rett til å be deg sørge for at kattene dine holder seg vekke fra hans tomt, uavhengig om han har en god grunn til det eller ikke.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av Negr Vis innlegg
Kast ting etter ungene hans, om du ser de ute i hagen!! Så skal vi se hvor lenge han holder på slik.
Vis hele sitatet...
Hvis de er på OP sin tomt så er det ingenting galt i å rope ungene bort, samme gjelder kattene i forhold til å skremme de.
Sitat av cold Z Vis innlegg
Av og til må man gjøre det man må, og ikke det man vil. Man kan ikke bare løpe i paradis og tro at alt er enkelt. Jeg gir et BRA tips og det er det jeg ville gått for fordi det er så effektivt. Når du blir eldre vil du kanskje forstå hvordan den sanne sannheten er. Og jeg kan si at den er bitter - for det meste
Ha en ellers god dag.

edit: Det er ikke tortur, ville mer kalt det for "et spark i ræva", eller "rive han litt i ørene". Er veldig lite tortur av den virkelige definisjonen i Norge. Tro meg, du vet veldig lite om smerte. Men det er offtopic :P
Vis hele sitatet...
Virkelig? Har du prøvd å sprute ei flaske sennep i ræva på deg selv for å se om det utløste smerte? Hvordan kan du med sikkerhet si at katten ikke fikk vondt? Hvorfor tror du den sprang til døde? Vet du hva sennepen gjør med tarmen til katta? Du kan umulig være særlig "voksen" selv, og jeg de færreste kommer til å bli enige med deg når de/vi er blitt "eldre".

Du bør ikke fortelle andre at de ikke vet hva smerte er. Jeg tror faktisk ikke du vet mye om hva smerte er, når du kommer med slike uttalelser.
Sitat av cold Z Vis innlegg
Av og til må man gjøre det man må, og ikke det man vil. Man kan ikke bare løpe i paradis og tro at alt er enkelt. Jeg gir et BRA tips og det er det jeg ville gått for fordi det er så effektivt.
Vis hele sitatet...
Nei det gjør du ikke, du gir et veldig dårlig tips, du oppfordrer faktisk til dyremishandling.

Sitat av cold Z
Når du blir eldre vil du kanskje forstå hvordan den sanne sannheten er. Og jeg kan si at den er bitter - for det meste
Ha en ellers god dag.
Vis hele sitatet...
Hvor gammel er gammel nok i dine øyne?

Sitat av cold Z
edit: Det er ikke tortur, ville mer kalt det for "et spark i ræva", eller "rive han litt i ørene". Er veldig lite tortur av den virkelige definisjonen i Norge. Tro meg, du vet veldig lite om smerte. Men det er offtopic :P
Vis hele sitatet...
Jo, metoden du foreslår er tortur eller dyreplageri om du vil, her er hva Wikipedia sier innledningsvis om tortur:
Sitat av Wikipedia
Tortur er en handling som med overlegg påfører et menneske smerte eller lidelse, enten psykisk eller fysisk. Årsaken til at tortur brukes kan være som straff eller hevn, for å skremme andre eller for å fremtvinge informasjon eller en tilståelse, eller sadistisk tilfredsstillelse for utøvende/ansvarlige person(er)
Vis hele sitatet...
Bytt ut menneske med dyr så er det spot on.

Og tro meg, du vet ikke hva du snakker om, du burde virkelig vite mer om den du snakker med før du kommer med slike tåpelige uttalelser, for du vet fint lite om hva jeg har opplevd av smerte.
kjedelig streiting
Sitat av cold Z Vis innlegg
Av og til må man gjøre det man må, og ikke det man vil. Man kan ikke bare løpe i paradis og tro at alt er enkelt. Jeg gir et BRA tips og det er det jeg ville gått for fordi det er så effektivt. Når du blir eldre vil du kanskje forstå hvordan den sanne sannheten er. Og jeg kan si at den er bitter - for det meste
Ha en ellers god dag.

edit: Det er ikke tortur, ville mer kalt det for "et spark i ræva", eller "rive han litt i ørene". Er veldig lite tortur av den virkelige definisjonen i Norge. Tro meg, du vet veldig lite om smerte. Men det er offtopic :P
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke at du skal snakke om når folk blir eldre, når du oppfører deg som en liten drittunge selv.

Uansett så er ikke sennep et effektivt tips om du først skal drepe en katte. Da finnes det flere og langt mer humane måter.
Sist endret av legalize_it; 26. august 2013 kl. 00:20.
Nå er det faktisk sånn at naboens eiendom er naboens eiendom. Det MÅ du respektere.

Du har noen valg:

1) Prøve å forbedre forholdet til naboen og kanskje til slutt få lov til å la kattene gå rundt der.

2) Komme til enighet med naboen om å få opp et gjerde som ikke er mulig for kattene å hoppe over. Nå vet jeg ikke hvordan det ser ut der du bor men.

3) Du må revurdere å ha kattene dine. Du må vurdere om du skal heller anskaffe deg en innekatt, og ha oppsyn med den når den skal ut. Fordel å vurdere det nå som de er så unge.

Jeg hadde en episode med min nabo om parkering. Jeg innså rimelig raskt at det var faktisk jeg som var problemet, og jeg måtte finne en annen plass å parkere.

Sånn er det nå med alle problemene i hele livet mitt. Jeg har innsett at, med mindre jeg vet jeg har rett og jeg vet at jeg har gjort alt jeg kan, så er det faktisk mitt problem og jeg kan gjøre noe med det! Der er løsningen på problemet ditt. DU kan gjøre noe med det, ikke forvent at andre skal ordne ditt problem. For i dette tilfellet ER det ditt problem, ikke naboen sitt.

Ikke moralpoliti, bare realitetssjekk. Jeg håper imidlertidig på at naboen og du blir venner etterhvert

Husk at de bomber og gasser folk i Syria.
Husker faren min fortalte meg om da naboen klaget på at katten vår tisset i blomsterbedet, så klarte ikke min far å la være å lage en humor scene ut av det hele. Min far ble helt alvorlig i ansiktet å sa "jeg har jo sagt at han ikke får lov til det, flere ganger!". Naboen visste ikke hva hun skulle svare tilbake så hun ble bare litt irritert å gikk, hun skjønte vell at det var ikke mye vi kunne gjøre xD Fikk aldri flere klager på katten
Sitat av Taurean Vis innlegg
Nå er det faktisk sånn at naboens eiendom er naboens eiendom. Det MÅ du respektere.

Du har noen valg:

1) Prøve å forbedre forholdet til naboen og kanskje til slutt få lov til å la kattene gå rundt der.

2) Komme til enighet med naboen om å få opp et gjerde som ikke er mulig for kattene å hoppe over. Nå vet jeg ikke hvordan det ser ut der du bor men.

3) Du må revurdere å ha kattene dine. Du må vurdere om du skal heller anskaffe deg en innekatt, og ha oppsyn med den når den skal ut. Fordel å vurdere det nå som de er så unge.

Jeg hadde en episode med min nabo om parkering. Jeg innså rimelig raskt at det var faktisk jeg som var problemet, og jeg måtte finne en annen plass å parkere.

Sånn er det nå med alle problemene i hele livet mitt. Jeg har innsett at, med mindre jeg vet jeg har rett og jeg vet at jeg har gjort alt jeg kan, så er det faktisk mitt problem og jeg kan gjøre noe med det! Der er løsningen på problemet ditt. DU kan gjøre noe med det, ikke forvent at andre skal ordne ditt problem. For i dette tilfellet ER det ditt problem, ikke naboen sitt.

Ikke moralpoliti, bare realitetssjekk. Jeg håper imidlertidig på at naboen og du blir venner etterhvert

Husk at de bomber og gasser folk i Syria.
Vis hele sitatet...
jeg har all rett til å ha kattene mine ute .. kattene kan også vandre akkurat hvor dem vil.. det er i såfall naboen som får gjerde inn sin tomt ikke jeg. det er katter overallt er naboen min ett unikt tilfelle og skal få slippe dyr inn i hagen ?
Sitat av Emosjonelt Vis innlegg
Jeg har en nabo som klikker helt når jeg har kattene mine ute, går en av kattene mine inn i hagen til naboen så begynner naboen å pælme ting etter katta.

Naboen sender meg sinna meldinger hele tiden hvor naboen ber meg ha kattene inne.

Oppførselen til naboen min er ganske plaget så derfor lurer jeg på om naboen kan holde på slik ? er det noe jeg kan anmelde naboen for ?

har allerede kontaktet en dyrerettighets gruppe som fortalte meg at ingen kan nekte meg å ha ett par katter.

Naboen har også barn .. burde barnevernet bli kontaktet pga sånn naboen oppførerer seg ?

jeg har lyd opptakk hvor naboen spør ene ungen sin om han kan kaste en ball på ene katt og jeg har smser som naboen sender.. har bedt naboen slutte å plage meg og om at naboen ikke skal kontakte meg. men det slutter jo aldri.
Vis hele sitatet...
Hvis naboen din ikke vil ha katter i hagen sin så for han gjerde den inn, det er på ingen måte din skyld og det er garantert flere dyr som går i hagen hans.

Prøv og få det på film at dem kaster ting etter kattene du kan også evnt prøve å provosere frem noen trusler, for du det på film så kan du sende det til noen dyreverns organisasjoner osv

Ellers så kan du høre med politiet om hva du skal gjøre, send en bekymrings melding til barnevernet

Du kan også starte med litt psykisk terror tilbake det er bestandig veldig morro med en ufordraglig nabo
Glad jeg ikke har en nabo som deg. Du kommer for og be om råd men når noen gir deg tips, tyr du til full ansvars fraskrivelse selv. Er du vandt med at andre ordner opp i problemene for deg ofte?
Dette minner meg om http://www.youtube.com/watch?v=V8d_2oxIO8Y&t=1m2s
Føler du at naboen don er en forbanna gærning? <3
Sist endret av Rolsen Royce; 26. august 2013 kl. 08:35.