Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 8624
The Chosen One
IchySticky93's Avatar
19 1
Har røykt hasj jevnlig i 1år nå og samtidig gått ned 20kg. Trener ikke og driver ikke på med noen type sport. Legen fortalte meg at vekttapet skyldes hasjen. Noe jeg igrunnen sliter med og tro på. Spiser 4 måltid til dagen og shitloadz med munchiemat. trodde ikke hasj hadde noen stoffer i seg som økte forbrenning? isåfall fungerer det jo ypperlig som slanke"middel" :P
Spiser sikkert dobbelt så mye om jeg røyker så jeg har litt hardt for å tro det egentlig. Kroppen din er jo egentlig ikke sulten etter mat da heller, det er bare cannabisen som gjør at hjernen din tror det.
Kan jo være alt fra nye matvaner til at du har fått bedre forbrenning som har resultert i et vekttap.
Sist endret av tgod; 23. mai 2012 kl. 17:46.
i mitt tilfelle er ikke dette sant, hver gang jeg røyker eter jeg masse usunt og legger på meg, har vert heldig med at jeg har gått ned i vekt etter hver gang jeg har hatt the munchies.
Sist endret av Psytex; 23. mai 2012 kl. 17:46.
Sitat av IchySticky93 Vis innlegg
Legen fortalte meg at vekttapet skyldes hasjen. Noe jeg igrunnen sliter med og tro på.
Vis hele sitatet...
Har legen din på noen som helst måte dokumentert denne
påstanden? Jeg ville spurt ham om det - ikke så mye på
trass, men mer av interesse.
Jeg har ei vennina som også har røyket fast en god periode, ho gikk fra å være ganske tjukk til bli tynn på en relativt kort periode. Med relativt kort periode, så mener jeg rundt 1 års tid. Og som TS så verken trente hun eller drev på med andre fysiske aktiviteter som jeg vet om, og jeg har veldig liten tro på at ho gjorde det, ho er slettes ikkje typen til å drive på med fysiske aktiviteter.

Nå har jeg veldig liten greie på dette, men det virker som det er røyken som har gjort hun tynn.
Det han tenker på er nok selve røyken du inhalerer, tobakk er kjent for å minske matlysten.
Om du går opp eller ned i vekt er faktisk rett og slett så enkelt som om du spiser mer eller mindre kalorier enn du bruker. Hvis du har gått ned 20 kilo kan jeg LOVE deg at det er fordi du enten har vært mye mer aktiv, eller fordi du spiser mindre (får i deg mindre kalorier)

Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Det han tenker på er nok selve røyken du inhalerer, tobakk er kjent for å minske matlysten.
Vis hele sitatet...
Jeg vil nok påstå at cannabis i nesten alle tilfeller øker matlysten mer enn mekke-tobakken reduserer den .


Jeg har også gått ned 20KG (ganske nøyaktig), og jeg røyker en del. Men det skal sies at hasjen har vært mer mot meg enn med meg når det gjelder vekttap, men med viljestyrke kommer man et godt stykke
Sist endret av Membranplan; 23. mai 2012 kl. 18:05.
Jeg kjenner ingen feite stonere, og sett svært få på film.. Kanskje det er noe sannhet i det?

Jeg tipper at du har spist så mye at forbrenninga har økt drastisk. Pluss at hasj gjør sånn at hjertet går raskere, og da arbeider vell kroppen hardere?
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
...og sett svært få på film.. Kanskje det er noe sannhet i det?

Jeg tipper at du har spist så mye at forbrenninga har økt drastisk. Pluss at hasj gjør sånn at hjertet går raskere, og da arbeider vell kroppen hardere?
Vis hele sitatet...
Sånn virker ikke verden dessverre. Det kan hende at hvis du spiser ekstreme mengder mat vil ikke ALL energien tas opp, men du får uansett aldri negativ energi av å spise.

Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Jeg kjenner ingen feite stonere...
Vis hele sitatet...
Hehe, i've been there. de første månedene med overdrevent cannabisbruk førte med seg et par kilo. Jeg har vært en 115kilos "stoner"
Sist endret av Membranplan; 23. mai 2012 kl. 18:11.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
dessverre er dette en litt for vanlig mentalitet blandt mange eldre leger/mennesker.

"jeg har vondt i magen" - "det skyldes nok hasjbruken"
"jeg har vondt i en tann" - "det skyldes nok hasjbruken"
"jeg har influensa" - "det skyldes nok hasjbruken"
"jeg har en knekt fot" - "det skyldes nok hasjbruken"
Når jeg røyka husker jeg at jeg fikk mindre og mindre matlyst når jeg ikke var fjern. Noe mat jeg pleide å like ble til og med helt kvalmt. Men det er nok veldig individuelt
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Når man er heltidstoner, så er det nesten umulig å spise uten å være påvirket av Hasj. Jeg er selv et matvrak uten like, og når jeg røyket 5G daglig, så plutselig hadde jeg ikke hasj, da spiste jeg ikke hele dagen. Kanskje 1 brødskive på kvelden, bare for å få magen til å holde kjeft.
Her er et par studier som viser at cannabinoider som virker på samme reseptorer som THC fører til økt kaloriinntak:

Department of Psychiatry and Behavioral Sciences, Johns Hopkins University School of Medicine, Baltimore, MD 21205.
Six adult male research volunteers, in two groups of three subjects each, lived in a residential laboratory for 13 days. All contact with the experimenter was through a networked computer system and subjects' behaviors, including food intake, were continuously recorded. During the first part of the day, subjects remained in continuously recorded. During the first part of the day, subjects remained in their private rooms doing planned work activities, and during the remainder of the day, they were allowed to socialize. Two cigarettes containing active marijuana (2.3% delta 9 THC) or placebo were smoked during both the private work period and the period of access to social activities. Smoked active marijuana significantly increased total daily caloric intake by 40%. Increased food intake was evident during both private and social periods. The increase in caloric intake was due to an increased consumption of snack foods as a consequence of an increase in the number of snacking occasions. There was no significant change in caloric consumption during meals. The principal increase within the category of snack foods was in the intake of sweet solid items, e.g., candy bars, compared to sweet fluid, e.g., soda, or savory solid items, e.g., potato chips. Increases in body weight during periods of active marijuana smoking were greater than predicted by caloric intake alone.
Vis hele sitatet...
http://wiki.answers.com/Q/Can_mariju...#ixzz1vi3NCjtK



The Cannabinoid Receptor Agonist THC Attenuates Weight Loss in a Rodent Model of Activity-Based Anorexia

Very low doses of delta 8-THC increase food consumption and alter neurotransmitter levels following weight loss.


Effects of marihuana use on body weight and caloric intake in humans

Som dere kan se på den siste linken her så er det gjort en studie der man sammenligner "tunge cannabisbrukere" med cannabisbrukere som kun røyker for å kose seg litt nå og da.
Her ender man også opp med de samme resultatene; økt kaloriinntak = økt kroppsvekt.

Dog har jeg merket at appetitten har blitt en del redusert etter at jeg i en periode gikk fra å være en "fornuftig" cannabisbruker til det å være stoner.
Jeg fikk ikke disse spontane spisekickene lengre og det var generelt sett bare stress hvis jeg skulle lage meg mat, fordi jeg hadde egentlig ikke lyst på mat.

Livsstilen i seg selv gjorde egentlig at jeg som regel satt i fred og ro uten å herje rundt sammen med venner i urbane omgivelser hvor det var butikker.
Det sier seg egentlig selv, man kvier seg selvfølgelig veldig for å gå på butikken når man er stein.
Og når noe av det første man gjør når man står opp er det å ta seg et heftig trekk fra bongen så går det ofte lang tid mellom butikkbesøkene.
Dette resulterte i at jeg kun handlet det mest nødvendige akkurat da det virkelig var nødvendig.

I tillegg er det dokumentert at nikotin kan virke slankende på mennesker så det er godt mulig at også dette spiller inn.
Jeg finner ikke noen kredibel informasjon mtp. konsum av cannabis og direkte vekttap som kan linkes direkte til dette, men som sagt har jeg selv erfart at stonerlivsstilen i seg selv fører til vekttap.
For min del gjaldt dette for det meste tap av muskelmasse, men også litt fett.
En "hasjhelg" førte til at jeg gikk opp 5kg, har hatt en pause fra hasjen nå og gått ned 8, jævla munchies sier jeg bare!
En grunn til å gå ned i vekt som følge av hasjen kan være at man bytter ut små usunne måltider, type kose seg med litt kake med en joint.
The Chosen One
IchySticky93's Avatar
Trådstarter
19 1
skal til legen igjen imorgen. snakke om misbruk av hasj og div :P skal spørre han da om hva han baserer dette med vekttap på. har samme matlyst når jeg røyker hasj som når jeg ikke røyker (utenom snacks). spiser så og si ingenting snacks/munchiemat når jeg ikke røyker hasj.
Gikk ned 15 kilo på et år jeg, med daglig røyking. La det på meg iløpet av 2-3 måneder da jeg slutta å røyke. Folk trodde jeg var den stukern.. Det samme har skjedd med flere av kompisene mine, så jeg tror det kan ha noe med forbrenninga å gjøre.

Det kan kansje ha noe med at det gikk en 4-5g om dagen da.
The Chosen One
IchySticky93's Avatar
Trådstarter
19 1
eneste jeg har som kan motbevise dette er at siden jeg "slutta" og røyke for 2 uker siden så har jeg gått ned 3kg :P tror nok ikke det bare er hasjen
En kompis av meg som begynte å røyke MYE for ca 1 år siden har gått ned ca 30-40 kg.
Sitat av Nature Vis innlegg
En grunn til å gå ned i vekt som følge av hasjen kan være at man bytter ut små usunne måltider, type kose seg med litt kake med en joint.
Vis hele sitatet...
... for så å spise hele jævla kaka etterpå.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Det han tenker på er nok selve røyken du inhalerer, tobakk er kjent for å minske matlysten.
Vis hele sitatet...
Tror det samme som deg her
Jeg gikk ned ca 30 kilo, fra 115 til 84 på litt over ett år, da jeg røykte daglig, sikkert 2-3g per dag.
Munchies gikk liksom vekk etterhvert som jeg røyka så mye. Kan jo ikke munche 24/7. Så brukte jeg vel heller pengene på knark enn på mat. Tviler ellers på at hasj øker stoffsikftet nok til at det er en merkbar økning i forbrenning. Også er det vel vanlig at en endrer matvaner de årene en flytter ut hjemmefra, og kanskje øker hyppighetene på røykings?

Edit: skriveleif
Sist endret av Griswold; 23. mai 2012 kl. 19:29.
Sitat av d4h1e Vis innlegg
En kompis av meg som begynte å røyke MYE for ca 1 år siden har gått ned ca 30-40 kg.
Vis hele sitatet...
Mange som overspiser(regner med det siden han gikk ned så mye), spiser for å dekke/mette et slags psykisk behov - å bytte dette ut med røykings har ikke noe med forbrenning å gjøre, eller hva?
Se på Wiz Khalifa og Snoop Dogg, de er tynne som rakkern begge to.
Jeg vil tro det er livsstilen (som Knask nevnte..)
Stonerlivsstilen, der du ikke er ute gjør noe fysisk vil jeg tro har mye å si -man mister muskler, og som de fleste vet veier muskler mye, i hverfall mere enn fett.
I tilleg har vi faktum at når man venner seg til å spise under cannabisrus smaker rett og slett ikke maten like godt nykter. For noen fører dette til at en nesten ikke spiser noen ting de nyktre dagene.
på heltid
iSkurk's Avatar
Jeg er tynn vanligvis, men har aldri vært så tynn som når jeg røyka jevnlig over 1 år, fikk litt huler i skinna noe jeg aldri har hatt før.
Jeg er også tynn. Men for min del er det røykingen som holder meg på sånn noenlunde på stabil vekt. Hadde det ikke vært for muncheseansene hadde jeg rast enda mer ned i vekt. Enkelte ganger etter å ha røyket en god, feit joint kan jeg spise pakke etter pakke med is og annet snadder til magen nærmest er sprekkferdig.
Lavere blodsukker spiller vel en rolle. Er vel egentlig det som gir oss en reel sultfølelse om vi skal tenke anatomisk. Det er vel ikke ukjent at cannabis senker blodsukkeret noe drastisk, og dermed gir følelsen som vi kaller for munch. Kan ikke gi noe dokumenter på dette, men ut i fra det jeg har i pensum så virker dette logisk.

Fra NHI (dette gjelder diabetikere, men det som er allerede blitt nevnt i tråden går igjen):
Dersom du har hatt en episode med hypoglykemi (lavt blodsukker), bør du tenke gjennom hvorfor det skjedde:

Har du ventet for lenge med å spise, eller har du spist for lite karbohydrater?
Har du vært uvanlig fysisk aktiv uten at du har spist tilstrekkelig?
Har du drukket alkohol i store mengder?
Har du tatt for høy dose med insulin eller blodsukkersenkende tabletter?
http://nhi.no/sykdommer/hormoner-og-...58.html?page=6

Fra wikipedia:
"..en tilstand hvor blodsukkeret er for lavt. Blodsukker under 4 mmol/liter (70 mg/dl) anses for hypoglykemi. Dette kan skyldes sykdom eller bruk av legemidler og doping."
http://no.wikipedia.org/wiki/Hypoglykemi

Ergo, lavere blodsukker = mindre vekt. Det motsatte skjer med de med høyt blodsukker.
Så uansett om du muncher og muncher, forbrenner det ganske kjapt ved at kroppen bruker lageret opp sitt ganske fort.
Legen er ikke så kritisk, men han er inne på noe vil jeg tro.

Weed Wars går forøvrig nå på Discovery Channel, siden vi allerede er inne på emnet
Sist endret av Denzel; 23. mai 2012 kl. 20:57.
Sitat av Membranplan Vis innlegg
Sånn virker ikke verden dessverre. Det kan hende at hvis du spiser ekstreme mengder mat vil ikke ALL energien tas opp, men du får uansett aldri negativ energi av å spise.



Hehe, i've been there. de første månedene med overdrevent cannabisbruk førte med seg et par kilo. Jeg har vært en 115kilos "stoner"
Vis hele sitatet...
haha, jeg er fortsatt en ganske så tung stoner jeg, vekta mi ballanserer seg hele tia, går opp og ned ca 5 kilo hele tia, grunnen til det er at jeg eter så mye når jeg er stein at jeg får forståppelse, blir vel egentlig ikke noe større, blir bare oppblåst, og noen dager senere uten å være stein ender det opp med at jeg går sakte men sikkert ned i vekt etter som jeg går på do.
Ja jeg eter faktisk så mye at det blir "lagra" mat i kroppen, er absolutt ikke noe godt, pleier som regel å ha vondt i magan pga overspising, problemet er at jeg kan spise veldig mye når jeg er stein, uten å føle meg værken mett eller mindre sulten, jeg spiser rett og slett til jeg blir kvalm, fordi jeg får en evig lyst på godsaker når jeg er stein.
Jeg veide 109 kilo for et par år siden, og jeg er ikke noe spesielt høy kar heller, så 109 kilo på en kar som er 173 er jo ganske mye, men ligger nå å balanserer mellom 92 og 97 kilo hele tiden, så "stoner" matvanene mine er mere usunde enn selve røykingen, hehe
Har diskutert dette emnet såå mye med venner, syns det er rart at jeg ikke er sinnsykt feit ettersom at jeg er veldig fan av munch, og en kompis av meg som ikke røyker pleier å si ganske ofte "hvorfor faen veier ikke du 200 kilo du spiser sinnsykt mye!" og han spiser veldig lite men har fortsatt bittelitt mage

En annen ting vi har snakka en del om er at 'lættisen' gir oss sixpack Liksom, jeg har aldri i livet ledd så mye som jeg har gjort når jeg er høy, å det føles som om det er helt umulig å stoppe noenganger Og vi kjenner det Skikelig godt i magemusklene ettersom at vi kan sitte å le som fa*n i 10-15 min non-stop xD

Er litt sulten, på tide å mekke no munch
Sist endret av Munchies; 24. mai 2012 kl. 03:02.
Jeg var på mitt letteste ca 65-68 kilo etter to års daglig forbruk. Jeg er idag, etter å ha sluttet daglig røyking 80, noe jeg anser som helt ok mtp. en høyde på 180. Det jeg merket når jeg røkte daglig var at jeg sluttet nesten helt å spise ordentlig mat. Ble heller til en pose potetgull og andre liknende snacks. Ja potetgull kan føre til at man legger på seg, men spiser man bare potetgull for og stille den verste sulten tar man a seg. Spisekickene gir seg også kraftig når man røyker ofte.

Jeg tror ikke det er noe i cannabis som fører til vekttap. Men en lat livsstil uten skikkelig mat tror jeg så absolutt kan gjøre det. På det verste gikk det kansje 3 poser potetgull på en dag, det er lite mtp. at det var også det eneste jeg spiste.

Edit: Ønsker å legge til at dette er en usedvanlig usunn måte tape vekt på. Energinivået mitt var ikke akkurat på topp.
Sist endret av murloc; 24. mai 2012 kl. 03:10.
Kan det ha noe med høyt stoffskifte å gjøre?
Hasj og vekttap er et tosidet fakta. Røyker du hasj så får flesteparten munchies, hiver du innpå med godsaker så legger du selvfølgelig på deg, men er du personen som klarer å la vær dette, så går du garantert ganske mye ned i vekt over tid så lenge du røyker :-)
Kan vel tenkes å ha en sammenheng med all nikotinen stoners får i seg, siden nikotin har blitt koblet til vekttap. Det med munchies burde føre til vektøkning går nok opp i opp. Fleste stoners har nok opplevd å ikke ha lyst på mat/ikke matlyst at all når de ikke røyker, så mengden mat man spiser sett over tid tror jeg ikke er noe spesielt mer enn andre, bare p.g.a munchies
Min personlige erfaring tilsier at man går ned i vekt med et cannabismisbruk.
For min egen del var det mest muskelmasse som forsvant, som endte opp i at jeg ikke lenger var verdig "bamse"-tittelen.

Jeg observerer det samme på kameratene mine som fortsatt røyker daglig - han ene, som har vært feit hele livet har nå gått fra "dinglete-drittfeit" til bare feit og smådinglete, mens han som var tynn i utgangspunktet nå ser skikkelig spak ut.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Jeg kjenner ingen feite stonere, og sett svært få på film.. Kanskje det er noe sannhet i det?

Jeg tipper at du har spist så mye at forbrenninga har økt drastisk. Pluss at hasj gjør sånn at hjertet går raskere, og da arbeider vell kroppen hardere?
Vis hele sitatet...
Jeg er en forholdsvis feit stoner!
Jeg gikk ned 28 kg på et halvt år etter at jeg starta å røyke. Ikke fordi jeg ikke spiste, men jeg var rett og slett for lat til å spise noe ennet enn kake. Jeg jobbet i et bakeri så det ble for det meste kake og ande søtsaker. Og da når man spiser så ensformig, er det en hel del vitaminer og proteiner og en rekke fett, men ikke får i seg. Jeg sluttet i den jobben etterhvert, så jeg måtte legge om kostholdet til noe mer enn kake. Det gikk greit nok selv om jeg alltid var for lat til å variere mellom mer enn 4 ting. Nudler, pølser, sjokolade og brus. Minst to 1,5l brus, helst gul for den er det mest sukker i) ellers ble jeg gretten siden jeg ikke fikk nok sukker.
Det jeg skal frem til er at hvis man har et veldig ensformig kosthold, kan man få en eller annen mangelsykdom.
En annen side kan jo også være at når man er stein, blir man gjerne sittende i stolen sin istedenfor å lage mat. Og hvis man faktisk gidder å lage noe er det egentlig bare det som er greiest å lage. Og det er lite stress å spise...
Som nevnt tidligere så går munchies over etter en stund med mye røyking.
Var vel rundt en 80-82 og 186 når jeg startet røykinga, og jeg var en stor muncher,kom gjerne ut fra butikken med 2 fulle handleposer med kun digg som røyk på en kveld, la aldri noe spesielt på meg under denne perioden.
Så kom tiden der den daglige røykingen tok knekken på munchen og kilo'ene begynte og synke, nå 3 år etterpå ligger jeg nok på en 68-70.

Jeg merker det motsatte av det som blir nevnt tidligere om at man mister matlysten når man ikke er stein,hos meg er det først når rusen kommer jeg får en metthetsfølelse over meg og mat blir bare uaktuelt.
Dette er ikke fordi jeg er for lat til og lage maten, jeg maler gjerne huset,klipper plenen,går tur i fin natur når jeg er fjern så latskap er ikke grunnen.

Der jeg tror problemet kan ligge hos meg er at jeg ikke er flink nok til og spise FØR jeg røyker,så om noen har samme "problem" så kan jo dette være en bra regel og ha. En annen bra regel er og få unnagjort alle daglige gjøremål før du setter deg til ro med pipa, da slipper du at alt ser helt jævlig ut,at man røyker før man spiser og så mye mer
Jeg gikk også selv ned noen kilo, men det kom av at jeg hadde for noia til og gå ned og finne meg mat når foreldra mine var hjemme. Har slutta nå og har gått opp igjen noen kilo
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Meget sannsynlig OT, men greit nok.

Jeg er 1.91 høy, meget slank, og har en latterlig høy forbrenning. Jeg spiser usakelige mengder mat.

Og, det gjorde jeg også de 3 årene jeg røyket 5 G daglig, og jeg gikk faktisk ned til 75 - 70 kg. Nå veier jeg 85 - 90, og har sluttet med dagligrøyking. Fortsatt meget slank, så vet ikke hvor det gjør av seg heller. Jeg er lat, og ikke veltrent akkurat.

Jeg spiste like mye når jeg røyket, som jeg gjør nå, og har gått opp. Mat er viktig for meg, så har alltid prioritert dette. Og tro meg, jeg spiser MYE mat.

Så, utifra mitt ståsted, så virker det som jeg gikk ned pga hasjen.
Sitat av Denzel Vis innlegg
Lavere blodsukker spiller vel en rolle. Er vel egentlig det som gir oss en reel sultfølelse om vi skal tenke anatomisk. Det er vel ikke ukjent at cannabis senker blodsukkeret noe drastisk, og dermed gir følelsen som vi kaller for munch. Kan ikke gi noe dokumenter på dette, men ut i fra det jeg har i pensum så virker dette logisk.)
Vis hele sitatet...
Jeg leste mye rundt etter dette når jeg først startet å spise fornuftig for å gå ned i vekt, og jeg klarte aldri å finne noen kilder på at blodsukkeret blir senket. Derimot fant jeg et par studier som viste til at cannabis ikke gjorde noe med blodsukkeret. Dvs. at vi ikke føler "sult" når vi røyker, men bare sykelig "appetitt".

Selv om denne apetetitten føles ut som reell sult, det er helt klart

*Ikke at jeg skal si noe FOR sikkert. Teorien virker jo som den stemmer overens med virkeligheten, men hittil har jeg altså ikke funnet noen studier som viser det samme
Sist endret av Membranplan; 24. mai 2012 kl. 18:02.
Nikotin fører til tap av matlyst, er vell mest sannsynligvis det?
Marihuana-røykere er slankere


Mulig slankemiddel
- Dette er bare innledende resultater. Det betyr ikke at marihuana hjelper deg med å slanke deg, men kanskje er det en komponent som gjør det.
Vis hele sitatet...
For meg er det ihvertfall motsatt, vekten min har økt endel etter at jeg begynte og røyke! Men før jeg begynte eide jeg ikke appetitt i det hele tatt, men etter jeg begynte å røyke så spiser jeg mer uansett om jeg har munchies eller ikke!
Men hadde vært artig å prøvd å røyke mye uten og spise unødvendig mye, og se om jeg går ned noe
Jeg har aldri røyka ofte nok til at jeg tror det ville hatt noe effekt. Men Jeg har relativt høy forbrenning, og med mindre jeg er veldig aktiv, går jeg ned i vekt. Samme hvor mye jeg spiser, eller hva jeg spiser. Når jeg røyker, blir jeg jo dritt lat, så i mitt tilfelle vil jeg nok tro at det ville stemme. Men uten å ha hørt dette fra noen profisjonelle, vil jeg nesten tro at det er en individuell sak.

Marijuana blir jo brukt som medisin mot HIV og AIDS, for å øke matlysten, og holde seg unna underernæring, men det er vel noe de fleste her inne allerede visste om.
Har røyka ganske masse den siste måneden og jeg har gått opp i vekt :P
Så har det kansje litt med at det har blitt ganske mye øl i russetia og da men tror nok jeg har muncha meg litt tyngre også
Sitat av Denzel Vis innlegg
Lavere blodsukker spiller vel en rolle. Er vel egentlig det som gir oss en reel sultfølelse om vi skal tenke anatomisk. Det er vel ikke ukjent at cannabis senker blodsukkeret noe drastisk, og dermed gir følelsen som vi kaller for munch. Kan ikke gi noe dokumenter på dette, men ut i fra det jeg har i pensum så virker dette logisk.
Vis hele sitatet...

Diabetesinfo.no:
"Cannabis har ikke en direkte effekt på blodsukkeret utover det som man kan se ved røyk, men dette er mer av akademisk interesse enn av praktisk nytte (nikotin kan hemme insulinutskillelsen fra nyrene og derfor bidra til en litt større blodsukkersenkende effekt)."

Som diabetiker kan jeg nevne at munchies og hypoglykemi oppleves som to vidt forskjellige ting. Hypoglykemi er mer som panikkangst uten tankekjøret.
Sammenligner jeg blodsukkerverdiene med/uten weed eller hasj ser jeg ingen forskjell.