Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1994
Hei Freaks!
Jeg lurer på om noen av dere vet om det fungerer å søke studielån når man går opp som privatist?

Jeg studerer Jus ved Treider i Oslo og har gått første halvår som er lutfattig guttunge fra Harlem og ser gjerne etter en mulighet til å kunne endre dette.

Hvorfor jeg lurer er rett og slett fordi det står her: http://www.treider.no/Studiefinansiering at det ikke gis studielån til privatister.

Likevel hører jeg at folk skriver at de går på UiO osv når de søker, så de får studielån. Men jeg lurer på om det eventuelt kan få konsekvenser. Noen som har noen formening om en måte jeg kan gå frem på for å få studielån?

Takker for alle svar!
Edit: Håper jeg ikke har plassert tråden feil sted
Sist endret av Honos; 8. januar 2012 kl. 00:55.
Hørtes ikke akkurat troverdig ut at man skriver at man går på en annen skole enn det man faktisk gjør. Lånekassen skal nemlig ha all informasjon vedrørende din skoleplass slik at de kan forsikre seg at de ikke sponser noen på noen som helst måte. De investerer tross alt i deg.

Ved høgskolen jeg går på så må jeg sende inn kvittering på betalt semesteravgift før jeg får udelt mitt lån fra Lånekassen.

Hvis du først skal gjøre noe snusk, så bytt adresse og søk om bortebo stipend. At your own risk dog, hørt dem kontrollerer dette også nøye.
Hvis det fins et studie du tror du kan klare å stå i eksamen på er det bare å melde seg opp på det og søke lån, du trenger ikke å møte på annet enn eksamen
True phreak.
Du skal få studielån når du går på Treider. Jeg kjenner flere som går der, og har ikke hørt noe om at de ikke får studielån.
Trådstarter
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Hvis det fins et studie du tror du kan klare å stå i eksamen på er det bare å melde seg opp på det og søke lån, du trenger ikke å møte på annet enn eksamen
Vis hele sitatet...
Ja har tenkt på dette, men tror jaggu ikke jeg klarer det! Men det er et alternativ/ eventuelt finne et fag som krever lite innsats.

Sitat av Orph Vis innlegg
Du skal få studielån når du går på Treider. Jeg kjenner flere som går der, og har ikke hørt noe om at de ikke får studielån.
Vis hele sitatet...
Har du mulighet til å høre hva de gjorde?

Sitat av Denzel Vis innlegg
Hørtes ikke akkurat troverdig ut at man skriver at man går på en annen skole enn det man faktisk gjør. Lånekassen skal nemlig ha all informasjon vedrørende din skoleplass slik at de kan forsikre seg at de ikke sponser noen på noen som helst måte. De investerer tross alt i deg.

Ved høgskolen jeg går på så må jeg sende inn kvittering på betalt semesteravgift før jeg får udelt mitt lån fra Lånekassen.

Hvis du først skal gjøre noe snusk, så bytt adresse og søk om bortebo stipend. At your own risk dog, hørt dem kontrollerer dette også nøye.
Vis hele sitatet...
Vel mulig. Men jeg har ikke fått inntrykk av at dette blir skjekket opp sånn alt for nøye. For all del, det er nok ikke lurt å oppgi feilopplysninger, men har en følelse av at de sjelden skjekker opp dette.
True phreak.
Sitat av Honos Vis innlegg

Har du mulighet til å høre hva de gjorde?
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro de tok kontakt med lånekassen og skolen.