Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 7895
Om jeg har skjønt det rett så finnes det en Altibox-app til siste Apple TV.

Er det noen som har erfaring med denne? Jeg tenker spesielt på bildekvalitet sammenlignet med dekoder. Jeg har erfaringer med at app for NRK og sumo, riktignok på gen 2, har relativt dårlig bildekvalitet sammenlignet med dekoder og frykter det blir mye det samme her...?

Ellers tar jeg gjerne erfaringer på stabilitet og funksjonalitet og grensesnitt - både hva som er tilgjengelig (er det likt appen til Android? Dekoder?) og om ting som pause og spoling fungerer tilfredsstillende.
Etter min erfaring har alt jeg streamer gjennom apple tv en delay på 10-30 sekunder vs dekoder. Dette gjelder nrk, viaplay, sumo, canal digital-app, dplay osv osv.

Dette er spesielt kjedelig hvis man ser idrett, og får med seg oppdateringer på sosiale media feks, om scoringer el.
Sitat av Bored Vis innlegg
Etter min erfaring har alt jeg streamer gjennom apple tv en delay på 10-30 sekunder vs dekoder. Dette gjelder nrk, viaplay, sumo, canal digital-app, dplay osv osv.

Dette er spesielt kjedelig hvis man ser idrett, og får med seg oppdateringer på sosiale media feks, om scoringer el.
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer nok, og enda mer enn det også, men jeg klarer overhodet ikke å se problemet for min del i alle fall.
Bilde kvaliteten på appletv er en god del dårligere når en sammenligner med dekoder.
Setter du altibox appen på appletv på max kvalitet vil jeg si det er ganske så bra kvalitet.
Den står på max kvalitet her og ganske så bra kvalitet er fortsatt en god del dårligere når en sammenligner med dekoder. Det er jo også litt avgjørende hvilket TV en bruker selvsagt.