Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3910
Det har kommet selvbetjeningskasser bla på Meny nede i gata. Der er det slik en må scanne varene og legge de på vekten for at det skal bli godkjent. Noen som vet om noen lure metoder her?

Sålangt har jeg bare prøvd å kjøpe 1 seidel og 5 rignes, da fikk scannet jeg 6 seidel, så sparte et par kroner, men er interessert i å få til noe større enn det.

Løsvektvarer er vel grei skuring å spare noen kroner på..
Prøv å fyll en kurv, og gå forbi selvbetjeningskassene?
Sitat av Negr Vis innlegg
Prøv å fyll en kurv, og gå forbi selvbetjeningskassene?
Vis hele sitatet...
Regner med det er overvåket, både av kamera og personalet.
Men på en dag det er mye folk og de ansatte stresser vil det nok vere litt lettere å snike med seg litt i lommene, men det å bare gå rett forbi med en kurv vil se veldig mistenksomt ut, og sjansen for å bli tatt er stor :P
Der jeg har sett har de en ansatt som følger med til hver en tid. Dette kan jo gjøre mye problematisk. Samt krever de jo at du legger varene på en plate som fungerer som en vekt etter hva jeg har sett. Men det er jo bare å putte ting i lomma som tidligere?
Kjøpe smågodt, ta oppi hockeypulver osv i posen, ta den på vekta.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Kjøpe smågodt, ta oppi hockeypulver osv i posen, ta den på vekta.
Vis hele sitatet...
Smart. Det er den eneste fordelen jeg ser med disse kassene, tyggispakker og sånt i smågodtposen. Du kan kanskje "glemme" å scanne en vare eller to mindre, går nok fint.

Oppfordrer ikke til nasking, det er lavmål og pakkis.
Jeg er ikke kjent med dette spesifikke systemet, men hvordan går det å scanne smågodt som frukt? Er jo en helt annen kilospris på bananer enn sjokolade.
Sitat av Dalla90 Vis innlegg
Jeg er ikke kjent med dette spesifikke systemet, men hvordan går det å scanne smågodt som frukt? Er jo en helt annen kilospris på bananer enn sjokolade.
Vis hele sitatet...
Ta klistrelappen fra bananer og klistre det oppå strekkoden på sjokoladen.
Dette er nok det samme systemet som er overalt i England og US, så det er nok vel-testet. Men kansje noen utenlandske forum/nettsider har tips
Nå er vel ikke nasking så vanskelig i vanlig kasser da. Har klart lett fått med en halvliter brus og en pose kakemiks gjennom kassa i lommene. Tror jeg kjøpte en 1,5 liter brus. Baserer det på hva jeg hadde senere og hvor mye penger jeg hadde igjen. Var fucked på sovepiller da, husker ikke en dritt. Var tydeligvis ikke så vanskelig.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Ta klistrelappen fra bananer og klistre det oppå strekkoden på sjokoladen.
Vis hele sitatet...
Vekten registreres mot varen og har en feilmargin på 0,5 - 0,7 gram pr ting.
Ex: Har du 100 tyggis, så vil den registrere 0,5 til papir osv. Så hvis du kjøper X antall av ting så kan du "i teorien" snike til deg en gratis vare på vekta :P.
Støtter Ueland på at dette nok er testet i hue og ræva.
Fun
Trådstarter
Jeg var nede på Meny i helgen og kjøpte 3 rignes og 1 seidel til prisen av 4 seidel Ikke mange kronene spart, men jeg kom på en bedre løsning.

I dag var jeg nede og tok bilde av strekkoden til en hansa 0,5l lettøl til 15kr. Hvis jeg får printet ut strekkoden på papir, klistret den på en god og dyr øl, så kan jeg få feks 6 gode øl til prisen av 6 alkoholfrie øl til 15kr
Dessuten så slipper dem som står å overvåke området komme bort å bekrefte at du er 18, da det ikke er noe aldersgrense på alkoholfri øl!
Dette må selvsagt gjøres når butikken er full av folk på kveldstid i helgen feks.

Nå er neste steg å finne ut om en hansa alkoholfri 0,5l veier det samme som en dyr utvalgt øl.

Deretter må noen hjelpe meg å få printet ut strekkoden på denne hansa ølen.
Er den tallkoden under strekkoden en indikasjon på hvordan strekkoden ser ut? Slik at det finnes en nettside hvor man kan lage strekkode ved hjelp av tallkoden?

Dette er jo selvsagt bare ren spekulasjon og hypotetisk tenkning som jeg ikke vil gjøre, og oppfordrer heller ingen til å gjøre dette.

Sist endret av Fun; 24. oktober 2012 kl. 04:09.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Når jeg gikk i 6 klasse på barneskolen da stjal vi krokanruller. Putt det i lomma, kjøp noe og spring tilbake til skolen.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Kjøpe smågodt, ta oppi hockeypulver osv i posen, ta den på vekta.
Vis hele sitatet...
Husker jeg gjorde det i mine yngre dager når vi var på svenskehandel. Putta alt jeg hadde lyst på (som ikke var smågodt) i en sånn brun papirpose til smågodt. Ble aldri tatt for det.

Nå kjøper jeg aldri smågodt i Norge lenger, eller generelt.. Så vit ikke om det bare er de gjennomsiktige posene her i landet.. Men veit hvertfall at de har begge deler i Sverige :P
Sist endret av KjellFresh; 24. oktober 2012 kl. 04:15. Grunn: rairai
Sitat av Fun Vis innlegg
I dag var jeg nede og tok bilde av strekkoden til en hansa 0,5l lettøl til 15kr. Hvis jeg får printet ut strekkoden på papir, klistret den på en god og dyr øl, så kan jeg få feks 6 gode øl til prisen av 6 alkoholfrie øl til 15kr
Dessuten så slipper dem som står å overvåke området komme bort å bekrefte at du er 18, da det ikke er noe aldersgrense på alkoholfri øl!
Dette må selvsagt gjøres når butikken er full av folk på kveldstid i helgen feks.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at lettøl inneholder alkohol?
Rhox: Du er klar over at alkoholfri øl IKKE inneholder alkohol.... (munkholm, Aas Uten osv.)
Alkoholfritt øl er øl i skatteklasse A. Det kan ha inntil 0,7% alkohol selv om det selges som alkoholfritt øl. I Norge er det særlig merkene Munkholm fra Ringnes og Clausthaler fra Hansa som benevnes som alkoholfritt øl. Man må ikke opplyse om alkoholinnholdet i øl så lenge det ikke inneholder over 1,2% volumprosent alkohol
Vis hele sitatet...
Selvom det kalles alkoholfritt, er det ikke det.
Det må jo være litt slingrinsmånn på denne.
Om du kjøper en sixpack med eller uten pappen på toppen vil den jo veie forskjellig. blir bare småpenger dette også, men kanskje et par gratis godisbiter?
Du kan jo fylle en løsgodtpose med snusbokser. Har ikke prøvd en slik kasse selv så jeg vet ikke helt hvordan det funker.
Sist endret av PerPerPerPer; 25. oktober 2012 kl. 17:25.
Sitat av thor10 Vis innlegg
Rhox: Du er klar over at alkoholfri øl IKKE inneholder alkohol.... (munkholm, Aas Uten osv.)
Vis hele sitatet...
Men nå var det Hansa lettøl Fun hadde tatt bilde av. Man blir spurt om leg ved kjøp av lettøl.
på dem butikkene jeg har vært handlet på med selvbetjening er det sånn at en gang i blandt når du skal betale går det en alarm og så kommer dem og sjekker varene

og uansett om det er mulig å lure dem så er det ikke kult å få tyveri på rullebladet får å svindle til seg en hundrings eller tre...!