Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3751
Hva mener dere?

Mine tanker er at:

Ræma: Æ-appen er verdiløs siden man ikke handler de samme tingene hver gang. Man får 10% på det man i praksis handlet sist, og når man så naturlig no handler noe annet i mellomtiden før man handler det samme igjen så forsvinner de fra "10 på 10" og dermed får man ikke noe rabatt. Hver gang man handler ser man svart på hvitt at man har spart et par kroner, noe som er alt for lite.

I praksis får man en melding på mobilen hver gang man har handlet som sier at man egentlig ikke sparer noe som helst. Unntaket er de som kun handler noen veldig få varer, men jeg ser ikke for meg at det er så mange som gjør det.


Power: de lagde "nye Expert" og sa opp masse folk for noen få år siden. Nettbutikken er fortsatt dårlig og butikkene ble litt "kulere" men ikke så veldig mye. Nå skal de stappe flere varer inn på samme areal i butikkene, og på den måte få bedre utvalg.

Power skal være Expert, bare bedre. Akkurat som nye ekspert. Altså ikke noe nytt i det hele tatt. Og "prisroboten" som de maser så mye om har jo også eksistert i flere år. Det er ikke noen "robot" i det hele tatt. Det er bare at de har samme priser i sin egen nettbutikk og på nettet. Ikke noe som trenger noen som helst robot for å ordne.



Hva mener dere? Jeg tror Power er konkurs eller oppkjøpt innen tre til fem år. Ræma holder nok ut, men med en mindre markedsandel enn i dag.
Power har eksistert i flere år i Danmark, Sverige og Finland. De gjør bare ett navnet bytte og drar synergier fra de andre nordiske landene
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av FlotteHester Vis innlegg
Ræma: Æ-appen er verdiløs siden man ikke handler de samme tingene hver gang. Man får 10% på det man i praksis handlet sist, og når man så naturlig no handler noe annet i mellomtiden før man handler det samme igjen så forsvinner de fra "10 på 10" og dermed får man ikke noe rabatt. Hver gang man handler ser man svart på hvitt at man har spart et par kroner, noe som er alt for lite.
Vis hele sitatet...
Eg trur du vil verte overraska over kor ofte vi kjøper dei samme tinga. Folk har vaner.
Slenger meg på Vidarlo her. Av de topp 15 varene jeg kjøper tror jeg sikkert 5 av dem går igjen nesten hver eneste gang jeg handler litt "større". Nå vet ikke jeg hvor ofte du handler, men si du handler to ganger i uka. Jeg kan ikke tro det er spesielt realistisk at listen din bytter seg ut hver gang, altså at du handler 20 forskjellige varer hver uke.

Man merker også at sparte kroner klatrer oppover til tosifret beløp om du er en av dem som til vane handler et utvalg grønnsaker. Avokado utgjør noen kroner alene.

Jeg er egentlig positiv til Æ. Før var det plain rema 1000, nå får jeg rabatt på de 10 varene jeg stort sett handler. Å klage på det er ikke noe jeg gjør i hvert fall.
Sist endret av Pygoscelis; 4. mai 2017 kl. 06:59.
Sitat av FlotteHester Vis innlegg
Man får 10% på det man i praksis handlet sist, og når man så naturlig no handler noe annet i mellomtiden før man handler det samme igjen så forsvinner de fra "10 på 10" og dermed får man ikke noe rabatt.
Vis hele sitatet...
"I praksis"? Det er vel et ganske stort avvik mellom din beskrivelse, og slik appen faktisk fungerer: Det er de 10 varene man har brukt mest penger på i løpet av de 10 siste handleturene man får 10% rabatt på.
Vi tek familiehandelen på Rema, og då har vi spart rundt 3000 med Æ så langt i år. Det har nok òg med at vi bur i Hordaland, kor Rema har sett seg nødt til å køyre ein del ekstra kampanjer for å lokke til seg sinte Hansaentusiaster.

Eg synst med andre ord appen fungerer bra. Eit større problem er det at byrjer å bli i overkant dårlig utval, særlig på kjøtvarer... (Øl bryr meg ikkje, då dette uansett ikkje er noko vi kjøper i dagligvarebutikk..) Eg trur nok Rema held ut, men bestevenn-prinsippet var kan hende ikkje eit sjakktrekk. Om dei berre hadde rulla ut appen, trur eg ikkje dei ville tapt noko på det.

Power kan eg ikkje sjå for meg at klarer å drive meir lønnsomt enn Expert, så der deler eg trådstartar sitt syn.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Jeg er storfornøyd med Æ-appen og har spart litt over 10% i følge appen selv. Ulikt fra mange andre er jeg en person som gjerne drar innom to-tre matbutikker når jeg skal handle inn.
Jeg er bevisst på å kjøpe ting som f.eks melk og brød på Rema, slik at jeg får rabatt hver gang, og de kjøpene jeg gjør sjeldnere gjør jeg som regel på kiwi eller coop.
Å tro noe annet enn at rema kommer til å slå tilbake i markedet er i mine øyne naivt.
har selv spart 7% på å bruke "Æ".. for meg var det en kjekk app fordi jeg kjøpte det samme nesten hver gang, men jeg bor ganske langt unna Rema 1000 så jeg handler sjeldent dær. jeg skjønner hva du mener med at man kjøper mye forskjellig men, tingen er jo at du kan ha ti forskjellige varer som du får -10% på (?) og du kjøper mye av det samme som ble sagt over..
Ok, ser at en del av dere har spart litt på "Æ". Og det er jo bra!


Hva mener dere om "Power"?
Uvaksinert 👍
Nå er det ikke de siste 10 tinga du kjøpte som gir 10%, men det er ut fra bla verdien på de 10 siste tinga du kjøpte. Så kjøper man f.eks barberhøvler så bør det betales kontant så det ikke registreres på Æen for den vil kunne ligge på lista lenge og det er jo ikke så ofte man kjøper det.