Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2769
Hei, jeg har veldig lyst til å flytte fra Norge etter jeg er ferdig med skolegang og militæret, fordi jeg ikke vet hva jeg skal studere enda.

Det jeg ser for meg høres kanskje litt klisjé ut, men jeg tenker på for eksempel reise rundt med et sirkus som en av hjelperne, være dekkmann på en båt som seiler verden rundt. Egentlig hva som helst.

Mer spesifikt, jeg har lyst til å flytte til utlandet, slik at jeg kan bo gratis et sted for en jobb jeg gjør, altså reise rundt som et sirkus, for eksempel..

Håper noen forstår hva jeg mener..
For å si det slik, dette er ikke akkurat noe du finner på Finn.no. Jeg har ikke noe hjelp å gi, men jeg tror ikke at det er så lett å få seg noe slikt. Tror det skal mye til å finne noe slikt der du både får tak over hodet OG muligheten til å se noe som helst.

Hvor lenge planlegger du å være borte? Et alternativ er jo kanskje backpacking/haiking? Ta med telt, så finner du rimlige/gratis overnatting overalt! Dog ikke et perfekt alternativ om du skal være borte i mange måneder.
http://www.wwoof.org/ lister opp hovedsaklig økologiske gårder man kan jobbe på mot kost og losji. Har ikke prøvd det før, men har mange venner som har gjort det og som har vært veldig fornøyde.

http://www.couchsurfing.org/ Her kan du bo gratis hjemme hos folk. Bare les tipsene på siden om hvordan man gjør dette best før du setter i gang. Forumet har en del grupper som omhandler det å reise lenge opg billigst mulig og lignende ting. Sikkert noen som har jobber på sirkus der og om du leiter godt nok.

Jeg håper du gjennomfører dette. Lykke til!
Utrolig takknemlig for godt svar

Hadde også vært en mulighet og være medhjelper som scenerydder i et turne-band eller lignende..
Tror det skal godt gjøres.
Du kan jo jobbe som bartender o.l. i forskjellige land. Det er ikke noe problem å få jobb. Ulempen med denne løsning kontra det du helst ønsker er jo at du må styre mye mer selv. Men det kan også være en meget god erfaring å ha med seg videre.
Verv deg i sjøforsvaret og seil verden rundt som matros. Det er dessverre ingen automatikk i at man som matros i sjøforsvaret får seile utenriks, men med litt hell og innsats så skal det ikke så mye til for å få seg et par lengre tokt.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Fremmedlegionen? (Bor vel gratis der)
I Israel er det gratis kost og losji på Kibbutz mot at du jobber litt med gårdsbruk o.l.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
wwoof - jobb på gårder og få mat og seng
workaway.info - diverse jobber, du får seng og mat/frokost
Igjen. Enda en urealistisk drøm.

Tror du ikke at det hadde vært mange om beinet om en slikk jobb fantes? Det er folk med doble mastergrader som ikke klarer å få seg en expatjobb i utlandet.

Spar penger og reis som backpacker isteden.
Why so serious?
Sitat av Saape Vis innlegg

http://www.couchsurfing.org/ Her kan du bo gratis hjemme hos folk. Bare les tipsene på siden om hvordan man gjør dette best før du setter i gang. Forumet har en del grupper som omhandler det å reise lenge opg billigst mulig og lignende ting. Sikkert noen som har jobber på sirkus der og om du leiter godt nok.

Jeg håper du gjennomfører dette. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Noen som har prøvd dette før? Er også i samme situasjon som TS..
Å flytte rundt på et sirkus hele året er nok ikke så svært som du ser for deg.. på lik linje som å dra på turne med et teater og lignende. Har spilt teater en gang i tiden, og man hadde ikke mange minuttene på sofaen i løpet av en turnèuke for å si det slik.
Du får 3 månder med arbeidsledighetstrygd, såfremt du flytter til et eu/eøs land.
Sist endret av Ole2005; 19. mars 2012 kl. 13:28.
Why so serious?
Hvordan er det å flytte til Australia, eller lignende?
Sitat av kriss Vis innlegg
I Israel er det gratis kost og losji på Kibbutz mot at du jobber litt med gårdsbruk o.l.
Vis hele sitatet...
Må jo gå an å gjøre noe mer fornufitg med tiden sin enn å jobbe bidra til mer fordervelse i midtøsten..

Sitat av Biffy Clyro Vis innlegg
Hei, jeg har veldig lyst til å flytte fra Norge etter jeg er ferdig med skolegang og militæret, fordi jeg ikke vet hva jeg skal studere enda.

Det jeg ser for meg høres kanskje litt klisjé ut, men jeg tenker på for eksempel reise rundt med et sirkus som en av hjelperne, være dekkmann på en båt som seiler verden rundt. Egentlig hva som helst.

Mer spesifikt, jeg har lyst til å flytte til utlandet, slik at jeg kan bo gratis et sted for en jobb jeg gjør, altså reise rundt som et sirkus, for eksempel..

Håper noen forstår hva jeg mener..
Vis hele sitatet...
work&travel i Australia?
Ser vi er inne i en slik bølge igjen. Har det kommet en film om dette nylig som jeg ikke har fått med meg?