Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 6426
Har nettopp oppgradert fra 60Hz til 144Hz, og kan si at dette er vell den beste oppgraderingen jeg noen gang har hatt.

Da dette er sagt, så har jeg i det siste spilt med uncapped fps (Vsync off) i Modern Warfare og pumper ut ca 190 - 250 frames da noen på reddit nevnte at uncapped fps alltid er bedre pågrunn av responstid.

Dette merket jeg svært godt da jeg spillte ved 60hz uncapped, men er litt usikker om det ligger noen fordel i å pumpe ut 250fps da jeg har 144hz. Føler flyten i bilde er mye penere hvis jeg låser fps til 144hz, men så blir jeg usikker på om jeg mister mye respeonstid av dette igjen.

Noen som vet mer om dette?
Du vil få input lag om du ikke klarer å holde konstant over 144fps med vsync på. Vil ikke være noe problem for deg siden du holder 190-250 fps. Jeg spiller som regel med vsync på da dette ser best ut.
Takk for svar. Tenker jeg selv skal låse til 144 da flyten i bilde er mye renere, og mye enklere å oppdage fiender når man snur seg.
rivaturner cappe fpsen mest stabilt, jeg låser den til 140 med gsync, snart 240 ny skjerm, alltid lås fpsen med 4-8 mindre frames for å få gsync aktivert hele tiden, gsync slår seg av vist fpsen overstiger hzen på skjermen.
Sett windows hz til 144 og cap FPS i spill til 144. Noe annet gir ingen mening.
Sist endret av theimplication; 9. desember 2019 kl. 14:38.
uten gsync, 144 hz og 144 fps, men husk at mere fps gir lavere input ms.

https://www.youtube.com/watch?v=OX31kZbAXsA&t=1053s

beste for meg var å cappe fpsen til 140 med gsync ga meg ett tearing fritt klart bilde i bevegelse.

kommer til å cappe fpsen til 230 når jeg får den nye 240 hz skjermen.

å kjøre det med gsync aktivert 100% av tiden

back in the old days var det 100 hz og 100 fps på cs 1.6 med crt

du kan sjekke ms tiden med rivatuner

https://www.youtube.com/watch?v=y32TbDwC1eU

å cappe fpsen med rivatuner gir mere stabil fps enn å cappe med "max_fps" command i spillet, eller med "nvidiaProfileInspector" ( som jeg brukte før ), rivatuner FTW

kan også teste å cappe fpsen på 300 med 144 hz uten gsync for å sjekke om du spiller bedre siden skjermkortet pumper ut mere fpames og bildene sendes til skjermen raskere. 144 \ 144 uten gsync sammarbeider ikke skjermkortet med skjermen, å man får plagsomme tearing streker

med vsync så sammarbeider skjermkortet med skjermen å gir tearing fritt bilde så lenge fpsen holder seg stabilt på 144. Men vsync legger til høy input lagg som gjør fps spill uspillbart i konkuranser online. gsync løser det problemet med input lagg, å bildet føles smooth i alle framerates fra 110-140 hz.

fps

så sånn ble jeg avhengig av gsync
Sist endret av Anonymousesick; 9. desember 2019 kl. 15:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå er det slik at jeg har ett Nvidia skjermkort (GTX 1080 TI) med en AOC Freesync skjerm. Vil det fortsatt gå? Vet Nvidia åpnet for at deres kort skulle fungere med noen Freesync skjermer, men aner ikke o0m det er noe samarbeid mellom skjermkortet mitt og skjermen min.

Ellers var det mange gode svar her inne å få!
Nå er ikke jeg kun en hobby-gamer som kun spiller csgo, men har ikke hørt om denne problemstillingen før.
Trodde man alltid ønsket så høy fps som mulig slik at du får det mest oppdaterte bildet.

Se denne https://www.youtube.com/watch?v=hjWSRTYV8e0
Her hevdes det at man ønsker så høy fps som mulig, uavhengig av skjermens refresh rate.
Mtp responstid vil det beste være å ha vsync av, og ha en framerate cap istedet.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Mtp responstid vil det beste være å ha vsync av, og ha en framerate cap istedet.
Vis hele sitatet...
Etter en god del undersøking rundt dette emnet har jeg kommet frem til at dette svaret stemmer, men om man vil ha optimal responstid bør man sette framerate cap til den laveste framerate man kan oppnå stabilt. Dvs at hvis spillet ditt sjelden/aldri går under 188fps setter man cap til 188fps.
Trådstarter
Etter å ha tittet på flere videoer vedlagt her, og flere utover disse har jeg mer forståelse ovenfor FPS/Hz. Nå forstår jeg hvorfor det var en gigantisk forkjell på min gamle 60Hz skjerm, men med 200+ fps .Vs 60Hz/60fps.

Selv om du ikke ser mer en 60hz, mer fps = mere data/informasjon å jobbe med. Dette blir det samme med 144Hz, men det er ikke like klar forskjell som ved 60Hz. Når jeg spiller Modern Warfare kommer jeg nok til å cappe fps til 144, jeg spiller for morro og flyten i bildet er en fornøyelse. I CSGO kommer jeg til å spille uncapped da responstid har MYE mer å si.

Nå som jeg forstår mer så angrer jeg på at jeg ikke gikk helt opp til 240Hz skjerm med engang. Steget fra 60 til 144 var uansett så stort at jeg er fornøyd. Noen ganger setter jeg Hz ned til 60 bare for morro, men føler alt går i slowmotion. Dette får meg til å tenke hvordan spill utviklere kan rettferdigjøre spill med 30fps cap
Sist endret av Rubllr; 10. desember 2019 kl. 14:12.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonymousesick Vis innlegg
Kommer til å cappe fpsen til 230 når jeg får den nye 240 hz skjermen.
Vis hele sitatet...
Hvorfor 230?
Sitat av Rubllr Vis innlegg
Nå som jeg forstår mer så angrer jeg på at jeg ikke gikk helt opp til 240Hz skjerm med engang.
Vis hele sitatet...
Ikke tenk på det. Har aldri sett noen som syntes at steget opp til 240Hz hadde noe å si. De som er ærlige sier at det er en gimmick. 60Hz til 144Hz er derimot dag og natt. Savner 144Hz skjermen min stort for å si det sånn...
Trådstarter
Sitat av hippitus Vis innlegg
Ikke tenk på det. Har aldri sett noen som syntes at steget opp til 240Hz hadde noe å si. De som er ærlige sier at det er en gimmick. 60Hz til 144Hz er derimot dag og natt. Savner 144Hz skjermen min stort for å si det sånn...
Vis hele sitatet...
Det kan jeg forstå. Har du solgt den?
Sitat av Rubllr Vis innlegg
Det kan jeg forstå. Har du solgt den?
Vis hele sitatet...
Nei, den er del av et flyttelass jeg ikke har fått henta enda.
Trådstarter
Sitat av hippitus Vis innlegg
Nei, den er del av et flyttelass jeg ikke har fått henta enda.
Vis hele sitatet...
Da er det vel ekstra sur ventetid
Sitat av hippitus Vis innlegg
Ikke tenk på det. Har aldri sett noen som syntes at steget opp til 240Hz hadde noe å si. De som er ærlige sier at det er en gimmick. 60Hz til 144Hz er derimot dag og natt. Savner 144Hz skjermen min stort for å si det sånn...
Vis hele sitatet...
Støtter denne, er ikke stor forskjell på 144hz kontra 240hz, men 60vs144 hz er forskjellen stor. Spesielt når du går fra 144hz til 60hz på csgo merker man enorm forskjell. Merket dette når display port har begynt å lagge og måtte gå over til hdmi som er maks 60hz.