Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1323
Hei. Fikk ny jobb i sommer og kontrakten sier 50%.

Da jeg var på intervju fikk jeg dog. beskjed om at arbeidsmengden kom til å variere og ville være mindre en periode. Hun kunne garantere minst 2 dager i uken, men de neste to ukene er jeg satt opp med 1 vakt.

Jeg har jobbet endel tidligere i år, men det runder sannsynligvis ikke opp til 50%.

Er 50% fra kontraktstart ut året? Har jeg krav på arbeid eller lønn?
Om du er fast ansatt med en 50% stilling så skal du egentlig få nok vakter til at det utgjør 50%. Dersom arbeidsgiver ikke klarer å gi deg nok vakter så får du kanskje betalt i henhold til stillings prosent uansett.

Hva sier arbeidsgiver?
Hos oss så må man minst jobbe 50% hvis man er ansatt med 50%. Mao, man kan jobbe mer, men ikke mindre enn det man er ansatt som.
Om arbeidsgiver ikke klarer å fylle opp stillingsbrøken din er det deres problem, og du skal fortsatt kompenseres som om du jobber 50 prosent så lenge du stiller deg disponibel for arbeid. Eneste måte arbeidsgiver kan komme unna, er hvis de permitterer eller eliminerer stillingen din.
Sist endret av voktern; 27. oktober 2019 kl. 15:53.
Bemanningsbyrå?