Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5311
Jeg er 18 og skal snart til utlandet med noen kompiser, hvor jeg kan få kjøpt 60% alkohol lovlig. Jeg skal ikke overskrede den egentlige kvota på brennevin på 1 liter når jeg tar med spriten tilbake til Norge, men det er fortsatt ulovlig å ta med sprit over 22% tilbake til Norge når man er under 20 år.
Noen som vet hvor stor bot / straff man kan få for å ta med seg brennevin inn til Norge når man er under 20, selv om man ikke overskreder kvota?
Er du ustraffet og ser snill og grei ut tar de den nok sannsynligvis og tømmer ut bare. Ellers er det vel bot på et sted rundt 400-1000kr. Satsene finner du her.

Spørsmålet er jo om du som under 20 år får høyere straff enn en med 20. Det er vanskelig for meg å svare på.
Sist endret av Pygoscelis; 4. juni 2017 kl. 15:17.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Invictam Vis innlegg
Noen som vet hvor stor bot / straff man kan få for å ta med seg brennevin inn til Norge når man er under 20, selv om man ikke overskreder kvota?
Vis hele sitatet...
Kvota er jo 0 liter når du er under 20. Dvs. at straffa i utgangspunktet er forenkla forelegg på 400,- eller noko i den duren for ei flaske.

Korleis dei reagerer på ting over 60% veit eg ikkje, men det kan tenkast det vert anmeldt. Det sagt så har eg vorte stoppa med whiskyflasker på 70-tallet, uten at tollen har brydd seg. Mistenker dei bryr seg meir om det er vodkaflaske på 70% enn whiskyflaske til 3-4000 på 70%...
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det sagt så har eg vorte stoppa med whiskyflasker på 70-tallet, uten at tollen har brydd seg. Mistenker dei bryr seg meir om det er vodkaflaske på 70% enn whiskyflaske til 3-4000 på 70%...
Vis hele sitatet...
Heh, vil tro de var litt friere på toll og tull på 70 tallet enn hva de er nå
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Heh, vil tro de var litt friere på toll og tull på 70 tallet enn hva de er nå
Vis hele sitatet...
Prosentmessig på 70-tallet...
Trådstarter
2 0
Takk for svar, alle sammen! Er en del klokere nå.
Fikk bot for dette for noen år siden.
Da var det 400 kr for å innføre over 22% hvis du var under kvoten.

Er du over kvoten stiger boten.