Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 12730
Click image for larger version

Name:	20160617_181730.jpg
Views:	1339
Size:	92,8 KB
ID:	12590

Noen som har prøvd denne før , eller lignende?
Lurer på type virkning, good/ bad?
Googla litt og det ser ut som de der inneholder hawaiian baby woodrose-frø, noe som betyr at de har en psykedelisk virkning.
https://www.erowid.org/plants/hbw/
Sitat av Wakawaka Vis innlegg
Vedlegg 12590

Noen som har prøvd denne før , eller lignende?
Lurer på type virkning, good/ bad?
Vis hele sitatet...
Jeg har et inntrykk av at alle softdrugsa som selges på smartshops er kun for dumme turister som ikke vet hvor de skal få tak i noe annet. Kjenner absolutt ingen som har tatt disse stoffene. Det er mange andre greier som er lovlig, og avkriminalisert i Nederland, så hvorfor kjøpe dette tullet?

Det er også noen stoffer som selges bak skranken på enkelte smartshops, men da bør du vite hva du skal spørre etter, da de ofte selges under andre navn. 4-Fmp/4-Fma (kan også bestilles på nett) skal være lett å få tak i, samt Metylone (spørr etter Yellow Alegria), eller Mephedrone (Miauw Miauw).
Sist endret av kn^tte; 19. juni 2016 kl. 21:16.
Spiste no "MDMA" fra en smartshop i Amster en gang jeg var der, og merket fint lite. Litt mer våken muligens, men å kalle det MDMA er et rent hån. Effektene kan ikke sammenlignes.
Ville ikke prøvd det igjen, men tenkte hvorfor ikke på en fyllesnurr.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Jeg har et inntrykk av at alle softdrugsa som selges på smartshops er kun for dumme turister som ikke vet hvor de skal få tak i noe annet. Kjenner absolutt ingen som har tatt disse stoffene. Det er mange andre greier som er lovlig, og avkriminalisert i Nederland, så hvorfor kjøpe dette tullet?
Vis hele sitatet...
Vist det er HBWR (LSA) så burde det jo funke bra da?
Tror ikke nødvendigvis man skal kimse av alle disse produktene. Har sett en del av dem med seriøse urteblandinger som damiana, fluesopp og så videre, så det er nok mange av dem som faktisk har potens, selv om de som er markedsført som "MDMA"-etterligning ikke akkurat er de mest legitime. Går an å spørre dem i disken hva som faktisk er i produktet. Kan dem ikke svare, lar man være å kjøpe.
▼ ... over en måned senere ... ▼
@ Kn^tte:
Hva er dine erfaringer m bestilling derfra, Har det kommet gjennom tollen osv? Hvis ja, hvordan var innpakningen?
Sist endret av SplAna; 13. august 2016 kl. 21:24.
Sitat av SplAna Vis innlegg
@ Kn^tte:
Hva er dine erfaringer m bestilling derfra, Har det kommet gjennom tollen osv? Hvis ja, hvordan var innpakningen?
Vis hele sitatet...
Hmm, jeg kjøper ikke der da det er overpriset som f**n (mulig det kan lønne seg å kjøpe store kvantum av det da), så vet faktisk ikke, men kjenner folk som kjøper der ifra, dog innenfor grensene til Nederland. Tviler sterkt på at det kommer igjennom tollen til Norge.
Sist endret av kn^tte; 17. august 2016 kl. 17:19.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
For øvrig er 4-FMP blitt ulovelig også i Nederland fra 1. Mars!
Sist endret av kn^tte; 12. april 2017 kl. 16:41.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
For øvrig er 4-FMP blitt ulovelig også i Nederland fra 1. Mars!
Vis hele sitatet...
Har smartshops sluttet å selge det?
Sist endret av Chronic420; 12. april 2017 kl. 17:19.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Har smartshops sluttet å selge det?
Vis hele sitatet...
Ettersom det er ulovelig vil jeg tro de fleste ikke tørr å selge det lengre nei i frykt for å miste lisens osv. Du får fortsatt tak i det i hos dealere selvfølgelig som alt annet ulovelig dop.

Skal ikke si noe på om du muligens får tak i det bak disken på enkelte lugubre SmartShops haha
Sist endret av kn^tte; 12. april 2017 kl. 17:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Når jeg var i Amster første gang så var vi så naive at vi kjøpte sånne der for å prøve. BORTKASTEDE PENGER!
Senere får vi bekreftet mistanken vår i samtaler med lokale at det kan sammenlignes med å drikke en redbull eller to. Det er en grunn til at det er lovlig, fordi det er basically koffeinpiller.

Konklusjon: Bruk pengene på coffeshops eller finn deg en trivelig kar som kan selge deg ordentlige greier (Husk å test det, dette kan gjøres i diverse butikker rundt om i Amsterdam)

EDIT: Mulig det ikke var nøyaktig den typen, men tilsvarende "MDMA" "EX" osv som solgtes i kiosk/smartshop. Dette var rundt et år siden
Sist endret av cayuc; 23. april 2017 kl. 14:17.
Hawaiian baby woodrose seeds er IKKE det samme som eller tilsvarende MDMA.
Det er LSA som ligner mer på LSD.
https://psychonautwiki.org/wiki/LSA

Om du sammenligner det å ta syre som å drikke en redbull er det noe galt med hvordan du oppfatter rus.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Hawaiian baby woodrose seeds er IKKE det samme som eller tilsvarende MDMA.
Det er LSA som ligner mer på LSD.
https://psychonautwiki.org/wiki/LSA

Om du sammenligner det å ta syre som å drikke en redbull er det noe galt med hvordan du oppfatter rus.
Vis hele sitatet...
Hvis du leser hva jeg skriver, så ser du helt klart at jeg ikke sammenligner det å ta syre med å drikke en redbull...

De såkalte "legal drugs" som selges og vistnok skal etterligne/minne om for eksempel ex, mdma o.l derimot, DET kan sammenlignes med en redbull eller to. Dette er jo ikke noe jeg sitter å finner på, men førstehånds erfaring ved både å ha prøvd selv og snakket med folk som bor i Amsterdam.. Spesifikt "Hawaiian baby woodrose seeds" har jeg ikke kjennskap til, som også nevnt
Når jeg var i Amster første gang så var vi så naive at vi kjøpte sånne der for å prøve. BORTKASTEDE PENGER!
Senere får vi bekreftet mistanken vår i samtaler med lokale at det kan sammenlignes med å drikke en redbull eller to. Det er en grunn til at det er lovlig, fordi det er basically koffeinpiller.
Vis hele sitatet...
Regnet med at du snakket om HBWS der ettersom det er hva mesteparten av tråden handler om.
Jeg får inntrykk av at samtlige her inne undervurderer legal highs! Det finnest mange spennende urter på det markedet basert på ur-tradisjonell folkemedisin fra forskjellige stammekulturer. Om du vil ha en behagelig kveld med chill og er i amsterdam ville jeg spurt etter kratom.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Regnet med at du snakket om HBWS der ettersom det er hva mesteparten av tråden handler om.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg misforsto og blandet produktene.
Det er da slike og varianter av de jeg tenkte på:

https://www.google.no/search?q=xtc+a...8Wo4kLmu4PPQM:
Sist endret av cayuc; 23. april 2017 kl. 18:22.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Jeg får inntrykk av at samtlige her inne undervurderer legal highs! Det finnest mange spennende urter på det markedet basert på ur-tradisjonell folkemedisin fra forskjellige stammekulturer. Om du vil ha en behagelig kveld med chill og er i amsterdam ville jeg spurt etter kratom.
Vis hele sitatet...
Sier meg enig her, spiste kratomblader ved noen anledninger for noen år siden og røyket litt hasj. Ble god stemning!
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvis det er LSA du vil ha tak i, selges frø med LSA på plantasjen under navnet 'dagfiol'.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hvis det er LSA du vil ha tak i, selges frø med LSA på plantasjen under navnet 'dagfiol'.
Vis hele sitatet...
Går under Blådaggry (Ipomoea tricolor)
Dagfiol (Hesperis matronalis) er noe helt annet og inneholder bare masse c vitaminer.
Men det kan være lurt å plante de frøa man får på plantasjen for å så høste inn frøa du får igjen.
Har hørt at de kan ha sprøya frøene med noe for at folk ikke skal spise dem eller sprayet med innsektsmiddel

Er jeg helt på bærtur nå eller kan det være noe i det?
Nei, det stemmer Alge, mye av frø man kjøper er sprøytet med diverse dritt og møkk.
Så det som lønner seg er å plante et par frø først, forså å bruke de frøene du høster av den nye planten.
Kanskje mindre sjangse for at de er sprøytet om det er økologiske frø, men det har jeg ingen erfaring med.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
@Slæsken

Dette er sikkert kilden til vår uenighet.
http://www.plantasjen.no/dagfiol-hea...e-200020124-no