Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1895 837145
Er det noen som vet om det går an å få tak i sporer for flein. Har vært mye på leting i år og funnet et par steder, men ikke så mye. Det burde vel være ganske enkelt å dyrke utendørs?
Sitat av Siddharta Vis innlegg
Er det noen som vet om det går an å få tak i sporer for flein. Har vært mye på leting i år og funnet et par steder, men ikke så mye. Det burde vel være ganske enkelt å dyrke utendørs?
Vis hele sitatet...
Har lest forskjellige steder at flein er veldig vanskelig å dyrke (innendørs), vanskelig å få til selv i laboratorier. Så tror ikke det er noe lettere ute
Sitat av Siddharta Vis innlegg
Er det noen som vet om det går an å få tak i sporer for flein. Har vært mye på leting i år og funnet et par steder, men ikke så mye. Det burde vel være ganske enkelt å dyrke utendørs?
Vis hele sitatet...
Da bør du heller prøve deg på Cubensis, da fleinsopp er veldig vanskelig å dyrke.
Sitat av Siddharta Vis innlegg
Er det noen som vet om det går an å få tak i sporer for flein. Har vært mye på leting i år og funnet et par steder, men ikke så mye. Det burde vel være ganske enkelt å dyrke utendørs?
Vis hele sitatet...
Spiss fleinsopp er veldig vanskelig å kultivere. Mycelet vokser veldig sakte -
en "kake" som P. cubensis koloniserer på 3 uker tar kanskje 2 måneder.
Pga. dette er kulturen mye mer utsatt for kontaminasjon. Og om du først
får til første steg, er det i tillegg enda mer vrient å få dem til å frukte.
Det vil ta nærmere en måned fra du setter dem til frukting til de begynner
å pinne.

Det fins kun et par registrerte kultiveringsforsøk som har vært sånn noenlunde
vellykkede.

Fleinsporer i seg selv er nokså lett å finne - plukk selv og lag prints.
Du må riktignok ta i betraktning at disse ikke er "rene", og at du nok
må dyrke frem mycel på agar først for å isolere "rent" mycel.

Kloning er vel også et mulig alternativ, gitt at du har et relativt stort
eksemplar du kan ta ut rent vev fra.

Men hvis du tenker på å lage din egen "fleinåker" tror jeg det beste
alternativet vil være å skjære ut torvstykker eller tuer der du vet det
vokser, og så "transplantere" disse til din egen plen. Det er likevel
ikke gitt at mikroklimaet på det nye stedet går i fleinsoppens favør.
Det vil også være en fordel om man tilfører naturgjødsel, f.eks. kompostert hestemøkk.
Hva tenker dere om mikrodoser av psilocybin som medisinering mot psykiske lidelser? (0,25 g)
Sist endret av SnillePike; 13. oktober 2015 kl. 10:58.
Bare generelt mot alle psykiske lidelser? Rimelig useriøst =)
Burde kanskje spesifisert der, angst, depresjon, PTSD. Ser det forskes mye på dette om dagen.
Husk at forskning som er gjort (som behandling mot angst, depresjon osv.) er gjort av profesjonelle, psykologer og den slags. Gjerne i kompinasjon med psykoterapi, samtaler..osv.
Å prøve å "helbrede" seg selv hjemme med disse stoffene kan slå begge veier. Altså man kan bli bedre, men man kan også bli verre!
Som han over sier. Det kan slå begge veier.
Men ,om man har prøvd alt som psykiatrien kan tilby, og det ikke er andre veier ut av lidelsene.
Så blir det litt som 50/50
Om du våger er opp til deg selv.
Sitat av SnillePike Vis innlegg
Burde kanskje spesifisert der, angst, depresjon, PTSD. Ser det forskes mye på dette om dagen.
Vis hele sitatet...
Hei SnillePike.
Jeg har mikrodosert i noen uker nå, for første gang i livet, og min erfaring hittil er god. Så god at jeg unner alle andre tilsvarende vending i psyken og sukker oppgitt over at denne naturressursen ikke brukes.
Jeg har mer vitalitet, er mer inspirert, tar bedre vare på meg selv og setter igang sunne småprosjekter jeg tidligere ikke engang var i nærheten av å tenke på. (rydding, vasking, ommøblering, fremtidsønsker o.l.)
Ulemper inkluderer vel litt løsere mage i perioder og faren for å blir tatt. :-/
Men jeg har ikke vekt og mikrodosene mine går dermed på antall. Jeg forsøker å unngå å kjenne det jeg kaller rus, dvs. at jeg kjenner sentralnervesystemet blir stimulert - jeg blir overivrig e.l. Så fem stk. var for mye fant jeg ut og jeg gikk ned til tre i døgnet. Nylig kjente jeg rus av tre, så nå er det ned til en i døgnet. Neste level for meg er en annenhver dag eller sjeldnere, men jeg er overbevist om at dette er ting som vil variere pr. person og sikkert fra en tid til en annen også.
Fem stk. overstiger vel neppe 0.1gram?
Joda, jeg vet at McKenna sa "aldri mindre enn fem gram tørket", noe som vel er hundrevis. Men jeg tror det er lurt at hverdagen er ca. stabil og inneholder hvertfall litt farger først, særlig nå man kjenner effekt av så få, eller?..
Sitat av bgee Vis innlegg
Hei SnillePike.
Jeg har mikrodosert i noen uker nå, for første gang i livet, og min erfaring hittil er god. Så god at jeg unner alle andre tilsvarende vending i psyken og sukker oppgitt over at denne naturressursen ikke brukes.
Jeg har mer vitalitet, er mer inspirert, tar bedre vare på meg selv og setter igang sunne småprosjekter jeg tidligere ikke engang var i nærheten av å tenke på. (rydding, vasking, ommøblering, fremtidsønsker o.l.)
Ulemper inkluderer vel litt løsere mage i perioder og faren for å blir tatt. :-/
Men jeg har ikke vekt og mikrodosene mine går dermed på antall. Jeg forsøker å unngå å kjenne det jeg kaller rus, dvs. at jeg kjenner sentralnervesystemet blir stimulert - jeg blir overivrig e.l. Så fem stk. var for mye fant jeg ut og jeg gikk ned til tre i døgnet. Nylig kjente jeg rus av tre, så nå er det ned til en i døgnet. Neste level for meg er en annenhver dag eller sjeldnere, men jeg er overbevist om at dette er ting som vil variere pr. person og sikkert fra en tid til en annen også.
Fem stk. overstiger vel neppe 0.1gram?
Joda, jeg vet at McKenna sa "aldri mindre enn fem gram tørket", noe som vel er hundrevis. Men jeg tror det er lurt at hverdagen er ca. stabil og inneholder hvertfall litt farger først, særlig nå man kjenner effekt av så få, eller?..
Vis hele sitatet...
Jeg har også lest om flere personer som har fått positiv virkning av å mikrodosere i lengre tid, dette da intill det har begynt å slå motsatt vei. Pass på og slutt når du merker at du ikke får så mye positivt ut av det lengre.
Skal etter planen ta fleinsopp sammen med to personer som ikke har gjort det før på lørdag. Selv har jeg inntatt psilocybin fire ganger tidligere (1xflein, 2xtrøfler, 1xcubensis). Vi har kun 54 flein, tilsvarende noe over 2 gram tørket. Tenker at det er i minste laget, men i og med at de ikke har forsøkt psilocbin tidligere tenker jeg at det kan fungere som en dose hvor en får kjent litt på effektene - uten å bli sendt ut på en ordentlig tur. Så plukker vi mer til neste gang, og de har en relevant erfaring i bagasjen før de skytes ut i psykokosmos. Men er samtidig litt bekymret for at det blir i underkant, og at man opplever å ikke komme noe særlig opp. Hva tror dere? Er det sannsynlig at det vil gi alle tre en godt merkbar effekt?
Sitat av Brell Vis innlegg
Skal etter planen ta fleinsopp sammen med to personer som ikke har gjort det før på lørdag. Selv har jeg inntatt psilocybin fire ganger tidligere (1xflein, 2xtrøfler, 1xcubensis). Vi har kun 54 flein, tilsvarende noe over 2 gram tørket. Tenker at det er i minste laget, men i og med at de ikke har forsøkt psilocbin tidligere tenker jeg at det kan fungere som en dose hvor en får kjent litt på effektene - uten å bli sendt ut på en ordentlig tur. Så plukker vi mer til neste gang, og de har en relevant erfaring i bagasjen før de skytes ut i psykokosmos. Men er samtidig litt bekymret for at det blir i underkant, og at man opplever å ikke komme noe særlig opp. Hva tror dere? Er det sannsynlig at det vil gi alle tre en godt merkbar effekt?
Vis hele sitatet...
Med mindre det er mange store flein i samlingen din, er jeg redd 54 blir for lite på tre personer. Av de doseringene jeg har tatt, så er rundt 50 sopp bare én dose.
Sitat av Brell Vis innlegg
Skal etter planen ta fleinsopp sammen med to personer som ikke har gjort det før på lørdag. Selv har jeg inntatt psilocybin fire ganger tidligere (1xflein, 2xtrøfler, 1xcubensis). Vi har kun 54 flein, tilsvarende noe over 2 gram tørket. Tenker at det er i minste laget, men i og med at de ikke har forsøkt psilocbin tidligere tenker jeg at det kan fungere som en dose hvor en får kjent litt på effektene - uten å bli sendt ut på en ordentlig tur. Så plukker vi mer til neste gang, og de har en relevant erfaring i bagasjen før de skytes ut i psykokosmos. Men er samtidig litt bekymret for at det blir i underkant, og at man opplever å ikke komme noe særlig opp. Hva tror dere? Er det sannsynlig at det vil gi alle tre en godt merkbar effekt?
Vis hele sitatet...

Det høres for lite ut, men sånt er jo veldig individuelt.
Selv har jeg aldri veid sopp, men jeg spiste ca 60 flein på min første tripp. Spiste først 42, og ventet vel drøyt halvannen time uten å kjenne noe særlig effekt. Så da spiste jeg 8 til. Et kvarter senere spiste jeg så de ca 10 siste jeg hadde. Og da fikk jeg milde visuals og en mild "religiøs", mystisk opplevelse som var veldig god, men ikke spektakulær (sammenlignet med senere turer). Det var en fin tur, uten de marerittaktige partiene som har preget deler av de virkelig store fleintrippene mine -- men også uten de ekstatiske, spinnville høydepunktene.
Folkens: dosér med vekt'a!
Zabbath: du sier du tok 60 på første tur - 60 sopp kan jo i teorien bety hva som helst da Har funnet sopp som er veldig små (type 1 cm hatt), og noen som er veldig store. (3 cm hatt)
Da kan jo 60 sopp teoretisk være 0,75 gram, eller det kan være 2 gram.
Å ta 2 gram første gang, kan bli for mye for mange ;-)
Husk at folk reagerer forskjellig, noen påvirkes lettere av slike ting enn andre. Better safe than sorry..


Brell: Du sier at du har 2 gram tørket, det blir ca 0,66 per pers.
Kudos for at dere har veid det!
En mild dose ja, men som som en introduksjon, kan det jo funke.
Dere vil nok merke det alle 3, men det blir ikke noen voldsom tur nei..
Men på fin første tur tok jeg 0,73 så vidt jeg husker.
Det var faktisk en veldig fin førstegangsopplevelse,
og merket godt effektene. Rapporten ligger her på freak.
Vet ikke hvor mye dere veier og sånn, jeg veide vel ca 65 kg på det tidspunktet. Vekt har jo noe å si, veier dere 100kg vil effektene selvsagt bli mindre hos dere enn det ble hos meg.

Dere bør i hvertfall spise på tom mage, pulverisere soppen og f.eks putte den i appelsinjuice/te og drikke(få med pulverert) raskt.
- Alternativt kan du jo gi kompisene dine ett gram hver, og så kan du passe på de?
Sitat av Birgibba Vis innlegg
Folkens: dosér med vekt'a!
Zabbath: du sier du tok 60 på første tur - 60 sopp kan jo i teorien bety hva som helst da
Vis hele sitatet...

Jeg hadde ikke vekt, men har kjøpt nå. De seksti var forøvrig av varierende størrelse, men mange var helt klart små, slik spiss fleinsopp ofte er her til lands. Vil tippe at de seksti til sammen hadde veid 2-3 gram hvis de hadde vært helt tørre.

Vet forøvrig at det vanlige er å måle antall gram i tørket tilstand, men jeg er litt ukonvensjonell.
Sitat av Zabbath Vis innlegg
Vet forøvrig at det vanlige er å måle antall gram i tørket tilstand, men jeg er litt ukonvensjonell.
Vis hele sitatet...
Det er akkuratt denne "trenden" som bør snus, siden vekta har litt å si her... Noen flein er så store at 10 stk kan bli et gram, mens en må ha 50stk for å få et gram av veldig små.

Edit: Men bra at du har skaffa deg vekt da +++
Sist endret av Noruegamedicina; 16. oktober 2015 kl. 21:08.
Smak og behag. Jeg tar ting på øyemål. Vet sånn ca hvor mange gram jeg får i meg. Skulle jeg mot formodning være "uheldig" og få i meg f.eks. mer enn 20 gram, så er det ikke så nøye heller. (For meg.) Det finnes jo folk som spiser både 30 og 40 gram tørket flein, og det resulterer i spenstige opplevelser hvor man får nytt perspektiv på saker og ting.

Men joda, folk flest bør nok bruke vekt. Det er sikkert tryggest.
Hvordan ville dere at pakken skulle vært dersom dere skulle få tilsendt 100 tørket flein i posten inlands? Noen som har erfaring med dette?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Zabbath Vis innlegg
Smak og behag. Jeg tar ting på øyemål. Vet sånn ca hvor mange gram jeg får i meg. Skulle jeg mot formodning være "uheldig" og få i meg f.eks. mer enn 20 gram, så er det ikke så nøye heller. (For meg.) Det finnes jo folk som spiser både 30 og 40 gram tørket flein, og det resulterer i spenstige opplevelser hvor man får nytt perspektiv på saker og ting.

Men joda, folk flest bør nok bruke vekt. Det er sikkert tryggest.
Vis hele sitatet...
Det høres ut som doser man kan tippe over av, har du erfaring selv med så høye doser?
Sitat av rogorv Vis innlegg
Hvordan ville dere at pakken skulle vært dersom dere skulle få tilsendt 100 tørket flein i posten inlands? Noen som har erfaring med dette?
Vis hele sitatet...
Pakket i plast/ziplockpose i en liten bobleplastkonvolutt.
Sist endret av mentalmelt; 19. oktober 2015 kl. 12:30.
Scrolla nedover kommentarfeltene i denne artikkelen fra dagbladet, hvor jeg så en som linka til dette forskningsresultatet fra Universitetet i Oslo. Det hevdes her at små flein har større prosent av psilocybin enn store flein. Vil små flein være mer potent i tørka tilstand enn de store?
Sitat av Mr.Bango Vis innlegg
Scrolla nedover kommentarfeltene i denne artikkelen fra dagbladet, hvor jeg så en som linka til dette forskningsresultatet fra Universitetet i Oslo. Det hevdes her at små flein har større prosent av psilocybin enn store flein. Vil små flein være mer potent i tørka tilstand enn de store?
Vis hele sitatet...
Større sopp inneholder mer virkestoff enn mindre sopp. Men mengden virkestoff per mikrogram, er høyere jo mindre soppen er.
Sist endret av Zabbath; 19. oktober 2015 kl. 20:37.
Gjør ikke dette det litt vanskelig å dosere riktig? I følge forskningsartikkelen hevdes det at: "the psilocybin content in dried mushrooms varied considerably, from 0.17 to 1.96%", og det er en betydelig forskjell. Forskjellen vil selvsagt jevne seg ut ettersom man gjerne spiser flere sopp, men er størrelsen på soppen noe man på en god måte kan ta hensyn til når det kommer til dosering? Vil ett gram tørka småflein tilsvare to gram store, for eksempel? Mulig dette er komplett umulig å svare på, men...
Sitat av Zabbath Vis innlegg
Smak og behag. Jeg tar ting på øyemål. Vet sånn ca hvor mange gram jeg får i meg. Skulle jeg mot formodning være "uheldig" og få i meg f.eks. mer enn 20 gram, så er det ikke så nøye heller. (For meg.) Det finnes jo folk som spiser både 30 og 40 gram tørket flein, og det resulterer i spenstige opplevelser hvor man får nytt perspektiv på saker og ting.

Men joda, folk flest bør nok bruke vekt. Det er sikkert tryggest.
Vis hele sitatet...
30 - 40 gram? Har selv aldri hørt om folk som er oppe i så masse, for å si det slik så er heroic dose på 5g, så 40g vil da være heroic dose x 8. Er ikke sikker, men vil regne med at en vill blackeout eller ikke kunne se etc og være helt 100% fjern på en så høy dose. Så om en kompis har fortalt det til deg så legger han nok litt på
Sitat av Tripstil Vis innlegg
30 - 40 gram? Har selv aldri hørt om folk som er oppe i så masse, for å si det slik så er heroic dose på 5g, så 40g vil da være heroic dose x 8. Er ikke sikker, men vil regne med at en vill blackeout eller ikke kunne se etc og være helt 100% fjern på en så høy dose. Så om en kompis har fortalt det til deg så legger han nok litt på
Vis hele sitatet...

Ikke en kompis, men Kilindi Iyi har flere ganger snakket offentlig om hva han opplever på veldig store doser, f.eks. 31 gram tørket sopp. Jeg har linket til et intervju og et foredrag med ham i en av mine egne tråder. Han sier også at han kjenner en del vanlige folk, f.eks. husmødre, som pleier å ta mer enn 20 gram. Har også lest rapporter fra folk som hevder å ha tatt 40 gram tørket sopp. Men det er verdt å huske at man bygger opp toleranse over tid. Hvis man tripper hardt hver dag en uke i strekk, vil man den siste dagen ha veldig høy toleranse.

Forøvrig har også folk veldig forskjellig toleranse i utgangspunktet. Noen er født hypersensitive; andre trenger mye sopp for å få noen særlig effekt.

Men ja, jeg vet at McKenna sa at 5 gram tørket var en heroisk dose. Men det er ganske logisk at man kan få en enda heftigere tur om man tar 10 gram i stedet for 5.
Sitat av Zabbath Vis innlegg
Men ja, jeg vet at McKenna sa at 5 gram tørket var en heroisk dose. Men det er ganske logisk at man kan få en enda heftigere tur om man tar 10 gram i stedet for 5.
Vis hele sitatet...
Viktig å legge til at McKenna trippet selvfølgelig på mye annet rart og, men han henviste vel til Cubensis, I sine mørke tripper. Noe som er mindre potent en Spiss Flein (Semilanceata)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Mr.Bango Vis innlegg
Gjør ikke dette det litt vanskelig å dosere riktig? I følge forskningsartikkelen hevdes det at: "the psilocybin content in dried mushrooms varied considerably, from 0.17 to 1.96%", og det er en betydelig forskjell. Forskjellen vil selvsagt jevne seg ut ettersom man gjerne spiser flere sopp, men er størrelsen på soppen noe man på en god måte kan ta hensyn til når det kommer til dosering? Vil ett gram tørka småflein tilsvare to gram store, for eksempel? Mulig dette er komplett umulig å svare på, men...
Vis hele sitatet...
Har du lest førsteposten i tråden? Jeg tar for meg potens av sopp i et av de siste avsnittene. Du siterer forskning fra 1981, men i 1993 ble det gjort flere studier som korrigerte de tallene, variasjonen er mindre enn det den rapporten du siterer tilsier. Som Zabbath sier er den variasjonen du reagerer på ganske stabil i forhold til størrelsene av soppene, og nei det gjør ikke doseringen vanskeligere:
Michael Beug og Jeremy Bigwood analyserte prøver fra Nordvestamerika og rapporterte konsentrasjoner fra 0.62% til 1.28% av tørrvekt, og konkluderte med at spiss fleinsopp har det mest stabile nivået av psilocybin av alle de psykoaktive soppene.
Vis hele sitatet...
Spissfleinsopp når eg ser bilder andre poster. så blir eg litt forvirra. såg mange idag som stemmer overens med ein guide eg fant på nettet. men ser stiliken er nesten litt gjennomsiktig på ein måte glinsende aktig.

fant dei på ubeita mark på tusser. så sjønner ikkje heilt ka anna det kan vere :P
får på bilder så er stilken litt tjukker og meir kvit enn, glinsende klissete kvitaktig. som er på disse, noen er litt brunaktig og noen steder på stilken

beklager vis noen har svart på dette før var mange sider og gå gjennom :P

takker for svar!
Sitat av kjelbyth Vis innlegg
Spissfleinsopp når eg ser bilder andre poster. så blir eg litt forvirra. såg mange idag som stemmer overens med ein guide eg fant på nettet. men ser stiliken er nesten litt gjennomsiktig på ein måte glinsende aktig.

fant dei på ubeita mark på tusser. så sjønner ikkje heilt ka anna det kan vere :P
Vis hele sitatet...
Spiss fleinsopp har ikke "gjennomsiktig" stilk. Det du har funnet er
muligens en av hettesoppene. Du bør lese beskrivelser av flein og
bite deg merke i alle spesifikasjoner, samt ta gode bilder og poste
i tråden for identifisering av fleinsopp.
Vet ikke hvor jeg skal poste dette, men tar en råsjanngs.
Er de noen som vet om Psilocybe cyanescens vokser i Norge, eventuelt hvor og når?
Takk på forhånd
Sitat av Wivigstra Vis innlegg
Er de noen som vet om Psilocybe cyanescens vokser i Norge, eventuelt hvor og når?
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet vokser ikke Psilocybe cyanescens i Norge. Det ble imidlertid
rapportert om et funn på Sørlandet i 1987. Dette viste seg visstnok senere
å være Psilocybe arcana, en nær slektning av den sentraleuropeiske vedboende
arten Psilocybe serbica. Som P. cyanescens, viser disse artene også en sterk
blåning. Det er ikke gjort noen senere funn av noen av disse artene.
Sist endret av PVestlandia; 23. oktober 2015 kl. 01:59.
Av ren nysgjerrighet, hvilke dosering av tørket flein pleier dere andre å benytte dere av på deres personlige tripper?

Ser jo veldig mange som "ønsker å utforske" psykedelika synes doser på rundt 1-2g er litt for overveldende .

De jeg har informert godt, å jeg vil si får en "liten dose" i mine øyne når de skal prøve dette, synes ofte det kan bli litt mye.
Virker som det er litt tapet av kontroll som skaper uro i sinnet.
Kjernen her er jo å ha et åpent sinn å være klar over hva man begir seg utpå, personlig kommer jeg ikke dypt nok på doser under 3g, helst tar jeg 5 avhengig av hvor mye jeg har tilgjengelig og hvor fort lageret risikerer å gå tomt.

Ser jo også reporter hvor folk med en del erfaring også får en "badtrip" på relativt små doser.

Hva mener dere er årsaken?
Personlig er jeg overbevist om at set, setting og sinnstilstand er helt avgjørende for hvordan turen blir.

Har fortsatt til gode selv å ha en dårlig erfaring på de stoffene jeg har erfaring med (dmt, lsd og psilocybin)

Spennende å høre likesinnedes tanker angående dette med dosering, erfaring, badtrips osv
Sitat av Kongesnerp Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet, hvilke dosering av tørket flein pleier dere andre å benytte dere av på deres personlige tripper?

Ser jo veldig mange som "ønsker å utforske" psykedelika synes doser på rundt 1-2g er litt for overveldende .
Vis hele sitatet...

Jeg har tatt noen store doser (f.eks. 250 sopp), og har fått fantastiske opplevelser som har endret meg fundamentalt som menneske. Men jeg tror mange mennesker bør holde seg langt unna psykedelika -- det er nok de færreste som har noe særlig utbytte av å ta dem. Selv har jeg dog bare merket positive langtidsvirkninger. Deler av de store trippene mine var veldig skremmende og jævlige mens de pågikk, men rett etter trippen var jeg likevel i fin form, og så at opplevelsene samlet sett var veldig positive.

Terence McKenna sa forøvrig at man alltid burde spise så mye sopp at man ble redd for å ha spist for mye. Gjorde man ikke dette, hadde man spist for lite. Han sa at det var bedre å ta for mye enn for lite -- tar man for lite, er det visst mulig å "stritte imot", noe som ikke er bra. (Gjengir ham etter hukommelsen her. Det eksakte sitatet ligger på YouTube et sted.)

Den ideelle -- "heroiske" -- dosen for McKenna, var fem gram tørket sopp. Også skulle man trippe alene i mørket, i en behagelig stilling, med lukkede øyne og alle lyder og potensielt forstyrrende ting slått av. Det er da man ser fleinsoppens fulle potensial komme til syne.

Men man velger selv om man vil høre på McKenna, så klart.
Lurer på om det er vanlig at det sjekkes etter psilocybin på urinprøver? Er på pissings for weed i 6 måneder.
Sitat av Zabbath Vis innlegg
Den ideelle -- "heroiske" -- dosen for McKenna, var fem gram tørket sopp. Også skulle man trippe alene i mørket, i en behagelig stilling, med lukkede øyne og alle lyder og potensielt forstyrrende ting slått av. Det er da man ser fleinsoppens fulle potensial komme til syne.

Men man velger selv om man vil høre på McKenna, så klart.
Vis hele sitatet...
Legg merke til at 5-gramsdosen til McKenna er av Psilocybe cubensis.
5 gram tørket spiss fleinsopp er normalt sett en hel del sterkere enn
5 gram cubensis. Totalvirkningen synes også å være noe forskjellig
de to artene imellom, til tross for at det er (noenlunde) samme
virkestoffer.

En interessant ting med McKenna er at han visstnok skal ha sluttet å spise
sopp allerede en gang på 80-tallet etter en skandaløst kjip badtrip.
Synes det er også litt spesielt at han som amerikaner ikke ble plaget mer
av sine myndigheter, med tanke på at han faktisk drev utstrakt folke-
opplysning om (illegale) hallusinogene stoffer.

Når det gjelder feildosering og badtrips tenker jeg ofte at det hadde vært
mindre vanskelig dersom sopp var lovlig. Forbud og stigma representerer
ikke akkurat en fin tilretteleggelse for gode psykedeliske opplevelser.
Sist endret av PVestlandia; 27. oktober 2015 kl. 09:07.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Legg merke til at 5-gramsdosen til McKenna er av Psilocybe cubensis.
5 gram tørket spiss fleinsopp er normalt sett en hel del sterkere enn
5 gram cubensis. Totalvirkningen synes også å være noe forskjellig
de to artene imellom, til tross for at det er (noenlunde) samme
virkestoffer.

En interessant ting med McKenna er at han visstnok skal ha sluttet å spise
sopp allerede en gang på 80-tallet etter en skandaløst kjip badtrip.
Synes det er også litt spesielt at han som amerikaner ikke ble plaget mer
av sine myndigheter, med tanke på at han faktisk drev utstrakt folke-
opplysning om (illegale) hallusinogene stoffer.

Når det gjelder feildosering og badtrips tenker jeg ofte at det hadde vært
mindre vanskelig dersom sopp var lovlig. Forbud og stigma representerer
ikke akkurat en fin tilretteleggelse for gode psykedeliske opplevelser.
Vis hele sitatet...
Godt poeng ang. det med semilanceata og cubensis. Og ja, jeg har lest at han angivelig hadde en kraftig badtrip i 1987. Det var visst et vesen som løsnet et skudd fra et slags energivåpen mot dama hans mens de begge trippet. Etter den hendelsen trippet han sjelden på sopp, men han sluttet ikke helt. (Jeg har ikke lest noe av dette i primærlitteraturen, bare så det er sagt, så jeg tar forbehold om at all denne infoen er helt feil.) Jeg tror det står mer om dette i en bok Dennis McKenna ga ut for ikke så lenge siden.

Jeg har forøvrig også stusset litt på det med at han ikke fikk mer trøbbel med myndighetene. Tenkte på det senest i dag. Men det har vel en naturlig forklaring.
Sitat av Zabbath Vis innlegg
Jeg har tatt noen store doser (f.eks. 250 sopp), og har fått fantastiske opplevelser som har endret meg fundamentalt som menneske. Men jeg tror mange mennesker bør holde seg langt unna psykedelika -- det er nok de færreste som har noe særlig utbytte av å ta dem. Selv har jeg dog bare merket positive langtidsvirkninger. Deler av de store trippene mine var veldig skremmende og jævlige mens de pågikk, men rett etter trippen var jeg likevel i fin form, og så at opplevelsene samlet sett var veldig positive.

Terence McKenna sa forøvrig at man alltid burde spise så mye sopp at man ble redd for å ha spist for mye. Gjorde man ikke dette, hadde man spist for lite. Han sa at det var bedre å ta for mye enn for lite -- tar man for lite, er det visst mulig å "stritte imot", noe som ikke er bra. (Gjengir ham etter hukommelsen her. Det eksakte sitatet ligger på YouTube et sted.)

Den ideelle -- "heroiske" -- dosen for McKenna, var fem gram tørket sopp. Også skulle man trippe alene i mørket, i en behagelig stilling, med lukkede øyne og alle lyder og potensielt forstyrrende ting slått av. Det er da man ser fleinsoppens fulle potensial komme til syne.

Men man velger selv om man vil høre på McKenna, så klart.
Vis hele sitatet...

Personlig vil ikke den settingen være god for min del, jeg er avhengig av riktig musikk som former turen min...
Tror nok helt sikkert trippen blir av et helt annet kaliber ved slik set & setting, et steg jeg ikke vil ta enda

Har jo selv møtt de samme entitetene som jeg har påtruffet under mine DMT trips under store doser sopp.
Men det har utelukkende bare vært positive opplevelser.
Som om de er der for å underholde meg som en form for klovner som kun vil meg godt å at jeg skal være glad.

Samtidig er det en enda større kraft bak hele turen som gir det et meget kraftig preg man i mine øyne kan kalle veldig religiøst/spirituelt.

Som om man kommer i kontakt med Gud i rette forstand.
Det er selvsagt helt håpløst umulig å prøve og forklare med ord å man vil vel i de fleste tilfeller høres "gal" ut :P

For min del har det også kun gitt meg positive langtidsvirkninger

Sitat av Plaguebringer Vis innlegg
Lurer på om det er vanlig at det sjekkes etter psilocybin på urinprøver? Er på pissings for weed i 6 måneder.
Vis hele sitatet...
Nei, de sjekker ikke etter psilocybin på standard urinprøve, da må det veldig spesielle utvidede prøver til!

Psilocybin er også bare mulig og spore i 1-3 dager etter inntak ved nødvendige prøver
Sist endret av Kongesnerp; 27. oktober 2015 kl. 17:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noen som vet hva denne soppen heter? Jeg finner den ofte når jeg er ute å plukker flein, og den ligner ganske mye. Tror ikke den er postet på første siden i denne tråden.


Sist endret av neiass; 27. oktober 2015 kl. 21:14.
Sitat av neiass Vis innlegg
Noen som vet hva denne soppen heter? Jeg finner den ofte når jeg er ute å plukker flein, og den ligner ganske mye. Tror ikke den er postet på første siden i denne tråden.


Vis hele sitatet...
Ser ut som flekkskivesopp
Sitat av Kongesnerp Vis innlegg
Ser ut som flekkskivesopp
Vis hele sitatet...
Ja, tenkte ikke på det. Du har nok rett.
Har kommer over et flertall flein denne uken, så spørs om det ikke kommer en liten bølge eller to før snøen legger seg
Har vært kraftig vind de siste dagene, hvert fall her jeg bor. Kan dette ha negativ effekt på fleinsoppen, eventuelt forhindre vekst?
Sist endret av Kawngle; 2. november 2015 kl. 09:53.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Kawngle Vis innlegg
Har vært kraftig vind de siste dagene, hvert fall her jeg bor. Kan dette ha negativ effekt på fleinsoppen, eventuelt forhindre vekst?
Vis hele sitatet...
Flein vokser raskt, de kan sprette opp i løpet av en natt så midlertidige hindringer som vind er ikke noe utfordring.
Sitat av Kawngle Vis innlegg
Har vært kraftig vind de siste dagene, hvert fall her jeg bor. Kan dette ha negativ effekt på fleinsoppen, eventuelt forhindre vekst?
Vis hele sitatet...
Vind kan selvsagt gi lavere luftfuktighet, som igjen gir dårligere vekstforhold.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har vekt noe å si for styrken på effektene?
Du vet, kilo og sånn, vekt. Neida, men har det noe å si? ta for eksempel en mann på 120 kg, og gi den samme dosen til en på 50 kg, vil effektene opptre som de samme og med lik styrke på begge personene? Dumt spørsmål? fill me in please
Spørsmålet er ikke dumt, det var bare veldig slapt formulert. Begynte å lure på om du var helt amøbe Altså om du lurte på hvorvidt vekten på stoffet hadde noe å si for effekten. Kanskje jeg som er litt tett som ikke skjønte hva du mente, men vi har sett tilsvarende lite gjennomtenkte spørsmål her tidligere, så det var ikke helt utenkelig.

Ja, det har noe å si. En presis dose regnes som regel i mg. stoff pr. kilo kroppsvekt.
Sist endret av mentalmelt; 28. november 2015 kl. 01:24.
okei, haha. takk for svar da.