Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2212
Reinert med beine !
griped's Avatar
Hei,

Har tidligere hatt et utendør IP camera jeg kjøpte fra ebay oppe å går i et par år. I anledning at lynet tok routeren min via nedslag i telefonledningen så fikk jeg ikke satt opp kameraet til å virke igjen.

Nå har det sikkert gått et år og jeg tenker jeg skulle få det opp å kjøre igjen. Men jeg får ikke kontakt med det.. jeg har tatt det ned og koblet det til rett i PC'n og prøvd flere forskjellige ethernet kabler uten hell.

Husker da jeg fikk det første gangen var det bare å koble det i pc'n, starte opp programmet (CMS) og søke etter ip-cameraer og den fant det med en gang. Det gjør den ikke nå.

Det lyser et orange lys i LAN porten på kameraet og grønt i PC'n. Det er tydelig liv i selve kameraet når jeg setter det på.

Jeg vet hvilken IP jeg sist konfiguerte det med og det var 10.0.0.136 men jeg får "destination hos unreachable".

Er det bare søppel nå eller er det andre måter jeg kan feilsøke kameraet på? Andre metoder? Hva om kameraet har resatt seg og har en annen IP. Hvordan kan jeg finne ut av den?

Når jeg kobler kameraet rett inn i routeren i huset så lyser det av den porten den er koblet opp til, men kommer ikke opp noenting når jeg logger meg inn på routeren...

Har også demontert hele kameraet og mål CR inn igjennom en ethernetkabel og ut til kontaktene på kortet inni og alle er iorden. Det er heller ingen tegn til skade/brente komponenter inni det

Noen som har noen forslag på hva jeg kan gjøre?
Du kan eventuelt prøve å slette og så reinstallere driveren til kameraet, men det forklarer vel egentlig ikke hvorfor du ikke får koblet til uten kabel.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Trådstarter
vet ikke helt hva du mener med driver. Men den softwaren som jeg bruker til å monitorere cameraet heter CMS. Fikk det med på ei CS men den finner jeg ikke så jeg lastet ned CMS fra nettet som nesten var helt likt. Uavhegning av programmet så burde jeg kunne pinge kameraet i CMD og få respons, det gjør jeg ikke..
Prøv å gjør en Ip scan for å evt. finne nye IPen til kameraet om den har endra seg https://www.advanced-ip-scanner.com/
Du kan bruke Wireshark eller tilsvarende program til å se om kameraet lager noe trafikk på nettverket. Her kan du sortere trafikk på bl.a. MACadresse, da vet du hvor du skal begynne å lete. Evt sette PC med wireshark rett bak kameraet, sånn at du kun ser trafikk fra det. Da bør du finne ip etc. Lykke til!
Hadde eg kunne fått modell navnet kunne eg funnet fram til default ipn. Men burde uansett finne det gjennom en ip skanner siftware. Bruker til nød slik software om alt annet feiler på jobben min, men det som er nesten alltid tilfelle er produsentens egen skanner finner ditt kamera uavhengig av subnet du er på. Så eg vil tru om du har CMS med deres skanner burde det komme opp.

Annen måte du skulle fått opp ip til kamera på, er gjennom din ruter's ARP table. Dette er normalt sett inne i en av menyene knyttet til ditt LAN.
Er PCen og kamera på samme subnet?
Tenkte å gi mine små tips til nytt kamera som i dette tilfelle kan være aktuelt. Har prøvd alle store merker innen cctv. Axis er uten tvil best, men er umulig å rettferdig gjere til privat formål. Så av Vivotek, Axis , Hikvision, Dahuha, Dlink(mulig en av dei andre store produsere desse).

Hikvision stabilt og mykje for pengane om du går for noko ala
Inne bruk: http://www.ebay.com/itm/Hikvision-DS...IAAOSw8HBZEcT3

Ute Bruk: http://www.ebay.com/itm/HIKVISION-2-...0AAOSw~OVWuSRS

Jobber med dette, og har noko amatør greier satt opp heime dei siste 8åra.