Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2429
Gikk til innkjøp av en LG 55" OLED tv for ca 2 mnd siden.
Beste tv'n jeg har hatt noen gang.

For å gjøre en lang historie kort.
Har tenkt tanken på å kjøpe igjen en drone, enten dji phantom 4 eller dji mavic. I den forbindelsen satt jeg og sammenlignet bilde kvaliteten på de to, å oppdaget derfor noe som var litt turnoff.

På mange av videoene i 4k la jeg merke til at mennesker eller andre bevegelige ting ofte hadde en ring av piksler rundt seg. En liten piksel halo om du vil.

Men ikke sikker på hvor problemet ligger. Kan det være tv'n, youtube, eller innstillingene brukt ved filming?
Legg ved en YT link og tiden du ser pixlene, så kan jeg sjekke om jeg ser det samme på min 4k skjerm..
https://youtu.be/X4eCRc3YmWI

Fra 1:10 og 2:00. Omringer de fleste personene på de to klippene. Er som en tynn ring av piksler.
Sist endret av Dead Maple; 16. august 2017 kl. 22:13.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Jeg ser det og på min 1080-skjerm. Er som en halo av piksler som du sier.
Da er det nok ikke skjermen min nei. Men går da ut i fra at det er under opptak det skjer. Eventuelt ved redigering.
Virker som om phantom 4 videoene ikke lider så mye av piksel haloer som mavic videoene.

Det var som pokker. Prøver å overbevise meg selv om at mavic skal være et bra kjøp, men blir nok å kjøpe en phantom igjen ��
Du kan ikke sammenligne output fra to forskjellige kamera ved å se på youtube. Du aner ingen verdens ting om hva som er gjort av hverken etterbehandling av video fra opplaster, eller hva youtube har gjort for å komprimere ned ting.

Skal du være sikker trenger du rå output fra begge kameraene, last de ned til egen maskin og sammenlign
Sist endret av liasis; 16. august 2017 kl. 22:38.
Det er sant, men laster også opp mine videoer til youtube. Så sånn sett er det jo en ok sammenligning. Men hva som er gjort under redigering kan jo variere enormt.

Men, enn så lenge får enn kose seg med andre sine videoer da det ikke blir noe drone før tv'n er ferdig nedbetalt.

Krysser også fingrene for at det blir mer vanlig med 4k hdr innhold fra streaming sider.
"Øko-Terrorist"
Har ikke hørt om eller opplevd dette, har en Mavic selv og er ganske aktiv i relaterte forum. Mavicen er verdt hver krone
Jeg kan faktisk ikke se noen halo rundt personene i 4K, men setter jeg ned kvaliteten til 1080p så ser jeg at det pixeleres rundt personene.. men det er nok pga komprimering hos YT.

Har selv en Phantom4 som jeg er superduper fornøyd med, men... jeg angrer på at jeg ikke kjøpte P4-PRO da den har 20MP kamera og mekanisk lukker(som gir smooth bilder på objekter som beveges i høy hastighet f.eks), høyere framerate 4k(60fps) + bedre rekkevidde(7km vs 5km)+flere sensorer og sikker mere. Vel verdt å bruke noen kr ekstra på syns jeg
Har selv Phantom 4 pro og kompis har Mavic, bildekvaliteten er bedre på phantom men ikke mye. store forskjellen er jo at på phantim filmer du 4K 60fps mot 4K30 på mavik. man har ca samme batteritid men lengre rekkevidde på phantom. bare spør hvi9s du lurer på noe om de 2 dronen.
Her synes haloen i 4k.

Har hatt phantom 3, var storfornøyd med den. Fant vel og merke ikke ut at jeg kunne redigere 4k videoer i ''proxy'' modus i Adobe premiere.Så levde lenge med troen at pc'n ikke var sterk nok, å solgte den, da jeg kjøpte den mye pga 4k osv. Men filmer ikke phantom 4 i 100mbps mot mavic sine 60 mbps. Mener å ha lest at 100mbps er minstekravet for god bildekvalitet i 4k?
jeg har ikke prøvd og filme i 4K 60fps, men i 30fps, jkeg bruker ett samsung pro minnekort på 64gb. akdrig vert noe problemer med det.
Den aller største forskjellen er hvor kompakt mavick er. Kjøper du Fly More Comboen så har du en virkerlig god pakke.
jeg gikk fra Gopro karma pga rekkevidde. og valgte p4p isteden for mavic kun pga bilekvaliteten og 1" bildebrikke med mekanisk lukker.

kan nå si at det minnekortet jeg bruke ikke funker på 4k60fps, funkler delvis, men blir grønne stirper og hakking på filmen
Sist endret av Sterol91; 19. august 2017 kl. 20:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.