Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2355
Hei noen som vett om magnesium pulver er noe problem og kjøpe på nett ? Om de vil gå greit gjennom tollen.
Sist endret av helland1212; 13. august 2017 kl. 23:23.
Kan ikke tenke meg at dette skulle være noe problem, dette får man jo kjøpt på felleskjøpet. Men hvorfor bestiller du fra utlandet? Det er jo billig her i Norge?
Badla
Trådstarter
46 1
Takker for det. Men er ikke helt det samme jeg tenkte på.
Jeg har kjøpt store mengder magnesium fra USA uten problemer.
Kjøp Magnesium Citrate, da det er mye bedre enn oksid. Forsåvidt kjøpt Magnesium Citrate pulver på norsk helsekost.
Kan ikke se at det skal være noe problem. Kjøpte en del magnesium til et tidligere saltvannsakvarium på denne siden . Om dette er rent magnesium er en annen sak, antar det (?).
Sist endret av Spelly; 18. august 2017 kl. 01:19.
Jeg er rimelig sikker på at det ikke er snakk om helsekost eller til akvarium i denne saken. Ganske sikker på at det er snakk om rent faktisk magnesium (metall) i pulverform.

Så for å svare enkelt: Nei, det skal ikke være noe problem å få gjennom tollen. Det DSB har problemer med er reaktive stoffer: https://www.dsb.no/lover/farlige-sto...r-eksplosiver/