Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5756
Hei! For en stund siden gjorde jeg om pcn min til en Ubuntu-pc. Jeg har ikke noe peiling på pc, og vet egentlig ikke hvorfor jeg gjorde det. Jeg ønsker virkelig å få tilbake windows! Hvordan gjør jeg så pc'n kjører Windows i stedet for Ubuntu? Jeg har ikke tatt backup eller noe. Dette gjelder en HP- Laptop probook. Trenger virkelig hjelp! Takk.
Her får du ISO filen:
https://www.microsoft.com/en-us/soft...load/windows10

På samme side er "mediacreation-tool" - det verktøyet overfører ISO filen til en Minnepenn eller DVD.

Når dette er gjort starter du Pc'n med minnepenn eller DVD som oppstartsmedia..

Windows 10 trenger du ikke lisens for å bruke, men du får ikke alle mulighetene som du får ved en betalt lisens.
Trådstarter
30 1
Det funker ikke. Da jeg booter fra minnepennen kommer det opp en blå skjerm " Your PC ran into a problem, and needs to restart. We'll restart for you".
Bruk at program som heter "rufus" til å lage bootable win minnepenn.
Trådstarter
30 1
rufus virker ikke
nå vet jeg hvordan du gjør det, jeg bruker rufus hver gang jeg skal ha en ny minnepenn med win. man har win iso fil på pc, pner det i rufus, setter inn en minnepenn i pc, så starter du. enklere er det ikke.
Trådstarter
30 1
Kunne du ha forklart det litt enklere. Er inne Sterling god med PC... Takk!
Last ned Windows fra Microsoft sine nettsider. Verktøyet vil lage en oppstartbar USB eller CD/DVD for deg. Det er viktig du får startet opp fra denne.

Om du får blåskjerm kan det være noe av maskinvaren din som ikke er kompatibel. Hvilken Windows utgave kjørte du før du gikk over til Ubuntu?

Alternativt kan du prøve en eldre utgave av Windows.
Trådstarter
30 1
Hvordan laster jeg ned en eldre versjon av Windows? Tror jeg brukte Win 7.
Sitat av B15h0p Vis innlegg
Hvordan laster jeg ned en eldre versjon av Windows? Tror jeg brukte Win 7.
Vis hele sitatet...
Har ikke noe å si hvor du laster ned iso fra, derfor kan du likeså greit velge ms
https://www.microsoft.com/nb-no/soft...nload/windows7

MEN du må være sikker på at du installerer samme utgave som pcen ble levert med, ofte har du oem windows som er låst til din pc, ikke deg.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions

Du ønsker aktivert windows.
Trådstarter
30 1
Når jeg skriver inn produkt-nøkkelen for å laste ned iso-filen, kommer dette opp "Feil

Produktnøkkelen du skrev, ser ut til å være for programvare som er forhåndsinstallert av enhetsprodusenten. Kontakt produsenten av enheten for gjenopprettingsalternativer for programvare.". Please hjelp meg!
Når jeg jobbet for Microsoft kundestötte, var det bare å ringe oss hvis du hadde denne typen nökkel, og oppgi nökkelen, så sendte vid eg en ISO som du kunne bruke. Verdt å pröve, du har jo en ekte Windows-lisens.
Sitat av B15h0p Vis innlegg
Når jeg skriver inn produkt-nøkkelen for å laste ned iso-filen, kommer dette opp "Feil

Produktnøkkelen du skrev, ser ut til å være for programvare som er forhåndsinstallert av enhetsprodusenten. Kontakt produsenten av enheten for gjenopprettingsalternativer for programvare.". Please hjelp meg!
Vis hele sitatet...
Kan du se litt på laptopen din, den har garantert ett klistremerke, der står det os.