Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4655
Hei. Jeg kjøpte denne FM senderen på nettet:

http://m.ebay.com/itm/Wireless-Bluet...257Ciid%253A14

Det som er rart er at når jeg setter denne i sigarett tenneren i bilen og kobler med frekvens, så kommer det en sånn pipe/skurrelyd.. Det første som slo meg var at det er noe galt med bilen min, men så prøver jeg en annen FM sender, og det funker helt fint. Så, er det noe galt med den FM senderen?

Jeg tok den samme FM senderen som jeg kjøpte og prøvde den på kompisen min sin bil, og det kommer ingen skurrelyd eller pipelyd på han sin, og dette virker rart.. Jeg har forsøkt å endre frekvens men til ingen nytte.. Hva kan problemet være?

Grunnen til at jeg vil ha denne FM senderen er fordi den er liten og grei og kan lade 2 mobiltelefoner samtidig.
Det jeg har opplevd med FM sendere er at man må ha volum lavt fra enheten man sender lyden fra. Ellers har lyden en tendens til å vrenge seg og man opplever mye skurring og ulyder. Så skru ned lyden på enheten som spiller, og lyden opp på bilens stereo
"Øko-Terrorist"
Det kan være at noe i din bil(gjerne en el-motor) introduserer støy på 12 volten din som blir plukket opp av Bluetooth modulen. Filterene er ofte ikke de beste på kina greier. Hva er alderen på din bil kontra kameraten din sin? Mindre støy på nyere biler.
Sist endret av tr80r; 21. august 2017 kl. 23:45.
Disse er generelt sett rimlig jalla. Den kan nok ikke lade to telefoner på en gang. Leverer trolig ikke mere enn 1A. Om du vil lade utstyr kjøp en skikkelig adapter fra Anker for eksempel. Eller legg til en USB inngang i interiøret på bilen, med strømkabel til sikringsskapet.
Trådstarter
Sitat av tr80r Vis innlegg
Det kan være at noe i din bil(gjerne en el-motor) introduserer støy på 12 volten din som blir plukket opp av Bluetooth modulen. Filterene er ofte ikke de beste på kina greier. Hva er alderen på din bil kontra kameraten din sin? Mindre støy på nyere biler.
Vis hele sitatet...
Min bil er nyere enn han sin

Sitat av Alexulv Vis innlegg
Det jeg har opplevd med FM sendere er at man må ha volum lavt fra enheten man sender lyden fra. Ellers har lyden en tendens til å vrenge seg og man opplever mye skurring og ulyder. Så skru ned lyden på enheten som spiller, og lyden opp på bilens stereo
Vis hele sitatet...
Ja jeg vet, men er ikke dette som er problemet
Sist endret av cplpro; 22. august 2017 kl. 19:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har opplevd at ledningene genererer støy når se er i bruk, prøv å bruk uten å lade
Suselyden du hører; Varierer den med turtall? Da er det mest sansynlig dynamostøy. Billig elektronikk får ofte dette, men dete r også veldig varierende fra bil til bil. Jeg har DAB adapter i firmabilen, og opplever ingen støy (Toyota), mens mine kollegaer med Fiat Doblo opplever dette.
Trådstarter
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Suselyden du hører; Varierer den med turtall? Da er det mest sansynlig dynamostøy. Billig elektronikk får ofte dette, men dete r også veldig varierende fra bil til bil. Jeg har DAB adapter i firmabilen, og opplever ingen støy (Toyota), mens mine kollegaer med Fiat Doblo opplever dette.
Vis hele sitatet...
Den skurrelyden er der hele tiden, om bilen står stille eller kjører, om en mobil enhet er koblet til eller ei..

Men dersom jeg kobler til en annen FM sender, så kommer ikke lyden, den kommer kun når MIN fm sender er koblet til.