Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 2060
Hei.

Trenger sårt hjelp. Dette er saken.
Pc'en til poden (Asus Ultrabook S550C) crashet i går, og jeg har nå forsøkt alt for å få den opp og gå igjen uten hell.

Startet da han kjøpte et spill på Steam, og programmet svarte ikke under installasjon.
Når han skulle åpne spillet, krympet skjermen, så han holdt inne power-knappen til maskinen stengte seg av (har fortalt han at dette er feil metode).

Når han startet den opp igjen, kom han direkte inn i Aptio setup utillity.
Denne var det helt umulig å komme forbi.

Jeg googlet i evigheter, og fant ut at løsningen skulle være å sette Secure boot control til Disable, og Launch csm til Enable.

Dette gjorde at maskinen ved oppstart var svart og ba om Boot recovery.

Lastet ned Win 8.1 fra Microsoft, men når jeg kjører installasjon, ender med at den ber meg om å fjerne usb'en (installasjonsmediet) og starte på nytt.
Da skal Windows liksom starte på nytt og så skal usb inn igjen.
Prøver jeg å gjøre det den ber om, får jeg bare opp svart skjerm med Boot recovery igjen.

Har forsøkt alternativet "reparer datamaskin", men det funker ikke.
ender med at den sier at det mangler en stasjonspartisjon.


Hva gjør jeg nå?
Er det mulig å redde maskinen?

Ingen som har noen tips å by på?
Sist endret av Dille; 6. august 2017 kl. 10:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.